Merken Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Som det står i emnefeltet, hvilke land bruker GSM850 nettverket. Flere og flere telefoner kommer med støtte for GSM 850. I tester på amobil så står det at man må bruke dette nettet i sør-amerika, men jeg har kompiser som har vært i både Argentina og brasil og ringt med telefoner med kun 900/1800/1900 nettverk. Noen som har svar på dette spøsrmålet? Lenke til kommentar
TB9 Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 gsm850 brukes stort sett bare i amerika (nord og sør) sakset liste fra wikipedia Some countries in the Americas that use GSM-1900 phones: * Antigua * Argentina - also uses GSM-850 * Belize * Bermuda * Bolivia * Canada - also uses GSM-850 * Chile * Colombia * Dominican Republic * Honduras -also uses GSM-850 * Mexico * Paraguay * Peru * Puerto Rico * Trinidad and Tobago * United States - also uses GSM-850 * U.S. Virgin Islands * British Virgin Islands - also uses GSM-900 Some countries in the Americas that use GSM-850 phones: * Anguilla * Argentina - also uses GSM 1900 * Honduras - also uses GSM 1900 * Panama * Ecuador * Montserrat * United States - also uses GSM-1900 * Canada - also uses GSM-1900 * Turks and Caicos Islands * Grenada Some countries in the Americas that use GSM-900 phones: * Brazil - also uses GSM-1800 * Venezuela * Suriname * French Guiana * St. Pierre and Miquelon Islands * British Virgin Islands - also uses GSM-1900 Some countries in the Americas that use GSM-1800 phones: * Costa Rica These lists are not exhaustive. Lenke til kommentar
Merken Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) Takk for svar. Jeg ser at man kan bruke GSM 1900 i alle disse landene også, så hvordan kan amobil på sin artikkel av Z530i si at man neppe får ringt hjem fra sør amerika uten GSM850. Som nevnt tidleigere så virker GSM 1900 helt fint i Brasil og Argentina. Kompisene mine var på rundreise landet rundt og hadde dekning "overalt". Noen få steder var det ikke dekning, men der hadde ikke de i reisefølge med GSM850 mobiler heller dekning. Endret 12. mai 2006 av Sam Sung Lenke til kommentar
bluntmant Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Takk for svar. Jeg ser at man kan bruke GSM 1900 i alle disse landene også, så hvordan kan amobil på sin artikkel av Z530i si at man neppe får ringt hjem fra sør amerika uten GSM850. Som nevnt tidleigere så virker GSM 1900 helt fint i Brasil og Argentina. Kompisene mine var på rundreise landet rundt og hadde dekning "overalt". Noen få steder var det ikke dekning, men der hadde ikke de i reisefølge med GSM850 mobiler heller dekning. 6088669[/snapback] Hei Her er en fin oversikt over (nesten) alle verdens GSM-operatører. Klikk deg inn på land og du får opp hva slags nettverk som benyttes, samt kart over dekningsområde. GSMworld Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Også Paraguay har 850-nett. Her er det imidlertid ingen norske levrandører som har roamingavtale - ihvertfall var det ikke det sist vi var der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå