Gå til innhold

Kutaragi: "PS3 is 'too cheap'"


Anbefalte innlegg

ja da det stemmer det Nordeum...

 

 

ps3 har jo vore på markedet i noen år no så er nok skuffa...nei vent litt..

 

den kjem ikkje før i november..!!

 

du veit vel ikkje hvor konkuransedyktig ps3 vil bli..

 

klapp igjen munnen og vent ett år..!

6223002[/snapback]

Nei, jeg sier akkurat hva jeg vil så. Og prøv å stopp meg! Dette er mitt personlige syn, og etter å ha lest en del poster ifra deg også, så er ikke du noe bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nintendo har aldri vært redd for å prøve no nytt, men det er risky saker! sony og xbox kjører ganske safe, men vi får se om det faktisk lønner seg..

En annen sak er at hvis 360 og ps3 skal forstille å være en multimedia maskin så syntes jeg de skulle ha passet inn i stereo racket sammen med de andre komponentene.. med et typisk rack design så hadde de kunne ha presset enda mere teknologi inn i maskinene sine også ;)

Endret av Whoracle
Lenke til kommentar

Morsomt å lese om "konsoll nerdene" sine utsagn her inne på forumet, om at Xbox 360 samt Nintendo Wii er likeverdige konkurrenter til PS3 når den kommer.

 

Dere glemmer en ting. Sony kan markedsføring, og de har et sabla bra merkenavn med "PlayStation". Bare vent å se, Sony vinner nok denne gangen også. Jeg sier ikke dette fordi jeg er en Sony fanboy eller noe sånn, men det virker som folk er så urealistiske på dette forumet, ærlig talt. Dette forumet har ikke engang 0.01% av alle konsoll kjøperne her i Norge representert. Husk at de som kommer til å kjøpe PS3 er de som "ikke vet bedre" (eller ikke har en interesse for å sitte på slike forum å diskutere/sammenligne maskiner som ikke engang er ute på markedet) for å si det på den måten, og de er det mange av!

 

Hylende morsomt å lese om folk som sier at PS3 kommer til å tape denne runden, når PS3 ikke engang er på markedet. Viser bare hvor trangsynt enkelte kan være.

 

Jeg tror PS3 kommer til å selge best etterhvert, uten tvil. Så håper jeg Nintendo slår an med sin Wii på andreplass, selv om jeg godt kan se for meg at Wii forblir et niche produkt, det spørs helt om "normalt interesserte" liker den nye kontrolleren. Xbox360 er en bra maskin, no doubt, men jeg får "Sega Dreamcast" vibber når jeg tenker på den.

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Eg tror også PS3 "vinner" denne rundern på salgstal. Men Sony vil neppe kunne stille opp med de samme markedsandeler som i forrige generasjin. Syns også det virker som at folk har blitt meir oppmerksome på mye av idiotien fra Sony det siste året, men med SOny marked i Asia så har det gode kort på hånd der ihvertfall.

Lenke til kommentar
Hylende morsomt å lese om folk som sier at PS3 kommer til å tape denne runden, når PS3 ikke engang er på markedet. Viser bare hvor trangsynt enkelte kan være.

6223865[/snapback]

Tror ikke du helt har fått med deg poenget med denne tråden. Spørsmålet er om ps3 blir verd de 5-6000,- den vil koste. Dette er f.eks. nyttig å ta stilling til hvis man vil forhåndsbestille. Forhåndsbestilling er typisk noe man gjør før en konsoll er på markedet. Bedre lykke neste gang.

Lenke til kommentar
Hylende morsomt å lese om folk som sier at PS3 kommer til å tape denne runden, når PS3 ikke engang er på markedet. Viser bare hvor trangsynt enkelte kan være.

6223865[/snapback]

Jeg prater ut ifra det jeg personlig synes. Og jeg ble skuffet over PS3. Da jeg hadde håper den hadde gitt X360 real konurranse, men slik det ser ut nå. Så synes jeg X360 er mere enn bra nok.

Lenke til kommentar
Morsomt å lese om "konsoll nerdene" sine utsagn her inne på forumet, om at Xbox 360 samt Nintendo Wii er likeverdige konkurrenter til PS3 når den kommer.

 

Dere glemmer en ting. Sony kan markedsføring, og de har et sabla bra merkenavn med "PlayStation". Bare vent å se, Sony vinner nok denne gangen også. Jeg sier ikke dette fordi jeg er en Sony fanboy eller noe sånn, men det virker som folk er så urealistiske på dette forumet, ærlig talt.

6223865[/snapback]

 

Jeg også tror også Sony vinner denne gangen..

Ikke så mye pga. merkenavnet, men fordi Sony er veldig flinke til å fokusere på å lage spill i forskjellige kategorier dersom ikke tredje-partsutviklerene utvikler til den kategorien.

Nintendo klarte forøvrig den jobben veldig bra til håndholdte DS'n, men de har kuttet litt for mye på hardware.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Jeg kjøper konsoll etter spillutvalg. Foreløpig synes jeg spillutvalget på X360 er labert, spesielt ønsker jeg meg noen gode RPG-spill..dvs. den japanske sjangeren. Et par gode plattformspill hadde ikke gjort noe heller. Sonic kommer på xbox, men det blir nok ikke før november/desember eller neste år :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Det er fult mulig 5-6000 er en grei pris for et mulitmediasenter som ps3 tydelig er. Spørsmålet jeg stiller meg er om dette er et produkt folk ønkser og kommer til å kjøpe. Dessuten blir forbrukerne forvirret av at oppfølgeren til ps2, tidens mest solgte spillkonsoll, ikke lenger er en spillkonsoll men et multimediasenter med navnet ps3. For en slik pris kan Sony rett og slett ikke markedsføre ps3 som en spillkonsoll. Prisen er rett og slett for høy når man har to alternativer som kan skaffes til under halvparten. Det er sikkert en del mennekser her inne som synes at ps3 er verdt 5-6 laken, enten av entusiastiske grunner eller rett og slett de ønsker det mest idèelle multimediasenteret som er mulig å få tak i. Siden man først henger på et forum, er man en hardcore gamer, ihvertfall næremer den siden enn casual gameren.

Den vanlige spillere er ikke ute etter et multimediasenter, de vet knapt hva BR er. Hvorfor skal et slikt mennekse betale dobbelt så dyrt når man har et produkt som dekker det behovet kjøpern er utet, spille spill på tv'en, etter for halv pris. Her er oppgaven til sonys markedsførere. Jeg er på ingen måte noe fagekspert på det området, men min vanlige "common sense" sier meg at det ikke er noen lett jobb. Sony må overbevise folk om at de trenger BR, og alt det andre man får når man kjøper ps3. Slike ting er blit gjort før i historien, men det går en linje et sted der prisen overstiger alt annet, og man må nedjustere prisen for å nå frem til forbrukerne. Jeg skal på ingen måte si at denne grenser er ved 5000 for den store folkemassen. Men man kan spørre seg, hvilke daglidagse saker har folk flest hjemme som koster over 5-6000. Nå er det mulig jeg er lite kreativ, men jeg kommer ikke på så mye mer enn komfyrer kanskje. For min del, en hardcore gamer som kjøper det meste av "gode" spill som kommer til alle konsoller, synes prisen er stiv, og med mindre et drastisk priskutt il løåpet ev 6-12 måndere, blir ps3 den konsollen må vente lengst på at skal synke til nivå jeg har råd til.

 

Hva jeg vet er nødvendig er mye positiv omtale i pressen. Min "ikke-så-interessert-i-spill-men-vil-følge-med-på-E3"-venn vet nå kun at ps3 ikke er så bra som folk hadde håpet, og at specs'ene har blitt kuttet. (han fikk for øvrig øynene opp for wii, men det er en annen sak). Derfor er det vitig at Sony ikke gjør noen store tabber utover mot launch, media kommer til å kaste seg over det, og med all den negative omtalen sony har mottat i kan begeret bli fylt. Lanseringsperidoen er den viktigste tiden for en konsoll. M$ hadde problemer og har fått kritikk for viftestøyen og leveringsproblemen blant annet, skulle Sony oppleve noe liknende kan det bli enda verre for sony enn M$ når man med hevet håd kan si at sony bude ha gjort bedre når man har hatt muligheten til lære av M$ et år tidligere, men dette er ren spekulering.¨

 

Dette er bare mine tanker rundt ps3, jeg har for eksempel ikke nenvt noe om spillene. Skal ps3 gjøre suskess er vel det grunnet spillene. Men som sagt sony's problem er at de må overbevise forbrukerne at de har behov for alt det andre ps3 tilbyr, og i mine øyne er dette å sette foksuet bort fra selve spillene. Et resultat av dette kan kanskje være beveglesesensorene i kontrolleren, som, om man skal tro spillutviklerne, virker som et hasteprosjekt. I tillegg har man alltså tatt bort hele vibreringa, og på den måten ungå flere konflikter med Immersion. Har sony utført forbrukerundersøkelser på dette i det hele tatt, og i så tillfelle hvordor er ikke disse undersøkelsne nenvt i begrunnelesen istedetfor å kun si at det er last-gen? Men jeg har igjen beveget meg ut på det spekulative området, og jeg har ingen problemer å innrømme at mine spekualtive påstander var feil om ps3 beivser det når den har komt ut.

 

 

EDIT: Jeg tror jeg hadde en slags strusktur på dette før det ble skrevet, men det ble vist bort underveis...

Endret av qoutor
Lenke til kommentar

Tviler ikke et sekund på at PS3 vinner denne runden også på salgstall. For mannen i gata er konsoll og playstation blitt tilnærmet synonymer. Hører ofte folk sier "playstation" når de snakker generelt om konsoller. Sony har en mengde spill i kategorien "lett underholdning" som appelerer til "mannen i gata", noe Buzz og Singstar er glimrende eksempler på. Sony har altså et litt større mangfold i retning det markedet. Jeg gir blanke f i slike spill og er ingen stor fan av spill med utpreget japansk innhold som f.eks Final Fantasy, dermed er ikke PS noe must for meg. Men for de som er opptatt av slike spill, og det er mange, så er PS det naturlige valg. Jeg får tilfredstilt mine spillbehov på X360 og ser dermed ikke noen grunn til å kjøpe en dyr PS3 i tillegg foreløpig. Og det er der Microsoft (og Nintendo hvis de får et lite fotfeste før PS3) kommer til å stjele noen få markedsandeler denne runden. Altså ved å tilfredstille flere spillere enn forrige generasjon før PS3 kommer og dermed minske etterspørselen etter Sony's konsoll noe.

 

Selv om ikke noen av dem kommer til å vinne denne runden, kommer Wii og X360 til å spise innpå Sony, og det er det vel ingen som tviler på. Det er ikke realistisk at noen av de kan overvinne et så sterkt merkevare som PlayStation på en generasjon, men en forsterket markedsposisjon er det som er det viktige i denne omgang. Alle disse arrogante og idiotiske uttalelsene fra Sony representanter betyr mye for meg som følger ivrig med i spillverdenen, men "mannen i gata" får ikke med seg slikt og dermed betyr det null og niks. De ser "PlayStation 3" med store bokstaver og er solgt :)

Lenke til kommentar

Ola Nordmann vil ikkje kjøpe Playstation 3 fordi!

 

Grafikken er heilt lik Xbox360 og nokså lik Wii(Dei ser ikkje like mykje forskjell som hardcore gameren).

Den er ca dobbelt så dyr som dei 2 andre alternativa.

Den har ingen veldig eksklusive spel som feks GTA.

Og ikkje minst dens konkurent Wii virker mykje meir interresant både på mange forskjellige områder f.eks.

Kone vennlig med tanke på design plass og støy.

Retter meir mot familie med gode familie spel som feks Mario

Virker mykje meir spanandes med veie litt med armane for å spele.

Basert på VELDIG ENKELT prinsipp der spel skal ikkje ha nokon form for opplæringstid. Bestemor skal kunne setja seg ned og spela utan nokon avansert form for opplæring.

 

Eg hugse jævlig godt når Nintendo 64 kom og var RÅDYR i forhald til Playstation. Var ikkje rart at Playstation vant då. I forrige generasjon så var Gamecube lenge ALTFOR dyr og for 500kr meir for PS2 så fekk du med ein DVD spelar som var på veg inn for fullt i Norske stuer. I tillegg har speltitler som Buzz og Singstar gjort Playstation 2 noko for heile familien i tillegg.

 

Folk kjøper ikkje konstoll etter merke. Dei fleste i dag kjenner godt til alle dei 3 forskjellige konsollane. Sjølv om PS2 solgte bra så tjente Nintendo 100 gonger meir på sin Gamecube. Og det var bare ikkje fordi Sony solgte PS2 med tap, men Gamecube eigere var veldig flinke å kjøpe MANGE spel!

 

Betre hardware og features selger ikkje, sjå på DS mot PSP. Det er spela som selger!

PS3 har ingen spel som treffer vanlege folk, bare hardcore fansen. Xbox360 er likt, men sitter på dei største titla for hardcore gameren.

 

Og ikkje minst, Sony kan det der med å floppe. Sjå på Beta og Minidisc!

Lenke til kommentar

Mannen i gata vil ha playstation, det er ikke en hemmelighet. Xbox er litt nerdete og Nintendo er barnslig, mens Playstation ruler gata. Det er en enkel måte å si det på, men hverken Nintendo eller Microsoft apellerer like mye til casual gamers som Playstation gjør.

Mine kamerater som ikke spiller så ofte har PS2, og de klarer seg med den. I motsetning til oss her inne som bare MÅ ha den nye tingen, og ønsker oss den ektremt mye og gleder oss sykt til neste spill i en eller annen serie, så tenker de mer på ting som interresserer dem mer enn spill. PS3 skal de ha, men til den kommer så klarer de seg fint med ps3.

Hvorfor vil de ha PS3 ? Jo fordi bilene i gran turismo vil se mer realistiske ut, Kratos i God of war får muligheten til å se enda ondere ut, effektene fra våpenene i ratchet & clank og jak & Daxter vil se enda bedre ut, bedre Eyetoy muligheter og diverse annet.Fordi Sony har spillene som apellerer mest til dem.

 

Hvorfor vil de ikke ha Wii ? Først og fremst fordi det er Nintendo, og Nintendo er noe barnslig tull med møkkaspill. Zelda kan se interressant ut, men Gamecube ødela det med å slippe the wind waker som førte et av de bedre spillene til Nintendo inn i barnekategorien. Spillene til Nintendo er fargerike og kjedelige. På Gamecuben min så får jeg dem med på super monkey ball, men skruer jeg på noe annet så faller engasjementet med engang. Wii har heller ikke den tilnærmede realistiske grafikken som PS3 og xbox 360 har, men ser mer ut som PS2. og da tar de heller til takke med ps2en sin.

 

Hvorfor ikke xbox 360 ? Problemet her er ikke at det er Microsoft, fordi de er ikke like opptatt av PC, OS og annen software på pcen. Første problemet var den første kontrolleren til xbox som gjorde at folk opparbeidet seg et dårlig inntrykk. Spillene er pcspill med dårligere grafikk og kontrolleren på xbox 360 er for ulik PS2/PS3 kontrolleren. De liker Halo og Forza men det er ikke helt Gran Turismo.

 

Så PS3 selger garantert mest men har ikke like stort overtak som sist. Wii selger nok minst av alle konsollene, men det mest grunnet at Gamecube har vært så utrolig dårlig.

Lenke til kommentar
Tviler ikke et sekund på at PS3 vinner denne runden også på salgstall.

Dessverre gjør den nok ikke det, da den er overpriset, og dessuten har den fått svært dårlig omtale.

 

For mannen i gata er konsoll og playstation blitt tilnærmet synonymer.

Det samme gjaldt Nintendo en gang i tiden, og vi ser jo hvor mye det hjalp.

 

Nei, Sony vil nok ligge sist denne gang. I allefall i vesten. I Japan vil de nok klare å kapre andreplassen bak Nintendo.

Lenke til kommentar

Rett det at Playstation er synonymt med spillkonsoll. Men tenk deg når et par foreldre kommer inn på elkjip, og skal ha en slik playstation, rundt juletider. Så sier de til den elkjøp ansatte, "jeg skal ha en slik playstation til min sønn på 14 hjemme".

- "Ja, den har vi inne nå, den koster 6200 kroner"

- "Nei, men satan. Da må jeg jo donere bort noen vitale organ" svarer far til den heldige 14 åringen.

- "Men vent litt" sier elkjøp karen.

Foreldrene slår opp øynene

Man hører engler synge halleluja i bakgrunnen mens elkjøp karen roter bak disken sin.

Et brått hvitt lys blender de to foreldrene.

*Shoooom!*

- "Jeg har denne playstationen. Den er hvit da. Og heter egentlig XBOX 360. Og den koster 2500"

 

SOLD!

:)

Lenke til kommentar

Og tenk deg trynet på pjokken som åpner pakken sin, og finner xbox 360, istedenfor ps3 som han har ønsket seg i en evighet under der. Pjokken griner, og foreldre som trodde de skulle gi en fin presang til ungen som han ville blitt glad for, har fått en unge som sutrer og griner og vil ha ps3 istedenfor. Sånn barnemessig så knuser Sony de andre konsollene, siden mange av spillene på Playstation blir oversatt til språket i landet hvor spillet selges.

 

Dagens foreldre er også personer som har vokst opp med spill, og derfor vet mer hvordan ting og tang virker, og de vet at når ungen ønsker seg ps3, så er det ps3 og ikke xbox 360 eller wii det gjelder.

 

Nintendo var synonymt med spilling i den tiden bare unger og nerder spilte. Markedet nå er et helt annet så snart vi ser litt lengre enn "gamere", og der taper Nintendo. Gamecube har for min del ødelagt mye, og har vært den desidert dårligeste konsollen i generasjonen som nærmer seg slutten. Xbox var best på multikonsolltitler samt noen eksklusive, PS2 var mest nyskapendes og Gamecube hadde et knippe veldig bra titler. Har vurdert Wii, men siden DSen min ikke har imponert meg stort sånn nyskapendesmessig, så tror jeg at jeg avventer kjøpet av den. Wii skuffet meg når jeg leste at i Tennis spillet, som jeg så på som noe jeg bare måtte ha, så styrer du bare racketen og ikke selve spilleren, for han/hun løper av seg selv. Det ser ut til at MS fikk pengene mine denne generasjonen, og kanskje en av de andre hvis de klarer å bevise noe. MS har heller ikke bevist noe, men de var først ut, og jeg var møkklei den eldre generasjonen.

Lenke til kommentar

Tror ikke Sony har samme hype faktoren i dag som noen år tilbake blant "casual gamers" og ungdom/barn.

 

Microsoft får ett år på seg (og har til nå brukt ett halvt åt) til å bygge opp både rykte og hype 360.

I all hovedsak så virker det på meg som at mange har fått ett mer nyansert syn på konsollene.

 

Xbox er blitt en mer "stue ren" og kuulere konsoll enn xbox 1, i alle fall slik jeg har oppservert det. Haugvis med venner og bekjente av meg har investert i en 360, og dette har hovedsaklig vært folk som hadde en PS2 fra før, og også folk som ikke var så veldig glad i xbox (1).

 

Microsoft har gjort veldig mye riktig (og en del ting feil også, men dette er ikke poenget her) med 360, og dette har også den allmenne befolkning oppfattet.

 

Sony på sin side kjemper nå med nebb og klør for å hype konsollen sin i håp at folk venter til launch, og også for å forsvare prislappen.

De har etter min mening tatt i bruk mange shabby triks for å bevare interessen til forbrukeren.

 

Det de ikke innser er at vi i all hovedsak lever i ett informasjonssamfunn, og til og med de mest uinteresserte i "konsoll krigen" får med seg dette igjennom vanlig media (avis, tv, nettavis), eller snapper det opp igjen en kompis som har sett/hørt/lest det.

Dette kan være med å svekke Sony sitt renome, og også svekke deres posisjon i denne generasjonen av konsoller.

 

Generelt sett så sier jeg med enig i mye av det Qoutor sa (og jeg jobber med og er utdannet markedsfører), Sony står ovenfor en hardere kamp denne generasjonen enn de forrige.

 

Men jeg tror (og håper) at de 3 aktørene deler markedet mellom seg, for det værste som kan skje er at en av de går konkurs eller trekker seg ut av konsollmarkedet. Dette er ikke noe bra for oss forbrukere (og gamere), man trenger konkurranse for å holde prisene nede og kvaliteten oppe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Og tenk deg trynet på pjokken som åpner pakken sin, og finner xbox 360, istedenfor ps3 som han har ønsket seg i en evighet under der. Pjokken griner, og foreldre som trodde de skulle gi en fin presang til ungen som han ville blitt glad for, har fått en unge som sutrer og griner og vil ha ps3 istedenfor. Sånn barnemessig så knuser Sony de andre konsollene, siden mange av spillene på Playstation blir oversatt til språket i landet hvor spillet selges.

 

Dagens foreldre er også personer som har vokst opp med spill, og derfor vet mer hvordan ting og tang virker, og de vet at når ungen ønsker seg ps3, så er det ps3 og ikke xbox 360 eller wii det gjelder.

 

Nintendo var synonymt med spilling i den tiden bare unger og nerder spilte. Markedet nå er et helt annet så snart vi ser litt lengre enn "gamere", og der taper Nintendo. Gamecube har for min del ødelagt mye, og har vært den desidert dårligeste konsollen i generasjonen som nærmer seg slutten. Xbox var best på multikonsolltitler samt noen eksklusive, PS2 var mest nyskapendes og Gamecube hadde et knippe veldig bra titler. Har vurdert Wii, men siden DSen min ikke har imponert meg stort sånn nyskapendesmessig, så tror jeg at jeg avventer kjøpet av den. Wii skuffet meg når jeg leste at i Tennis spillet, som jeg så på som noe jeg bare måtte ha, så styrer du bare racketen og ikke selve spilleren, for han/hun løper av seg selv. Det ser ut til at MS fikk pengene mine denne generasjonen, og kanskje en av de andre hvis de klarer å bevise noe. MS har heller ikke bevist noe, men de var først ut, og jeg var møkklei den eldre generasjonen.

6227934[/snapback]

 

 

Jeg synes den pjokken virker bortskjemt..

 

Mine søsken som ønskte seg ikke playstation, men "tv-spill". Hva fikk dem? Mor og far gikk til elkjøp og kom ut med det billigste alternativet, GC. Ble ungene lei seg for det, nei da. De ble glade for at de fikk det de ønsket seg. Som de første i nabolaget med "tv-spill", ble GC'en vist fra sin beste siden til alle ungen i nabolgaet, og under et år etter hadde 3-4 naboer også gått til innlkjøp av GameCube til ungene. Småunger bryr seg ikke om merkevare, de vil spille spill dem, og det får man på alle tre.

Endret av qoutor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...