Gå til innhold

Kutaragi: "PS3 is 'too cheap'"

Anbefalte innlegg

OG tilbake til at sony har kopiert alt ja. Det blir det samme som å si at en buksefabrikant har kopiert en annen buksefabrikant fordi begge lager bukser. Eller MS kopierte Sony fordi Sony var før MS på konsollmarketed.

Nei, det blir nok ikke det. Sonys online-tjeneste var jo en reaksjon på suksessen Xbox360 hadde med Xbox Live.

INGEN har sett ps3s online-tjeneste. Ps3 har andre muligheter, men også FLER muligheter enn de andre alternativene.

Hvilke da?

Bare så synd at det ikke betyr noe for folk flest, og at prisen er avskyelig.

6206725[/snapback]

Dette stemmer forsåvet, men da har man som sagt 2 fine billigere alternativer.

Ja, og spørsmålet da er hvorfor man skal betale blodpris for noe som ikke egentlig bidrar med noe nytt.

Det du har er en innovativ konsoll som gir helt nye spillmuligheter, og en annen som gjør det meste av det PS3 gjør, og det til en mye billigere penge.

6206725[/snapback]

Stikkordet her er "det meste".

Ja, det meste. Unntatt BR. Og BR er som sagt ikke noe argument for å kjøpe PS3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OG tilbake til at sony har kopiert alt ja. Det blir det samme som å si at en buksefabrikant har kopiert en annen buksefabrikant fordi begge lager bukser. Eller MS kopierte Sony fordi Sony var før MS på konsollmarketed.

Nei, det blir nok ikke det. Sonys online-tjeneste var jo en reaksjon på suksessen Xbox360 hadde med Xbox Live.

XBox Live ble startet 15 November 2002, SOCOM: U.S. Navy SEAL var det første spillet som benyttet Sony sin Online tjeneste til PS2 i August 2002, så sony var veldig rask i reaksjonen da. ;)

Og de hadde også stor suksess med Everquest ett par år tidligere, utgitt til Windows, Mac og OSX.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Det du har er en innovativ konsoll som gir helt nye spillmuligheter, og en annen som gjør det meste av det PS3 gjør, og det til en mye billigere penge.

6206725[/snapback]

Stikkordet her er "det meste".

Ja, det meste. Unntatt BR. Og BR er som sagt ikke noe argument for å kjøpe PS3.

6213212[/snapback]

PS3 kan gjøre mye mere...

Du glemmer SACD..

Du glemmer Linux..

Du glemmer at alle PS3 har harddisk, og kan derfor bruke HDD-cache på PS3-spillene, på samme som Windows bruker harddisken din som virtuelt minne..

etc. etc. Men du er jo så glad i lav pris iforhold til unødvendige ting som HDD, så det er vel døve ører jeg taler til.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
XBox Live ble startet 15 November 2002, SOCOM: U.S. Navy SEAL var det første spillet som benyttet Sony sin Online tjeneste til PS2 i August 2002, så sony var veldig rask i reaksjonen da. ;)

Og hvordan var "online tjenesten" til PS2? At spilling foregår online betyr ikke at det foregår på samme måte.

PS3 kan gjøre mye mere...

Tydeligvis ikke, etter listen din å dømme :lol:

Du glemmer SACD..

Nok et Sony-format? Irrelevant, siden det ikke er noe folk trenger.

Du glemmer Linux..

Jaha? Og relevansen er? "Xbox360 kjører Windows, så det er noe Xbox360 har men ikke PS3!"

Du glemmer at alle PS3 har harddisk

Du glemmer at Xbox360 har harddisk.

Men du er jo så glad i lav pris iforhold til unødvendige ting som HDD, så det er vel døve ører jeg taler til.

Nå snakker vi faktisk om Xbox360, som gjør det samme som PS3, bare mye billigere.

Lenke til kommentar

Og hvordan var "online tjenesten" til PS2? At spilling foregår online betyr ikke at det foregår på samme måte.

Hvis MS kan kopiere Sony med online-spilling, så er det rett å rimelig at Sony kan kopiere MS sine vennelister. hehe

Du glemmer SACD..

Folk trenger mat...

Men i denne sammenhengen, kan jeg anbefale deg å stikke innom på nærmeste hi-fi klubb å spør om du kan få høre det.. Tviler på at du hadde sagt det samme om du faktisk hadde hørt det.

Du glemmer Linux..

Jaha? Og relevansen er? "Xbox360 kjører Windows, så det er noe Xbox360 har men ikke PS3!"

Det viste jeg ikke.. Regner med at du har masse Windows-homebrew nå da.. :)

Som sannsynligvis ikke blir benyttet, fordi mange som eier XBox360 ikke har harddisk.

Men du er jo så glad i lav pris iforhold til unødvendige ting som HDD, så det er vel døve ører jeg taler til.

Nå snakker vi faktisk om Xbox360, som gjør det samme som PS3, bare mye billigere.

6213373[/snapback]

og dårligere.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Og SONY kopierte MS med online.. Folk har spilt online med PC rimelig lenge nå :roll:

Og du: De fleste med 360, har HDD..

Og de hadde også stor suksess med Everquest ett par år tidligere, utgitt til Windows, Mac og OSX.

6213265[/snapback]

Erhm.. Sony son "online-tjeneste" til PS2 var jo like bra som.. Hmm.. Sammenligning anyone?

Live! og (forhåpentligvis PS3's online-tjeneste) er et samfunn, ikke bare lukket til et spill.

Endret av Naked Snake
Lenke til kommentar

Hvis MS kan kopiere Sony med online-spilling, så er det rett å rimelig at Sony kan kopiere MS sine vennelister. hehe

Du svarte ikke hvordan online-tjenesten til PS2 var. Folk spilte online lenge før PS2 uansett, men så har det litt med gjennomførelsen å gjøre også.

Fortell nå.

Folk trenger mat...

Jeg tror du skjønner hva jeg mener. Dette er ikke noe argument for PS3, siden det er et format som er irrelevant. Det er svært få som kjenner til det, og folk har rett og slett ikke behov for det.

Jeg har en PC, og på den kan jeg kjøre hva jeg vil. Den er kanskje dyrere enn PS3 totalt sett, men den har så utrolig mange flere muligheter at det etter din logikk er mer enn verdt pengene, og man bør derfor kjøpe PC istedenfor PS3.

Som sannsynligvis ikke blir benyttet, fordi mange som eier XBox360 ikke har harddisk.

Da mangler jo PS3 WiFi, HDMI, osv. i følge deg.

6213373[/snapback]

og dårligere.

6213444[/snapback]

Nei, ofte bedre.

Lenke til kommentar

Jeg ser at folk gjerne blander begrepet "dyrt" med mange penger.

Jeg kan ikke forstå at 6000 er dyr, sett i forhold til at du får en komplett multimediamaskin. At 6000 er mange penger er noe helt annet.

Nå hører det også med til historien at PlayStation generelt sett har vært bedre på spillbarhet enn sine konkurrenter, det er i alle fall min subjektive mening. Det gjenstår å se denne gangen da, for jeg har prøvd XBOX360 og må innrømme, enten jeg liker det eller ikke, at jeg ble meget positivt overrasket.

Lenke til kommentar

Du glemmer SACD..

Folk trenger mat...

Men i denne sammenhengen, kan jeg anbefale deg å stikke innom på nærmeste hi-fi klubb å spør om du kan få høre det.. Tviler på at du hadde sagt det samme om du faktisk hadde hørt det.

Du glemmer Linux..

6213373[/snapback]

og dårligere.

6213444[/snapback]

Hvordan kan du si dårligere, når du ikke har prøvd PS3 enda? Vent til november å prøv den, kom så med argumenter for og imot.. Tror du blir skuffet over summen du betalte for BR

Lenke til kommentar
:nei: playstation 3 kommer til å selge fordi den er teknisk overlegen

6152381[/snapback]

Xbox "solgte" ikke når den var teknisk overlegen PS2

6152395[/snapback]

på hvilken måte var xbox overlegen ps2?

vet hva du skal si allerede.. bedre grafikk, vel det var vel diskuterbart bedre men jeg for en likte ikke grafikken på xbox (?)

(vanskelig å forklare men jeg syns begge ms konsollene har vært preget av lagg)

du kan ikke sammenligne de to situasjonene selvom ps3 på samme måte lanseres ett år etter 360

trenger vel egentlig ikke liste opp hva ps3 har som ikke cbox360 har

Lenke til kommentar
:nei: playstation 3 kommer til å selge fordi den er teknisk overlegen

6152381[/snapback]

Bra du ikke sitter på markedsføringsavdelingen hos Sony.

For det første er den ikke teknisk overlegen og for det andre kan man ikke selge en konsoll med det argumentet fordi det er et tomt, irrelevant og uinteressant argument.

6152599[/snapback]

har jeg noen gang sagt at hvis jeg sitter i markedsføringsavdelingen hos sony, så hadde jeg foreslått å lage en ad-campaign med med salgspoenget "ps3 er teknisk overlegen"?

NEI jeg svarte på ett innlegg av mala hvor han viser til at ps3 kommer til å selge bare pga. MGS4 og FFXIII, noe jeg mener er helt feil, så les posten ordentlig før du begynner å "anta" ting om meg

**Fjernet av moderator**

folk vil alltid ha det beste.

edit: omformulering

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Og SONY kopierte MS med online.. Folk har spilt online med PC rimelig lenge nå  :roll:

Og du: De fleste med 360, har HDD..

6213265[/snapback]

Erhm.. Sony son "online-tjeneste" til PS2 var jo like bra som.. Hmm.. Sammenligning anyone?

Live! og (forhåpentligvis PS3's online-tjeneste) er et samfunn, ikke bare lukket til et spill.

6213464[/snapback]

Tror du misforstår poenget mitt..

Sony hadde også ett 'samfunn' med mange spill lenge før Live, og derfor var ikke Sony sin Online-tjeneste en kopi av Live.

Både Everquest (multi), Ultima Online (multi), og Socom (PS2) var store hits tilgjengelig via SOE før Live ble født.

At Live har blitt en god tjeneste, er det ingen tvil om, og jeg synes det blir for dumt å klage på at noen skulle gjenbruke gode ideer.

Det blir noenlunde som å klage på at det kom grafiske MMO på PC som benyttet seg av internett, fordi det første internett MMO'et var 'Air Warrior' som var tilgjengelig på Apple Macintosh, Commodore Amiga, og Atari ST synes jeg.

Riktignok kom spillet også ut til PC 6 år senere, men da hadde heldigvis også en god del andre kastet seg på bølgen.

Uansett så er ikke MS den som bør klage, på kopifronten..

Messenger f.eks, er jo en bare en dårlig kopi av ICQ, MS oppfant heller ikke søkemotoren, det er bare noe de fant på fordi de så hvor suksesfulle google var, Netscape var kvalitetsmessig mye bedre, og tidligere ute, før MS ble konkuransedyktig ved å ta over bruker-basen med å levere det ferdig med Windows 95 (Som egentlig er ulovlig, uten at det betyr noe), Windows sitt interface er bare kopi av det flotte interfacet som var på Macintosh og Amiga'en, de skulle holdt seg til tekstbaserte interfacet som var på MS Dos, ifølge logikken til brukerene her på forumet.

Hovedforskjellen er vell egentlig at MS er flinkere til å drepe konkurentene, etter at dem har kopiert dem. Mens Sony er flinkest til å utvikle ny teknologi, men ikke like flink å knuse konkurenter som kommer på markedet med lignende teknologi. :-/

Lenke til kommentar
Nei, fordi vi vet at du kommer til å liste opp: - BR.

Det er vel stort sett det den har, og såklart giant enemy crabs, og six degrees of freedom.

post-84194-1149065444_thumb.jpg

6213724[/snapback]

yep den har blue ray

den spiller av filmer i 1080p

BD er "ripesikre"

den har innebygd tråløst nettverk

støtter minnekort

HDD inkl. i begge Sku's noe som gjør at devs kan forkorte loadetiden bektraktelig (noe som ikke går på x360 siden ike alle har HDD)

vifta er stille

optimalisert strømforsyningen

videosamtale

spillene som kommer til den er sonefrie

ett design (særlig den med krom finish) som får 360'n til å se ut som en billig plastikkleke

linux

crab people(som dbd her pointed out)

sånn ja.. sånn skal det se ut ----> :D

edit: noen kan si at dette er småting... men det er de småe tingene som gjør de store

Endret av asia_hills
Lenke til kommentar

---------------------------------

ny tekst inni binde-streker.. kvote-problemer

Fortell nå.

se 2 beskjeder over.

- Folk trenger mat...
Jeg tror du skjønner hva jeg mener. Dette er ikke noe argument for PS3, siden det er et format som er irrelevant. Det er svært få som kjenner til det, og folk har rett og slett ikke behov for det.

Det har ikke noe å si om få kjenner til det..

Det er 15.000 titler tilgjengelig på markedet, og det låter fantastisk.

Svært få folk kjennte til Live i 15. November 2002, men etter folk tok det i bruk, så såg dem at det var bra.

Med SACD i PS3, har folk muligheten til å kjøpe SACD i butikken, for så å kunne høre musikk i surround, og om dem vil kan dem høre det i CD-format etterpå, og om du likte det, så kan du kjøpe enda en SACD.

Det kan du ikke på 360, heller ikke på Wiii, eller PS2 for den sags skyld.

----------------------------

Jeg har en PC, og på den kan jeg kjøre hva jeg vil. Den er kanskje dyrere enn PS3 totalt sett, men den har så utrolig mange flere muligheter at det etter din logikk er mer enn verdt pengene, og man bør derfor kjøpe PC istedenfor PS3.

ja, etter min logikk er PC verdt pengene..

Etter din logikk, burde dem fjernet DVD-Rom'en, fordi du klarer deg fint med CD-rom..

HDD'en er valgfri, man kan jo tross alt fint kjøre via CD-Rom..

USB-portene kan fint forsvinne, folk flest vet ikke hva det er..

ser du?... valgmulighetene minsker drastisk etterhvert.. det er poenget mitt..

-------------------

Da mangler jo PS3 WiFi, HDMI, osv. i følge deg.

Ja, det er litt kjedelig, da kan ikke utviklerene regne med at alle PS3-eiere kan benytte seg av det.

og dårligere.

Nei, ofte bedre.

Oftest dårligere. -Pippi-lykke-gullsko-at-jeg-har-rett.. HAHA, jeg vant den diskusjonen.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Nei, fordi vi vet at du kommer til å liste opp: - BR.

Det er vel stort sett det den har, og såklart giant enemy crabs, og six degrees of freedom.

post-84194-1149065444_thumb.jpg

6213724[/snapback]

yep den har blue ray

den spiller av filmer i 1080p

BD er "ripesikre"

den har innebygd tråløst nettverk

støtter minnekort

HDD inkl. i begge Sku's noe som gjør at devs kan forkorte loadetiden bektraktelig (noe som ikke går på x360 siden ike alle har HDD)

vifta er stille

optimalisert strømforsyningen

videosamtale

spillene som kommer til den er sonefrie

ett design (særlig den med krom finish) som får 360'n til å se ut som en billig plastikkleke

linux

crab people(som dbd her pointed out)

sånn ja.. sånn skal det se ut ----> :D

edit: noen kan si at dette er småting... men det er de småe tingene som gjør de store

6213784[/snapback]

Her var det mye rart..

Designet er jo en smaksak. Jeg personlig synes PS3 ser latterlig ut. Smaken er som baken o.s.v.

Videosamtale kommer på X360 når kameraet lanseres i september.

Hvordan i svarte vet du at vifta er stille og at strømforsyningen er optimalisert? Fordi Sony sier det eller at et par testeksemplarer indikerer det?

HDD'en i X360 kan fint brukes til cache hvis utvikleren ønsker det. P.G.A. Oblivion gjør det.

Lenke til kommentar

6213784[/snapback]

Her var det mye rart..

Designet er jo en smaksak. Jeg personlig synes PS3 ser latterlig ut. Smaken er som baken o.s.v.

Videosamtale kommer på X360 når kameraet lanseres i september.

Hvordan i svarte vet du at vifta er stille og at strømforsyningen er optimalisert? Fordi Sony sier det eller at et par testeksemplarer indikerer det?

HDD'en i X360 kan fint brukes til cache hvis utvikleren ønsker det. P.G.A. Oblivion gjør det.

6213887[/snapback]

1.videosamtale på 360? hmm hørte man skulle kunde sende bilder mens man chattet men video?.. jeg krever bevis!

2.fordi sony sier det.. står på hjemmesia dems! virker som de har gjort ett poeng ut av det når de hørte infernoet på x360vifta, pluss at de sikkert oxo har lagt merke til strømforsynings problemet

3. på ps3 er det standard for alle spill da :tease:

Lenke til kommentar

Kan ikke denne posten omdøpes til "den store ps3 versus x360 tråden" siden det er det den har utviklet seg til? Da slipper vi at kranglefantene forviller seg i nye tråder bevæpnet med de samme argumentene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...