Gå til innhold

Kutaragi: "PS3 is 'too cheap'"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei men uansett så er 5000 mye for en blue-rayspiller som ikke garantert vinner formatkrigen. Det er også dyrt med tanke på en konsoll aldri har vært en god videomaskin, men heller bare noe du bruker i mangel på en annen (eller fordi du må bytte kabler og ikke gidder akkurat da).

5000,- for en middelmådig videomaskin i en tid der nesten ingen filmer finnes, og de som finnes er noen av de dårligere titlene til Sony, ja da er det egentlig ganske bortkastet.

Når jeg kanskje kjøper meg ps3 blir det fordi prisen er blitt akseptabel, og spillene er bra.

Lenke til kommentar

Maskinen vil ikke ha den samme prisen ut levetiden, prisene vil synke etterhvert som flere folk kjøper det, og det blir billigere å produsere.

 

Ser mange er redd for at det optiske mediumet, bluray.

Det kan lese DVD, det kan lese SACD (og de 15.000 titlene tilgjengelig på den 'floppen'), kan ikke for guds skyld skjønne hvorfor dere vil ta bort en slik stor oppgradering at den kan også lese BluRay, for den lille prisforskjellen det vil utgjøre på slik masseproduksjon.

 

Bluray er ikke alt som koster på denne maskinen, Cell og HDD koster også ett par lapper..

 

Hvis du ikke er intressert i å få det som PS3 gir (som er mye), kjøp noe annet, det er ikke verre.. :)

 

Mange skrek at det ikke var nødvendig med DVD på PS2 heller, prisen ble alt for dyr, men historien viste annerledes.

Lenke til kommentar
Mange skrek at det ikke var nødvendig med DVD på PS2 heller, prisen ble alt for dyr, men historien viste annerledes.

6211530[/snapback]

 

Tja, situasjonen var jo ikke helt lik da. DVD-formatet hadde allerede bra vind i seilene da PS2 kom på banen, samt var en klar oppgradering fra VHS. Er ikke sikker på om BR er en like sikker selger av hardware for folk flest.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Kan tenke meg fleire grunner til at folk ikkje vil ha Bluray.

 

Folk treng det ikkje.

Folk vil ha ein skikkeleg spelar (avspelarane i konsoller er ikkje kjent for å vere dei beste.)

Enkelte er ikkje begeistra for dette formatet.

Enkelte liker ikkje at Sony skal "tvinge" på oss nok eit format.

 

Så kan du spare nokre tusen ved å sleppe unna Bluray trur eg mange vil takke ja til dette.

Lenke til kommentar

Blue ray er jo kapasitetsmessig bedre enn HD-DVD, men desverre kan ikke eksisterende produksjonslinjer som produserer DVD produsere BR-plater. HD-DVD har bedre muligheter til å bli en prismessig vinner pga. at eksisterende produksjonslinjer kan brukes til å lage HD-DVD-plater. Og det er veldig mange som lager DVD-plater.

 

Hadde egentlig tenkt å forhåndsbestille PS3, men avventer situasjonen litt. Legger heller penger i et skikkelig plasma/LCD-TV. Får uansett ikke utnyttet teknikken med det pinglete 29" 4:3 100Hz TV'et jeg har på rommet likevel :ermm: XBox 360 hadde jeg nok kjøpt for en stund siden hadde spillutvalget vært noe bedre; jeg liker best RPG-spill og gode plattformspill. Oblivion foretrekker jeg på PC. Det avgjørende blir uansett spillutvalg, og det virker jo som om mange titler kommer på både XBox 360 og PS3. Så hvis Microsoft hoster opp noen gode RPG-spill, og kanskje senker prisen enda litt, er XBox 360 fortsatt et aktuelt valg. Sett opp mot det man får for pengene, er ikke PS3 spesielt imponerende. Man kan jo trekke frem at PS3 er et komplett underholdningssenter, men trenger jeg virkelig det? Har en HTPC koblet til TV'en som jeg ser film på fra en server i kjelleren, så jeg tror de funksjonene blir litt overflødige i mitt vedkommende.

 

Nei, får nok først smelle til med en 40" LCD-TV i sommer og avvente situasjonen til desember eller på nyåret. Ingen hast i mitt vedkommende. PS2 og GC holder en stund til for meg ennå ;)

Endret av enl
Lenke til kommentar
Mange som nevner at ps3 er et komplett underholdningssenter. Tror ikke jeg har fått med meg alt den kan gjøre, for skjønner ikke helt hva det er som ikke 360 allerede kan?

 

Forhåpentligvis kan PS3 brukes som mediasenter uten at man må ha MicroSoft Media Center Pro Edition Ultimate XP Verified Security GTi 2006 m/SP7. Har jeg Windows? Nei. Kommer jeg til å kjøpe meg Windows i en av de utallige iterasjonene som finnes? Nei. Hindrer det meg i å se film på min 360? Ja.

 

Bill Gates kan personlig stappe en 360 på tvers opp i exotermkanalen sin. Utrolig råtten "taktikk" de valgte på akkurat dette.

 

Så om Sony måtte klare å lage en mediasenterfunksjon som ikke prøver å være belærende overfor formater de anser som "piratvennlige", så har de en vinner. Men Sony har *aldri* gjort noe slikt tidligere, og det er ingen grunn til å tro de denne gangen heller.

Lenke til kommentar
Etter å ha lest hva du skriver i denne tråden, tar jeg utgangs punkt i at du er en hardbarket PC spiller, med en nokså brukbar PC. Siden du synes at X360 ikke viser bra grafikk.

 

Gjetteleker er alltid morsomt! Synd du er så elendig til å gjette :-) Det eneste spillremediet jeg har i huset mitt, er en XBox360. Min Mac mini egner seg heller dårlig til spill, så da var valget enkelt når trangen til å spille Oblivion meldte seg. Det var nemlig to fluer i en smekk: Jeg slapp Windows (som om det ville være aktuelt uansett phæhæhæ) og jeg måtte betale "bare" 3500 kr.

 

HDTV har jeg også - hvis du lurer - så potensialet som sitter i dagens 360-titler har jeg sett. En helt middelmådig lineup, med et par-tre unntak. I mitt opprinnelige innlegg kritiserte jeg titler for ikke å bringe nye elementer på banen - uavhengig av grafikk - men jeg ser at mange tolket meg dithen at det var grafikken det stod på. Det var altså ikke poenget - jeg savner nytenkning i spillutviklingen, ikke "same shit - new wrapping".

 

Etter å ha sett på en del klipp ifra PS3 konferansen så ble jeg rett å slett skuffet på det meste. De har ikke vist et eneste spill som appelerer til meg. Men etter å ha sett _hele_ Microsoft konferranse, så er jeg så innmari glad for at jeg har kjøpt meg en X360. Gears of War, Halo 3, GTA4, Alen Wake, Viva Pinjata, osv.

 

Akkurat slik føler jeg det med alle Sony-konsoller - ingen spill appelerer. Men dette er ikke ensbetydende med at PS3 ikke kan prestere. Og potensialet i PS3 er større enn i 360, både mtp kraft og mtp features. Men Sony evner dessverre ikke - etter min mening - å ta ut potensialet i sine produkter, fordi de alltid kommer med en eller annen teit begrensning, lock-in eller manglende støtte for noe en 3-åring ville skjønt manglet. Bare se på PSP - genial duppeditt i utgangspunktet, men elendig realisering av PSP-plattformen som helhet.

Endret av Linuxguru
Lenke til kommentar
Har jeg Windows? Nei. Kommer jeg til å kjøpe meg Windows i en av de utallige iterasjonene som finnes? Nei. Hindrer det meg i å se film på min 360? Ja.

6212501[/snapback]

Vet ikke hvordan du skaffer filmene dine, men de fleste får man vel på dvd? :D

Lenke til kommentar
Har jeg Windows? Nei. Kommer jeg til å kjøpe meg Windows i en av de utallige iterasjonene som finnes? Nei. Hindrer det meg i å se film på min 360? Ja.

6212501[/snapback]

Vet ikke hvordan du skaffer filmene dine, men de fleste får man vel på dvd? :D

6212646[/snapback]

 

Ja du må bare le. Men det finnes faktisk de av oss som har lovlige filmer på harddisk vet du. Type gratis-filmer og hjemmesnekra filmer av ungene. Det hadde jo vært morro om de også kunne fått sett seg selv på TV, uten å måtte brenne de ut på DVD først. Men neida, Bill vet bedre han.

 

At kommersielle aktører ikler seg dommer&bøddel-kappen og begynner å leke politi, da er grensen nådd. I tillegg flyttes funksjonalitet over i andre produkter fra samme aktør - og dette brukes som brekkstang for å øke markedspenetreringen av MCE. Det er ett ord for slik oppførsel: Kvalmt! Til og med sammenlignet med Microsoft-standard er dette kvalmt, og det sier litt.

Lenke til kommentar

Det er noen elementer som tilsier at vi ikke kan sammenligne PS3/Blu-Ray med PS2/DVD situasjonen. For det første krever Blu-Ray en HDTV for at vanlige folk skal kunne utnytte den kvalitetmessige forbedringen. Greit at det er en del som begynner å skaffe seg det nå, men det er fortsatt kun et lite mindretall. For det andre er ikke Blu-Ray etablert som den enerådende standarden ennå, slik som DVD var. For det tredje så har ikke DVD vært lenge nok på markedet for at folk har blitt "lei" kvaliteten. VHS hadde jo vært på markedet i over 25år og det var helt klart på tide med en oppgradering, og DVD ga oss det uten at vi måtte skaffe oss ny TV for å se en klar forbedring. Et annet poeng er jo det at DVD utvalget og prisen gjør at det skal en del til for at folk skal hoppe på Blu-Ray/HD-DVD toget. Altså er det en lite mindretall som har interesse for dette. Når Blu-Ray/HD-DVD virkelig slår an vil prisen på standalone spillere være såpass lav og kvaliteteten såpass høy at PS3 ikke kan konkurrere. Det er iallefall min mening om saken :)

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg er at dere absolutt vil nedgradere sluttproduktet, til fordel for lanserings-pris.

 

Hvis dere ikke har råd, kjøp en annen konsoll i din prisklasse, og vent med å kjøpe PS3 til du får råd, eller kjøp en brukt PS3 billigere om du kommer over en..

 

Før eller siden vil også PS3 synke til ett prisnivå som gjør at du også kan fint innvestere i den. Og når/hvis den dagen kommer er jeg rimelig sikker på at du skulle ønske at det var best mulig hardware i den som skal stå i stuen din..

Enten det er i November 2006, eller Februar 2008..

Dette er mæmlig ment å være en konsoll som skal være på markedet en god stund, ikke ett grafikk-kort som du sannsynligvis må skifte ut om to år.

Jeg syns mange her tenker voldsomt kortsiktig. :-/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...