Gå til innhold

ser denne pc'en grei ut?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden du har valgt ut Opteron 170, så gjetter jeg: Gaming eller Overklokking.

Da må jeg anbefale deg å bytte ram, til ddr 500, da vil du komme mye lengre.

Men, jeg prøver forsatt å finne ut hvorfor du har valgt en IDE disk, velg heller Samsung Spinpoint P120 250GB S-ata.

Jeg vet ikke hvor godt hket klokker, men å gå opp til Asus A8N Premium er anbefalt, dette er en god overklokker.

Edit: Glem den PSUen, den bråker, og den er overkill for det oppsettet. Anbefaler Mist 500w/600w(modulær).

------

Men som qez sier:

Du må nok fortelle oss litt mer om den først. Prisklasse, bruksområder, om den skal overklokkes eller ikke osv. Da blir det mye lettere å kommentere oppsettet.
Endret av Patrick.M
Lenke til kommentar
Siden du har valgt ut Opteron 170, så gjetter jeg: Gaming eller Overklokking.

Da må jeg anbefale deg å bytte ram, til ddr 500, da vil du komme mye lengre.

Men, jeg prøver forsatt å finne ut hvorfor du har valgt en IDE disk, velg heller Samsung Spinpoint P120 250GB S-ata.

Jeg vet ikke hvor godt hket klokker, men å gå opp til Asus A8N Premium er anbefalt, dette er en god overklokker.

Edit: Glem den PSUen, den bråker, og den er overkill for det oppsettet. Anbefaler Mist 500w/600w(modulær).

------

Men som qez sier:

Du må nok fortelle oss litt mer om den først. Prisklasse, bruksområder, om den skal overklokkes eller ikke osv. Da blir det mye lettere å kommentere oppsettet.

6087101[/snapback]

Tenkte på sata disker ja..har bare lagt inn feil... Jeg kommer til å klokke moderat -

har zalman vannblokk til både gpu og cpu. Kompis av meg har dette hk og er kjempefornøyd med det. Når det gjelder pris er dette i øverste sjiktet av det jeg kan bruke. Noen kommentarer til psu'en?

Maskinen skal brukes til spilling, 3d animasjon og musikkproduksjon.

Endret av Xenofil
Lenke til kommentar
Jeg har kommentert Psuen..

6087140[/snapback]

Tenkte å være på den sikre siden da jeg kommer til å bygge ut med et til 7900gtx etterhvert..ar dessuten et creamware DSP lydkort jeg vurdere å sette i denne maskinen også (med 7 x shark prosessorer). Aner ikke hvilke effekt dette trekker tbh.. Litt støy gjør ikke all verden siden jeg har laget meg et hendig lite dataskap/rom med god ventilasjon som er mer eller mindre lydtett mot 'hjemmekontoret'.

I tillegg til dette har jeg en rekke usb 'dingser' som 2 eksterne harddisker, midi interface osv.

Endret av Xenofil
Lenke til kommentar

Da byttet jeg ut Thermalmake PSU med Mist :)

Noen som har erfaringer med rammen? Som sagt tenker jeg å klokke moderat, men hvis det viser seg at opteronen har mye 'juice' å gå på, så plager det meg ikke nevneverdig å sette devider på rammen..

Endret av Xenofil
Lenke til kommentar

Heh syns kanskje Cshop er vel optimistisk med prisingen av gfx kortet..

Cshop.no (mangler 3 varer) Lagerstatus Pris

Abit KN8-SLI > 7 dager  850,-

AMD Opteron 170 20060512  3443,-

Club3D 7900 GTX 20060512  1296250,-

Corsair XMS3200 TWINX DDR400 2048 MB (2x1024) ingen pris

Samsung SpinPoint P120 200 GB (2 stk.) 20060512  1576,-

Thermaltake Silent Purepower 680W ingen pris

Thermaltake Xaser Tsunami VA3000BNA ingen pris

TOTALT    1302119,-

Samme gjelder prisen på samsung diskene hos noen av de andre butikkene.. :roll:

Lenke til kommentar
Rammen kommenterte jeg også :).

Bytt til DRR500, du får noen greie sett til 2000kr.

6089647[/snapback]

Så det ;) Men som sagt beveger jeg meg helt på grensen av hva fruen i huset godtar

(var egentlig 12.000 vi ble enige om..) Så jeg tviler på at hun er helt enig i dine argumenter:)

Edit: Har allerede lovet henne 3 barnefri kvelder og påfølgenede morgener pga av

budsjettoverskridelsene så langt. Finnes grenser, selv for meg :p :ironi off:

Endret av Xenofil
Lenke til kommentar
Hva er dette for noe Tull?

6089719[/snapback]

Har sett lignende fenomener i auksjonshusene i WoW.. Folk over priser ting enormt og håper på at noen er uheldig nok til å trykke 'buyout' ved en feiltagelse.. :roll:

På den andre siden kan det jo være det kortet der er eksepsjonelt bra da :p

Lenke til kommentar

Bra pc dette her! Flott plukket ut, denne kommer du til å bli fornøyd med. Cpu'n er rå, klokk den så har du saker. Har samme hk, og er storfornøyd. Men bare husk en ting! Hvis du skal resette cmos, så må du skru på pc'n mens den er i clear posisjon, og deretter putte den tilbake - så har du resettet den. Ellers funker det rett og slett ikke! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...