Gå til innhold

Kutaragi: "PS3 is 'too cheap'"


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM
Jeg snakket om ANIMASJONER og hvor LEVENDE ting så ut. Slike ting ser ikke bra ut i Oblivion f.eks., selv om spillet grafisk sett imponerer rent utseendemessig. Lyssetting er også meget bra i Oblivion.

 

spill med bra animasjon:

table tennis

tiger woods

motogp06

 

snakker du om tiger woods videoen til ps3 ? er det basketball videoen du tenker på ?

en techdemo som viser hva de kan få til, noe som de også får til på xbox360.

 

Table tennis og PGRT3 har jeg ikke prøvd, men utfra svaret ditt angående pen grafikk, så er de neppe noen revolusjon sett iforhold til andre ting på 360. Jeg har prøvd samtlige demoer minus PGR3 på Live!, og jevnt over holder spillene en middels kvalitet. (MotoGP06 er ganske bra igrunn) Mange har pen grafikk, men er du over middels interessert i noe annet enn grafikk, så faller de igjennom. Det er "same shit - new wrapping" over hele linja.

 

alle spillene jeg har nevnt leverer meget bra grafikk i forhold til det vi er vandt med.

at ikke alle spillene leverer revolusjonerende gameplay er noe helt annet.

same shit - new wrapping ? uenig, det er snakk om svært gode spill hvor man legger til noen nye funksjoner og glatter over det hele med mye bedre grafikk.

 

Dual-head på PS3 gledet jeg meg til, fordi det kunne gitt nye interessante spillopplevelser. Men  som vanlig får man vel si, så forsvant jo dette fra PS3. Så PS3 er nå kun en PS2 på steroider også, om de da ikke skulle finne på noe fancy med PSP-integrasjon.

 

feil, ps3 er ikke bare en sterkere utgave av ps2, det er sterkere utgave med ny teknologi som åpner for langt flere spennende løsninger.

 

Og ja, en vanlig XBox kunne fint presentert de samme spillene med dårligere grafikk. Så om next-gen = bedre grafikk, så får dere bare mene det. Jeg derimot, forventer noe mer.

 

nå er det nå slik at man trenger tid for å levere virkelige stortitler som kan defineres som next-gen. er vel ikke noen i denne tråden som har sagt at next-gen kun er bedre grafikk.

Gears of war ser ut til å fortjene stemplet som next-gen. dog er jeg rimelig sikker på at vanlig xbox ikke hadde klart å kjøre oblivion.

 

Jeg vil ha spillopplevelser utennom det vanlige! Hører dere, produsenter?!? Hvorfor er dette så vanskelig å gi meg? Jo, fordi det er billigere å spy ut nok en variant av de samme gamle og velkjente konseptene år etter år etter år...

 

sånn har det alltid vært og sånn kommer det nok også til å fortsette.

det å ta sjansen på å lage et spill som stikker ut i forhold til resten er faktisk ganske risikabelt.

slik som før så vil vi få levert mange gode spill som man kommer til å kose seg med i mange mange timer, så kommer det noen få titler som virkelig er fantastiske.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kommentar til videoen: Den grafikken og animasjonen som ble presentert på det nesehornet, og de folkene i bakgrunn av billøpet som gikk unna når bilene kom, er noe jeg enda har til gode å se på XBox360. XBox360 er tross alt en vanlig XBox på stereoider, og ja jeg eier en selv. Har aldri sett klipp fra Sony-spill på PS3 før, men bevegelsene på akkurat de scenene virket svært troverdige til å være datagrafikk.

 

Og hvis disse to klippene ble tatt med for å "drite" ut PS3-grafikken, så er det jaggu meg skivebom.

Hvis vi får noe i nærheten av det der med PS3, så kan vi snakke next-gen. Kjempestore hummere i Ninja-spill fra Japan og Riiiiiiddggee Raaaaacceerr kan Sony få ha for seg selv.

 

Forøvrig skjønner jeg ikke konseptet med wii60.com, eller de av dere som "heier" på en av sidene. Gode plattformer får man ved konkurranse, og ingen er tjent med et monopol. Siden så mange rakker ned på Sony og PS3, så kan det ikke bety annet enn at vedkommende er redd for å ha kjøpt feil konsoll.

6189935[/snapback]

Etter å ha lest hva du skriver i denne tråden, tar jeg utgangs punkt i at du er en hardbarket PC spiller, med en nokså brukbar PC. Siden du synes at X360 ikke viser bra grafikk.

 

Det å si at X360 har dårlig grafikk er litt på kanten. Og som vanlig skal man ta i betraktning at de første spillene er laget på noen dårlige dev-kits. Dette er også tilfellet for PS3 også. 2. og 3. generasjonen spill kommer til å se dobbelt så bra ut, hvis ikke hele tre ganger.

 

Etter å ha sett på en del klipp ifra PS3 konferansen så ble jeg rett å slett skuffet på det meste. De har ikke vist et eneste spill som appelerer til meg. Men etter å ha sett _hele_ Microsoft konferranse, så er jeg så innmari glad for at jeg har kjøpt meg en X360. Gears of War, Halo 3, GTA4, Alen Wake, Viva Pinjata, osv.

 

Sony er litt for japansk at den skaffer seg noen ordentlige titler, med untak GT, og GTA. Men GTA har man også på X360, og Forza begynner å hale innpå GT.

 

XBox360 støtter HD, men har ikke HDMi-tilkobling. Det samme er helt sikkert tilfellet med den nedstrippede versjonen av PS3.

6193221[/snapback]

Dette kan løses enkelt med en kabel, men Microsoft har ikke gitt den ut enda.

 

 

(Dette er basert på mine egne meninger, utenom det med dev-kits, og 2. generasjons titler.)

Lenke til kommentar

Kutaragi forsvarer nok ein gong prisen på PS3:

 

He added, "If you consider the PlayStation 3 a toy, then yes, it is an expensive toy. However, it is more than a toy. It is a PlayStation 3. And it is the only PlayStation 3. I hope that those who understand this will gladly purchase it."

Knakande godt poeng det der.

 

Link: http://www.next-gen.biz/index.php?option=c...d=3104&Itemid=2

Endret av ttt
Lenke til kommentar

Han har faktisk rett da. PS3 blir mer enn bare en spillkonsoll og hele visjonen til Sony har alltid vært å gi folk den beste underholdningen til din stue. Det gjelder ikke bare spill men med masse tilkoblingsmuligheter samt blueray som ingen andre konsoller støtter.

 

Klart at enkelte foreldre vil tenke litt på prisen men de som liker Playstation kjøper ikke Xbox eller Nintendo pga det er "billigere". Det er ca det dummeste jeg leser. Jeg kommer til å kjøpe Playstation 3 uansett siden det er ingen andre konsoll som har de spillene jeg liker, sånn tenker resten også. Så pris er faktisk ikke ett stort problem.

Lenke til kommentar

@Avean: Klart de som liker PS godt kan la være å kjøpe PS3. Den er utrolig stygt priset. Selv om det er en Playstation, er det fremdeles en spillkonsoll, og her finnes det gode alternativer.

Det virker som om Sony prøver å lage en PS-religion.

Hører du selv hvor dum du høres ut når du sier "de som liker Playstation kjøper ikke Xbox eller Nintendo pga det er "billigere". Det er ca det dummeste jeg leser."

Klart mange heller vil kjøpe en x360 og/eller en Wii når dette er fullgode alternativ. Eller 360 og Wii er egentlig et overlegent alternativ spør du meg.

Det er ikke alle som har den religiøse holdningen til Sony som du har.

Vil du ikke si deg enig at det å kjøpe en PS, bare fordi det er en PS, er tull? (Sikkert ikke)

 

Selv skal jeg har jeg en 360, og skal ha de to nye på releasedagen. Men det er kun fordi jeg er spillentusiast. Vurderte å droppe PS3 inntil den var blitt billigere, men jeg tror det vil ta for lang tid, så da er det like greit å kjøpe den med en gang.

Lenke til kommentar

Eg kjøper faktisk en spelkonsoll for å spele spel på den, så når eg kan velge mellom en 360 og to wii konsollar (ein heime og ein på min kjære hybel) mot ein ps3 til nesten samme pris, så er valget ganske enkelt. BR som filmformat kjem ikkje til å ta av, viss det i det heile tatt tar av, på ei god stund heller vil eg tru.

 

Og jadda, man kan nok stappe ganske så sjuke mengder med data inn på en BR disc. Men helt til sony faktisk viser meg et spel som virkelig utnyttar dette (og det er ein merkbar forskjell frå f.eks. 360) så er dette noko som for min del berre dreg prisen unødvendig opp.

 

Mange her er forresten veldig flinke til å sei at vi ikkje må undervurdere navnet "playstation" og at det åleine kjem til å selge fleire titalls millionar konsollar. Men er det ingen som har tenkt at dei kanskje, berre kanskje, overvurderar nettopp navnet?

Lenke til kommentar
Han har faktisk rett da. PS3 blir mer enn bare en spillkonsoll og hele visjonen til Sony har alltid vært å gi folk den beste underholdningen til din stue. Det gjelder ikke bare spill men med masse tilkoblingsmuligheter samt blueray som ingen andre konsoller støtter.

Dette er synd for alle som vil ha ein spelkonsoll.

 

Klart at enkelte foreldre vil tenke litt på prisen men de som liker Playstation kjøper ikke Xbox eller Nintendo pga det er "billigere". Det er ca det dummeste jeg leser. Jeg kommer til å kjøpe Playstation 3 uansett siden det er ingen andre konsoll som har de spillene jeg liker, sånn tenker resten også. Så pris er faktisk ikke ett stort problem.

6201181[/snapback]

Hjernevaska Sony fans og dei som bare kan få favoritt spela sine på PS3 tenker nok ikkje så mykje på pris. Men kan du få alle favorittane dine på ein like god konsoll til ein langt rimelegare pris, trur eg at mange er fornuftige nok til å kjøpe den billigste konsollen.

Lenke til kommentar

tror nok ikke vi ( bror min og jeg ) kjøper ps3 med det første hvertfall. vi har hatt PS1 og har PS2 nå, vi skal ha en Wii antagelig, og en 360 litt senere. det at GTA4 kommer samtidig på 360 er jo najs så det holder da :D

 

spør du meg syns jeg de burdte hatt et alt. som er en PS3 uten BR og til samme pris som 360. syns 6 lapper blir alt for mye.

Lenke til kommentar
PS3 blir mer enn bare en spillkonsoll

Hvilket ikke gjør den med attraktiv for meg, og for mange, mange andre. Bare se hvordan DS banker PSP.

 

Det gjelder ikke bare spill men med masse tilkoblingsmuligheter samt blueray som ingen andre konsoller støtter.

BR er ikke noe salgsargument så lenge folk flest ikke får benyttet seg av det. For det første har de fleste ikke HDTV, og for det andre må man betale for den dyreste utgaven av PS3 for å kunne benytte seg av HD.

 

BR er dessuten ikke et klart bedre alternativ til DVD, slik DVD var til VHS. DVD hadde mye bedre kvalitet enn DVD, og krevde ikke ny TV. BR har bedre kvalitet på bildet enn DVD, men ikke nok til at folk flest bryr seg. Jeg er godt fornøyd med kvaliteten på DVD, jeg.

 

Klart at enkelte foreldre vil tenke litt på prisen men de som liker Playstation kjøper ikke Xbox eller Nintendo pga det er "billigere".

Joda, pris spiller selvsagt inn. Man må jo ha forvillet seg inn i et utopisk drømmeland hvis man tror noe annet.

 

Så pris er faktisk ikke ett stort problem.

6201181[/snapback]

Det er et stort problem når den er mye dyrere enn konkurrentene, og ikke har noe særlig med spill for å rettferdiggjøre det heller.

Lenke til kommentar
Jeg sier bare; den dagen tekken kommer på en annen konsoll enn playstation, den dagen skal jeg VURDERE å kjøpe meg en annen konsoll. Ikke før!

6201920[/snapback]

Nå har det vel seg slik at Tekken 5 er vel omtrent det samme som Tekken 6. Bare bedre grafikk.

 

:p

6201962[/snapback]

 

Så sant så sant, men det har også de tidligere tekken spillene vært! Nye comboer og tricks kan faktisk gjøre store forskjeller! :p Vært tekken spill har uansett blitt spilt i mange 100 timer av meg og resten av kameratgjengen min, og det skal også det neste bli :innocent:

Lenke til kommentar
Han har faktisk rett da. PS3 blir mer enn bare en spillkonsoll og hele visjonen til Sony har alltid vært å gi folk den beste underholdningen til din stue. Det gjelder ikke bare spill men med masse tilkoblingsmuligheter samt blueray som ingen andre konsoller støtter.

Dette er synd for alle som vil ha ein spelkonsoll.

 

 

Det er det kanskje..

Men PlayStation-merket har alltid vært ment som flerbruksområde.

 

Hvis en spillkonsoll er alt du vil ha, så har du allerede 2 lavbudsjetts-alternativer med mindre muligheter, og mindre levetid.

Både wii eller 360 er bra alternativer..

Om spilla er viktigst, så er PS2 enda billigere, og har mange års levetid fremover, og det vil være lenge til det blir sluttet å produsere nye titler til den.

 

Men det er utrolig irriterende for oss som er intressert i hele pakken å høre; 'nedgrader' - 'nedgrader' - 'nedgrader' overalt, og vite at Sony må følge med på markedet.

 

Foreksempel for ett år siden; kunne ingen forstå poenget med 1080p Dual-view, og mesteparten mente at det var bortkastet, og i dag er det klart at Sony har fjernet det fra specsene.

Ikke mange har hørt Super Audio CD heller, men vi som faktisk har hørt det, vet at CD-kvalitet er dritt i forhold.

 

PS3 er med dagens specs, det eneste alternativ på markedet som virkelig satser på den beste next gen på _alle_ alternative bruksområder, anno november.

 

360 har fått grafikk-oppgradering, hdd-nedgradering, standard.. enig.. men det er alt. Wiii har fått grafikk-oppgradering, kontroll-oppgradering, standard.. enig.. men det er alt.

PS3 derimot ser ut til å inneholde en hel haug oppgraderinger, både HDD-, optisk-medium, grafikk, musikk-, video-oppgradering og kontroller-oppgradering/nedgradering.

 

Da PS3 er ment som å være ett alternativ på alle fronter, og jeg har store problemer med å forstå hvorfor alle her på gamer.no roper på nedgradering enda. Vi har allerede 2 lavbudsjettsalternativ.

 

Etter min mening har dem kuttet nok, og jeg ønsker en konsoll virkelig spekket med det vi kan kalle next-gen teknologi, uten å måtte kjøpe X-oppggraderinger i tillegg.

Multi-konsoll spillene vil sannsynligvis bli produsert med tanke på laveste felles teknologi-standard for lisensene, mens single-konsoll spillene vil bli produsert med tanke på lavest felles teknologi-standard for det merket.

 

5000 kr. er ikke mer enn en Marlboro Classic-bukse koster, du kan fint gå på en annen butikk, å få en bukse som gjør samme nytten til 500,-, og nesten ser like bra ut.

Men når du er ute på byen og sjekker jenter, så kommer sjangsene dine sannsynligvis til å være mye bedre i den flotte buksen din.

Du vil sannsynligvis også stille sterkt i den samme flotte høykvalitets-buksen om 3 år hvis du fremdeles er utpå byen, selv om den da koster 1000 kr, i butikken.

Men jeg tviler på det er så mange her som går utpå byen i en vanlig 3 år gammel olabukse..

 

Det er liten tvil om at det som er i PS3, er verd pengene på det tidspunktet. Hvis du ikke har lyst på det, så er det ingen som tvinger deg til å kjøpe det.. :-/

Lenke til kommentar
Hvis en spillkonsoll er alt du vil ha, så har du allerede 2 lavbudsjetts-alternativer  med mindre muligheter, og mindre levetid.

"Mindre muligheter"? Du er sarkastisk, ikke sant?

 

Hvis du hadde sagt "andre muligheter", så kunne du vært nærmere sannheten, men faktum er jo at PS3 ripper off Xbox360 sin online-tjeneste, m.m., og et aspekt av Wii-kontrolleren.

 

PS3 er med dagens specs, det eneste alternativ på markedet som virkelig satser på den beste next gen på _alle_ alternative bruksområder, anno november.

Bare så synd at det ikke betyr noe for folk flest, og at prisen er avskyelig.

 

360 har fått grafikk-oppgradering, hdd-nedgradering, standard.. enig.. men det er alt. Wiii har fått grafikk-oppgradering, kontroll-oppgradering, standard.. enig.. men det er alt.

PS3 derimot ser ut til å inneholde en hel haug oppgraderinger, både HDD-, optisk-medium, grafikk, musikk-, video-oppgradering og kontroller-oppgradering/nedgradering.

Det eneste PS3 har er BR. Alt det andre har Xbox360 i sum. Den er et mediasenter, spillmaskin, osv. Sony fikk jo panikk over Xbox Live, og måtte stjele den ideen også.

 

Men hvis BR blir en flause som alle de andre formatene Sony har prøvd å innføre, så blir du sittende der da, med en ubrukelig spiller som kostet flesk.

 

Da PS3 er ment som å være ett alternativ på alle fronter, og jeg har store problemer med å forstå hvorfor alle her på gamer.no roper på nedgradering enda. Vi har allerede 2 lavbudsjettsalternativ.

Det du har er en innovativ konsoll som gir helt nye spillmuligheter, og en annen som gjør det meste av det PS3 gjør, og det til en mye billigere penge.

 

5000 kr. er ikke mer enn en Marlboro Classic-bukse koster, du kan fint gå på en annen butikk, å få en bukse som gjør samme nytten til 500,-, og nesten ser like bra ut.

Men når du er ute på byen og sjekker jenter, så kommer sjangsene dine sannsynligvis til å være mye bedre i den flotte buksen din.

Nå skal man sannsynligvis ikke bruke spillkonsollen til å sjekke opp noen med. Kanskje du har tenkt til å gjøre det, men jeg tror dessverre ikke du får noen suksess. Så denne unnskyldningen din for å kjøpe en overpriset "copycat" må du lenger ut på landet med.

 

Det er liten tvil om at det som er i PS3, er verd pengene på det tidspunktet.

Jo, det er stor tvil om det. Den har knabbet alt fra Xbox360, og puttet en dyrer prislapp på det. Typisk Sony.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...