Gå til innhold

Kutaragi: "PS3 is 'too cheap'"

Anbefalte innlegg

Når det gjelder kvalitet så blir det som nevnt i stor grad subjektive mening. Jeg syntes ikke det er så mye kvalitetsfølelse i PS2 slim versjonen til søsteren min og det har vært nevnt flere ganger her på forumet PS2 ikke har vært en feilfri eller bombesikker maskin. Selv kjenner jeg ikke noen som har hatt problemer verken med PS1, PS2, Xbox eller Xbox360 (eller Gamecube for den saks skyld).

Spill utvalget får jo bli opp til hver enkelt og vurdere, men for meg var det ikke nok PS3 titler som lokket så jeg kjøpte Xbox360.

Merkenavnet Playstation står veldig sterkt ja og for mange som ikke følger med på spill markedet (foreldre og lignende) så er Playstation synonymt med TV spill.

5-6000kr er ikke for mye for en konsoll med 60GB harddisk, kortleser, ymse Multimedia funksjoner (er alle funksjonene offentliggjort?) og førstegenerasjons Blu-Ray spiller. Men den bør heller ikke koste mer så lenge det er en konsoll det er snakk om og denne prisen gjør det nok vanskeligere for en del ungdom og kjøpe seg PS3. Og det er ikke alltid lett å ta seg en jobb for eksempel i hjembyen min har lokal avisen nylig sluttet å bruke ungdom (13-16 åringer) som avisbud.

Hvor mye den faller i pris har også mye og si for hvor mange som kjøper den. I flere poster her på Gamer har folk sagt at de heller venter et år og kjøper den (PS3) når prisen er halvert. Med en levetid på omtrent 5-6 år så tror jeg ikke prisen blir halvert så tidlig. Og se på PS2 prisen fordi den har den sterkeste posisjonen i markedet er den fortsatt dyrest (av forrige generasjon) og den var dyrest før slim versjonen så det er ikke grunnen. De som venter på at PS3 skal bli mye lavere kan bare smøre seg med tålmodighet for hvis PS3 selger best (og med et så sterkt navn tror jeg den gjør det) vil neppe Sony sette ned prisen så mye.

Endret av Mr. Bridger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forøvrig skjønner jeg ikke konseptet med wii60.com, eller de av dere som "heier" på en av sidene. Gode plattformer får man ved konkurranse, og ingen er tjent med et monopol. Siden så mange rakker ned på Sony og PS3, så kan det ikke bety annet enn at vedkommende er redd for å ha kjøpt feil konsoll.

6189935[/snapback]

Dette blir jo iogforseg litt paradoksalt med tanke på at sony/playstation har hatt tilnærmet monopol hittill med ps2. Den har jo som dere har nevnt solgt mer enn hv asom helst omtrent. Og dermed har de i prosent tall av markedet forferdelig mye av markedet.

Reaksjonene på Sonys pris, og "heiingen" på microsoft ellre nintendo er jo nå da altså SUNT for markedet, og oss forbrukere. Det er ikke monopolskapende å "heie" på en mindre aktør. Det er det rakt motsatte.

Lenke til kommentar
... XBox360 er tross alt en vanlig XBox på stereoider, og ja jeg eier en selv. Har aldri sett klipp fra Sony-spill på PS3 før, men bevegelsene på akkurat de scenene virket svært troverdige til å være datagrafikk.

Forøvrig skjønner jeg ikke konseptet med wii60.com, eller de av dere som "heier" på en av sidene. Gode plattformer får man ved konkurranse, og ingen er tjent med et monopol. Siden så mange rakker ned på Sony og PS3, så kan det ikke bety annet enn at vedkommende er redd for å ha kjøpt feil konsoll.

6189935[/snapback]

Ja, og PS3 er en PS2 på steroider :whistle:

Det er nettopp med god konkurranse som utgangspunkt at jeg håper 360 og Wii gjør det bedre enn den forrige generasjonen. PS2 hadde tross alt noe sånt som 80 prosent av markedet.

Lenke til kommentar
Kommentar til videoen: Den grafikken og animasjonen som ble presentert på det nesehornet, og de folkene i bakgrunn av billøpet som gikk unna når bilene kom, er noe jeg enda har til gode å se på XBox360.

Virkelig? Jeg synes ikke de var så voldsomt imponerende jeg.

XBox360 er tross alt en vanlig XBox på stereoider

Det er bare tull å si.

Har aldri sett klipp fra Sony-spill på PS3 før, men bevegelsene på akkurat de scenene virket svært troverdige til å være datagrafikk.

Det samme gjelder mange spill for 360.

Siden så mange rakker ned på Sony og PS3, så kan det ikke bety annet enn at vedkommende er redd for å ha kjøpt feil konsoll.

6189935[/snapback]

Jeg har ikke kjøpt noen konsoll enda (bortsett fra PS2'en i stua), så der tar du nok feil :)

Lenke til kommentar
5-6000kr er ikke for mye for en konsoll med 60GB harddisk, kortleser, ymse Multimedia funksjoner (er alle funksjonene offentliggjort?) og førstegenerasjons Blu-Ray spiller.

Selvsagt er det mye. Jeg synes ikke harddisk, kortleser og multimedia høres så veldig spesielt ut jeg. Og BR er det veldig få som får noen glede av de nærmeste årene.

Lenke til kommentar
Har aldri sett klipp fra Sony-spill på PS3 før, men bevegelsene på akkurat de scenene virket svært troverdige til å være datagrafikk.

Nevn et da vel - jeg har 360 selv, og er uenig i at kvaliteten på spillene er bra. Med et par unntak, så er kvaliteten på 360-spill i beste fall middels. Det eneste som kan kalles et steg opp fra XBox rent animasjonsmessig, er GRAW - som til gjengjeld er svært livaktig gjengitt. Alt annet er skuffende, inkludert animasjonene i stortittelen Oblivion.

Endret av Linuxguru
Lenke til kommentar

Ja det er mye penger, men ikke for mye. Det mener i hvert fall jeg nå, men det kan jo hende at jeg forandrer mening når PS3 er lansert og vi får sett hva den tilbyr med egne øyne.

Er mest spent på hvordan PS3 vil gjøre det i USA. Den har et sterkt navn, men mitt inntrykk er at amerikanere er veldig pris fokuserte.

Lenke til kommentar
5-6000kr er ikke for mye for en konsoll med 60GB harddisk, kortleser, ymse Multimedia funksjoner (er alle funksjonene offentliggjort?) og førstegenerasjons Blu-Ray spiller.

Selvsagt er det mye. Jeg synes ikke harddisk, kortleser og multimedia høres så veldig spesielt ut jeg. Og BR er det veldig få som får noen glede av de nærmeste årene.

6190370[/snapback]

Kombinasjonen av dette blir veldig bra.. :)

Da XBox skulle komme med HDD, ble jeg imponert, ideen var kjempegod.

Glad når PS2 fikk det, men ble ikke det samme når det var ekstrautstyr, veldig mange spill fikk svi pga. dette (loadetid) iforhold til XBox-1 versjonen.

Tror også det samme vil skje på 360-generasjonen, selv om det sikkert kommer noen få 'HDD-only'-spill ikke myntet på Core.

Fullstendig klar over at mange tror BR bare er til film, men kombinasjonen BR/HDD vil bl.a. også gjøre at utviklerene slipper 'dumbed down' HD-grafikk.

Det blir ikke så mange launch-titler som benytter seg av alt plassen BR har å tilby, men vi hørte akkuratt det samme da PS2 kom med DVD, det var helt unødvendig og man kunne fint klare seg med CD-Rom, men fakta er at plassen har blitt brukt også på dataspill, og jeg er rimelig sikker på at det samme vil skje med BR etterhvert som spillselskapene begynner å tenke store AAA-titler istedetfor bra launch-titler.

Men tviler på at EA-spill er det første som kommer til å benytte dette.

Konsoll er noe som skal vare lenge, og dere kan si hva dere vil om Sony sin pressekonferanse på E3.

Spillene som ble vist der er førstegenerasjon, og de ser unektelig bra ut.

Sist år på samme tidspunkt kunne f.eks. ikke engang Johanna Dark hoppe på 360, og man måtte gå lange omveier for å komme opp på en kant som så ut til å være 30 cm høg.

Det er greit at Carmack sier det er enklere å kode på 360, men det får da være grenser. :)

Maskinen blir dyrere enn konkurentene, ja.

Men det ligger også veldig mye under panseret.

Er enig med mesteparten som sier at man må tenke på spillene.

Utviklerene kommer til å utvikle spill som passer til 'billig PS3' på samme måte som de idag utvikler spill som også skal passe til 'billig 360', og forskjellene på 'billig PS3' og på 'billig 360' er kanskje den viktigeste tingen å ta i beregningen når man skal tenke på spill som kommer i fremtiden.

Det Afrika-spillet til Naughty Dog ser ut til å bli ganske spennende (Intervju med utviklere og trailer er på IGN nå). :)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Da XBox skulle komme med HDD, ble jeg imponert, ideen var kjempegod, men ble straks mere skeptisk når jeg hørte det var ekstrautstyr, veldig mange spill fikk svi pga. dette i XBox-1 generasjonen.

Harddisk var standard på Xbox og ikke ekstra utstyr.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Nevn et da vel - jeg har 360 selv, og er uenig i at kvaliteten på spillene er bra. Med et par unntak, så er kvaliteten på 360-spill i beste fall middels. Det eneste som kan kalles et steg opp fra XBox rent animasjonsmessig, er GRAW - som til gjengjeld er svært livaktig gjengitt. Alt annet er skuffende, inkludert animasjonene i stortittelen Oblivion.

6190443[/snapback]

table tennis f.eks...

jeg har problemer med å si meg enig i at kvaliten på 360-spill i beste fall er middels.

table tennis, graw, pgr3 og oblivion. hvis du mener at kun graw er et steg opp fra xbox, så burde du få sjekket øynene dine. forøvrig ville jeg minne om at ingame videoene til ps3 ikke akkurat har vært spesielt imponerende, techdemoene har derimot vært imponerende, det er vel derfor du snakker om techdemoen ;)

en annen ting,jeg har fortsatt store problemer med å ta sony fans seriøst.

her har man en gruppe mennesker som henger seg opp i hver eneste ørsmåe detalj for å "halshugge" microsoft og nintendo, det at sony for 3gang først presenterer CGI istedenfor ingame, for så å hardnakket påstå at det er ingame og real-time, det betyr ingenting. det at man får dette bevist gjennom årets E3, det betyr heller ingenting.

Lenke til kommentar
jeg har problemer med å si meg enig i at kvaliten på 360-spill i beste fall er middels.

table tennis, graw, pgr3 og oblivion. hvis du mener at kun graw er et steg opp fra xbox, så burde du få sjekket øynene dine.

Jeg snakket om ANIMASJONER og hvor LEVENDE ting så ut. Slike ting ser ikke bra ut i Oblivion f.eks., selv om spillet grafisk sett imponerer rent utseendemessig. Lyssetting er også meget bra i Oblivion.

Table tennis og PGRT3 har jeg ikke prøvd, men utfra svaret ditt angående pen grafikk, så er de neppe noen revolusjon sett iforhold til andre ting på 360. Jeg har prøvd samtlige demoer minus PGR3 på Live!, og jevnt over holder spillene en middels kvalitet. (MotoGP06 er ganske bra igrunn) Mange har pen grafikk, men er du over middels interessert i noe annet enn grafikk, så faller de igjennom. Det er "same shit - new wrapping" over hele linja.

Dual-head på PS3 gledet jeg meg til, fordi det kunne gitt nye interessante spillopplevelser. Men som vanlig får man vel si, så forsvant jo dette fra PS3. Så PS3 er nå kun en PS2 på steroider også, om de da ikke skulle finne på noe fancy med PSP-integrasjon.

Og ja, en vanlig XBox kunne fint presentert de samme spillene med dårligere grafikk. Så om next-gen = bedre grafikk, så får dere bare mene det. Jeg derimot, forventer noe mer.

Jeg vil ha spillopplevelser utennom det vanlige! Hører dere, produsenter?!? Hvorfor er dette så vanskelig å gi meg? Jo, fordi det er billigere å spy ut nok en variant av de samme gamle og velkjente konseptene år etter år etter år...

Lenke til kommentar
Kombinasjonen av dette blir veldig bra..  :)

Glad når PS2 fikk det, men ble ikke det samme når det var ekstrautstyr, veldig mange spill fikk svi pga. dette (loadetid) iforhold til XBox-1 versjonen.

Tror også det samme vil skje på 360-generasjonen, selv om det sikkert kommer noen få 'HDD-only'-spill ikke myntet på Core.

6190913[/snapback]

Si hva du vil. Xbox Core kan i det minste oppgraderes til å ha det Premium har, dette er ikke tilfelle for PS3 hvor du må kjøpe deg en ny PS3 dersom du vil bruke HD funksjon eller WiFi.

Da tar den nok "tard-pack" Core ble stemplet med til et helt nytt nivå.

Lenke til kommentar
en annen ting,jeg har fortsatt store problemer med å ta sony fans seriøst.

her har man en gruppe mennesker som henger seg opp i hver eneste ørsmåe detalj for å "halshugge" microsoft og nintendo, det at sony for 3gang først presenterer CGI istedenfor ingame, for så å hardnakket påstå at det er ingame og real-time, det betyr ingenting. det at man får dette bevist gjennom årets E3, det betyr heller ingenting.

6192458[/snapback]

Helt enig med deg...

Forbanna irriterende alle disse tusenvis av sony-fanboysa har herjet forumet med falsk sony-propaganda her i det siste. Lærer dem aldri?

Sony fanboysene er pinadø meg så dumme at dem går å venter på ett spill som inneholder ett slag som har hendt mellom en 'japanske dverg-klan' og 'russiske kjempe-krabber'.

Heldigvis er det mange seriøse snille sympatiske Wii360 fans her som forteller dem om at ørsmå detaljer som forskjell på folkehistorie, og historie, kan lett bli 'lost in translation'.

Lenke til kommentar

Kan vi ikke la denne Nintendo-/Xbox-/Playstation-fanboy diskusjonen ligge og heller alliere oss mot den største fienden? Ja, jeg snakker om alle PC-fanboysene som svermer rundt på dette forumet!

Gift dere med den jævla mus/tastatur-kombinasjonen hvis dere syns den er så fantastisk! Eller stapp den langt oppi ****!

:p

Lenke til kommentar
Kombinasjonen av dette blir veldig bra..  :)

6190913[/snapback]

Si hva du vil. Xbox Core kan i det minste oppgraderes til å ha det Premium har, dette er ikke tilfelle for PS3 hvor du må kjøpe deg en ny PS3 dersom du vil bruke HD funksjon eller WiFi.

Da tar den nok "tard-pack" Core ble stemplet med til et helt nytt nivå.

6192799[/snapback]

Riktignok kommer Sony med 2 forskjellige pakker som er bedre, og kan oppgraderes mere enn Microsoft sine konsoller kan oppgraderes.

Men du tar feil...

360 Core blir ikke dårligere av den grunn, den er fremdeles på samme nivå.

Lenke til kommentar
Kan vi ikke la denne Nintendo-/Xbox-/Playstation-fanboy diskusjonen ligge og heller alliere oss mot den største fienden? Ja, jeg snakker om alle PC-fanboysene som svermer rundt på dette forumet!

Gift dere med den jævla mus/tastatur-kombinasjonen hvis dere syns den er så fantastisk! Eller stapp den langt oppi ****!

6192910[/snapback]

God ide..

Har egentlig ikke så lyst å krangle, men har veldig lyst å se moderatorene, flytte krangle-trådene frem og tilbake mellom konsoll og pc-trådene, alt ettersom hvem sin tur det blir å krangle. :)

Lenke til kommentar
Xbox Core kan i det minste oppgraderes til å ha det Premium har, dette er ikke tilfelle for PS3 hvor du må kjøpe deg en ny PS3 dersom du vil bruke HD funksjon....

XBox360 støtter HD, men har ikke HDMi-tilkobling. Det samme er helt sikkert tilfellet med den nedstrippede versjonen av PS3.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

6192910[/snapback]

Grrrrr :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...