Gå til innhold

Kutaragi: "PS3 is 'too cheap'"


Anbefalte innlegg

omfg... jeg var visst ikke klar nok

 

med "dere" så mener jeg forbrukerne som kjøper/har tenkt til å kjøpe en HD-DVD spiller(jeg er ikke en av dem, derfor ble det ikke "oss")

 

har aldri sagt at jeg er bedre en noen andre her på forumet *geez*

 

warner bros og paramount støtter også BD

 

og når de som faktisk seller mest desktop pc'er (DELL) faktisk går ut og støtter BD så er det nesten ingen tvil lengre

 

trenger ikke vente 2 -3 år.. jeg ser en vinner før formatet allerede er lansert

 

jeg tror sony har lært mye fra betamax, de vil ikke gjøre samme feil igjen

 

og hvorfor så hårsår dr.d33psh1t :p alle gamere er venner i mine øyne

 

Nei, du var ikke klar nok. Skjønner ikke hvorfor det overrasker deg. Du har en såpass "frisk" måte å ordlegge deg på at i blant går ting andre hus forbi.

 

Når flere filmstudioer og elektronikkgiganter støtter begge formater er det i mine øyne nettopp fordi de selv ikke sitter på noen klar "vinner ennå".

 

Dell er en PC produsent, ja. Og der kan jeg godt forstå at de satser på BlueRay med sin større datalagringskapasitet. Men når det gjelder den nye generasjon filmmedier og avspillere for stuebruk, så er situasjonen høyst uklar ennå. Jeg kjøper glatt argumentet med at BlueRay i PC'er styrker formatet generelt, men det gjør likevel ikke situasjonen så avgjort for vanlige "stue-spillere" som du tror.

 

Hårsår? Hvor i all verden uttrykker jeg meg slik?? Hvis du ikke greier å se innleggene mine i denne tråden som saklig uttrykk for meninger, så.. ja, da veit jeg ikke. En annen ting er at jeg kjenner deg ikke, aner ikke hvem du er, har ingen følelser hverken den ene eller andre veien for deg. Derfor kan jeg da heller ikke bli såret, hårsår eller på noe annet vis bli så veldig følelsesmessig engasjert av hva du skriver. Jeg har deltatt i diskusjoner over internett siden 1994, og tro meg, i de 12 årene har jeg da blitt utsatt for styggere ting enn morsomme omskrivninger av brukernavnet mitt. Så det er ingen grunn til å være såret.

 

Sony har nok helt klart lært av betamax. Men.. de har senere kommet med Minidisc. Ble vel aldri det helt store. Så. Vel vel. Ting kan gå galt denne gangen, men de har sterk teknologi nå.

 

At du ser en vinner før formatet er lansert - det er i grunn det jeg bestrider. Svært få andre gjør det. Og både du og jeg - og de aller fleste andre her på forumet, er skikkelige nisser-på-berget, og jeg tror ikke vi kan forutse sikkert hva filmindustrien og elektronikkbransjen til slutt lander på - når bransjemenneskene selv ikke vet det.

 

Dr Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det som undrer meg litt er at dere prater som om PS3 er en fiasko. Prisen er for høy og alt det der.

Nå er det sånn at i asia så dominerer de markedet og der borte bor det mere mennesker enn noe annet sted på kloden. De er veldige glade i å spille også.

Får de med seg litt av Europa og USA så er det bare en liten bonus.

 

360 er jo en fiasko i asia. Det var vel E3 2005 MS sa de skulle ta over asia markedet med 360, men slikt gikk det ikke.

6230879[/snapback]

 

At noen påstår PS3 som en fiasko allerede finner jeg også merkelig. Personlig synes jeg også prisen virker drøy, men blir den bra nok så kjøper jeg - og slik blir nok med svært mange andre også.

 

360 en fiasko i asia? Ja, det har ikke tatt av ennå. Og spørs om de virkelig blir så store som Microsoft hadde håpet på. Men alikevel - jeg tror at over tid så vil de få styrket sin posisjon der i forhold til Xbox(1). Og det er vel bra for dem - det kommer flere konsoller etter denne generasjonen.

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar
Det er artig å lese alle som vet så mye om PS3, mens alt er jo stort sett basert på rykter, og noe info på messer osv.

Og man skjønner at det er en mote blandt visse å mene stygge ting om Sony og MS, selv om de sikkert ikke vet helt hvorfor.

Det er bare noe man må mene for å være "kul" lissom. lmao :!: 

 

Som spillfreak er jeg glad for at det har kommet en ny meget bra konsoll, og at man har 2 enda mer spennende i vente.

Er ikke så opptatt av hvem som er best, bare jeg får spilt det spillet jeg har lyst til.

 

Prisen på PS3 ser foreløpig stiv ut, men ikke avskrekkende på noen måte.

Det er jo snakk om prioriteringer, og lyst fra hver enkelt som vil ha en slik maskin når den kommer ut.

De som uansett mener Sony er teite, og ler av prsien har jo sin "billige" konsoll å leke med, så hvorfor visse blir så provosert skjønner jeg ikke :hmm:

 

Blue-Ray er dyrt, men mitt tips er at det er det formatet vi sitter igjen med tilslutt.

Tror det blir bra jeg :thumbup:

6233114[/snapback]

 

 

Er veldig enig med deg :)

Lenke til kommentar
BR er et format som man ikke vet om vil slå gjennom. Alle PS3-fans betaler altså i dyre dommer for et format man ikke vil kunne vite om vil være der om et år.

6233015[/snapback]

Jeg foreslår du tar en tur innom denne tråden

6233029[/snapback]

Dette har ingenting med det jeg skriver at man kan kjøpe katta i sekken å gjøre.

Lenke til kommentar
Det som undrer meg litt er at dere prater som om PS3 er en fiasko. Prisen er for høy og alt det der.

Kan ikke snakke for de andre, men jeg personlig har vurdert å forhåndsbestille en ps3 - men ble skuffet over prisen, og vil derfor vente litt. Kan ikke se for meg at ps3 blir en fiasko, men den ble litt for dyr til at jeg føler det er verd det når jeg allerede har en 360 :)

 

Nå er det sånn at i asia så dominerer de markedet og der borte bor det mere mennesker enn noe annet sted på kloden. De er veldige glade i å spille også.

Får de med seg litt av Europa og USA så er det bare en liten bonus.

Både Europa og Amerika er større markeder enn Asia hvis man ser på salg av ps2. Nord-Amerika alene er et dobbelt så stort marked som Asia, og sammen med europa utgjør det 77% av markedet - neppe en "liten bonus". Ved utgangen av 2005 var salgstallene for PS2 per region slik:

 

North America: PS2 - 40.99 million

Europe / PAL: PS2 - 37.55 million

Japan / Asia: PS2 - 22.83 million

 

Link: http://forum.pcvsconsole.com/viewthread.php?tid=8498&page=2

 

Det er en myte at Asia er "nøkkelen til suksess", sammenliknet med USA + Europa er det et lite marked, en liten bonus kan man vel si.

Endret av arnegn
Lenke til kommentar

hmm, var det ikke gjort en markesundersøkelse i japan der rundt 60% elns syntes ps3 ble for dyr? isåfall så lover ikke det så bra, dessuten så vil ikke ps3 ha så veldig mange bra spill ved lansering, etter det jeg ser.. Det er jo synd hvis ps3 skulle gjøre det dårlig, for det kommer jo masse bra spill ettervært.. hvis ingen kjøper konsollen så vil den ikke gå ned i pris heller.. og med minsket salg så mister kanskje ps3 en del avtaler med utviklere osv..

Lenke til kommentar
hmm, var det ikke gjort en markesundersøkelse i japan der rundt 60% elns syntes ps3 ble for dyr? isåfall så lover ikke det så bra, dessuten så vil ikke ps3 ha så veldig mange bra spill ved lansering, etter det jeg ser..  Det er jo synd hvis ps3 skulle gjøre det dårlig, for det kommer jo masse bra spill ettervært.. hvis ingen kjøper konsollen så vil den ikke gå ned i pris heller.. og med minsket salg så mister kanskje ps3 en del avtaler med utviklere osv..

6234066[/snapback]

 

Det var 88%

Konsollen er for dyr. Det er jeg helt enig i.

Lenke til kommentar
Det er synd Sony prøver å distansere seg mest mulig fra oss gamere med så mange idiotiske utspill. De burde egentlig bare holde kjeft og la PS3 stå for snakket. PS3 bør være bra nok til å overbevise folk uten dette tøvpratet...

6237052[/snapback]

 

Sony prøvde å eksportere PS2 som en datamaskin til Europa, men det gikk ikke.

Derfor ble det ekstra skatte-avgifter på den, fordi det var en såkalla 'luksuss-artikkell'.

Så utspillet er ikke idiotisk, og har nok sin misjon. :)

Lenke til kommentar
Sony prøvde å eksportere PS2 som en datamaskin til Europa, men det gikk ikke.

Derfor ble det ekstra skatte-avgifter på den, fordi det var en såkalla 'luksuss-artikkell'.

Så utspillet er ikke idiotisk, og har nok sin misjon. :)

6238548[/snapback]

Ja, har hørt at det er en av grunnene til at de har lagt inn linux - så de slipper en del avgifter.

Lenke til kommentar
Sony prøvde å eksportere PS2 som en datamaskin til Europa, men det gikk ikke.

Derfor ble det ekstra skatte-avgifter på den, fordi det var en såkalla 'luksuss-artikkell'.

Så utspillet er ikke idiotisk, og har nok sin misjon. :)

6238548[/snapback]

Ja, har hørt at det er en av grunnene til at de har lagt inn linux - så de slipper en del avgifter.

6239167[/snapback]

Virker ikke som det kommer oss forbrukere til gode da :(

Lenke til kommentar
Blah eg blir kvalm av han Phil Harrison: altså :roll:

 

"Vi tror at PS3 vil være stedet alle spiller spill, ser på film, surfer på internett og bruker andre hjemmepc-funksjoner. PlayStation 3 er en datamaskin. Vi trenger ikke PC-en lenger."

 

http://www.gameroobie.no/art/3585

6237036[/snapback]

Hehe, disse CEO'ene kan jaggu ordlegge seg.. Nå skal jeg ikke forsvare hverken Harrison eller Kutaragi, for utsagnene er jo som regel ren ønsketenkning.. Men godeste Peter Moore hos MS er ikke mye bedre, med uttalelser som feks "Ingen bryr seg om bakoverkompatibilitet"..

 

Jeg får en sånn "dette er inn"-mote-feeling av hele gjengen. "Vi vet hva som er kult NÅ"

Lenke til kommentar
Virker ikke som det kommer oss forbrukere til gode da :(

6239478[/snapback]

Si ikke det, kanskje ps3 hadde kostet 7000,- hvis de ikke hadde gjort det sånn. Blu-ray er dyrt.

6239571[/snapback]

Tror heller Sony benytter dette til å øke sin inntjening enda et hakk, de har tross alt slitt litt økonomisk den siste tiden. Virker ikke som Sonys første utenlandske toppsjef hadde helt det som skulle til heller :) Når jeg skal ha en spillmaskin, kjøper jeg den pga. muligheten for å spille spill. Til film, musikk og andre underholdningsrelaterte oppgaver bruker jeg HTPC'en min.

Lenke til kommentar
Virker ikke som det kommer oss forbrukere til gode da :(

6239478[/snapback]

Si ikke det, kanskje ps3 hadde kostet 7000,- hvis de ikke hadde gjort det sånn. Blu-ray er dyrt.

6239571[/snapback]

Tror heller Sony benytter dette til å øke sin inntjening enda et hakk, de har tross alt slitt litt økonomisk den siste tiden. Virker ikke som Sonys første utenlandske toppsjef hadde helt det som skulle til heller :)

6240413[/snapback]

 

:no: hvis du ikke engang vet hvem som får pengene for avgifter så fortjener du faktisk hver eneste krone i skatt du må betale for varen, jeg har mange negative meninger om å bli sittende opp med regningen på X avgifter som blir betalt X ganger på hvert eneste ledd en vare går igjennom før det ender opp i din stue, men i ditt tilfelle synes jeg ikke synd på deg.

 

Volvo tjener akkuratt like mye på en bil som blir kjøpt i Norge til 300000, som samme bilen som blir solgt i Tyskland til 70000.

 

Ang. Sony sin første utenlandske toppsjef, så tok han veldig mange upopulære beslutninger da han la ned endel fabrikker og produkter som ikke tjente store penger lenger. Børsen, og regnskapene til Sony viser at han gjorde en vedig god jobb, og han hadde absolutt det som skulle til.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Vil tro det er Howard Stringer du skriver om nå...

 

var laget en reportasje om sony og stringer på 60 minutes for ikke så lenge siden,

om deres finansielle problem og nedgang i salg av varene deiras..

 

han virket som en fyr med peiling..

 

en setning kunne forklare sony veldig bra..."en vaklende kjempe"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...