Gå til innhold

Al-Qaida truer Norge med blodbad.

Anbefalte innlegg

det er like sto fare for "abort bombere" i norge, som radikal islamisme, jeg tviler på at det skjer...

De mest radikale abortmotstanderne i Norge holder seg til å henge opp plakater med aborterte fostre. Det er mye større sannsynlighet for muslimske terrorangrep.

Når det er sagt tror jeg PST samarbeider med muslimske organisasjoner i Norge, og jeg tror det er i alles interesse å hindre muslimske voldsaper i å gjøre noe dumt. Så jeg vil anta at imamene instendig ber de troende om å rapportere et hvert tilløp til terrorvirksomhet i de muslimske miljøene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
det er like sto fare for "abort bombere" i norge, som radikal islamisme, jeg tviler på at det skjer...

De mest radikale abortmotstanderne i Norge holder seg til å henge opp plakater med aborterte fostre. Det er mye større sannsynlighet for muslimske terrorangrep.

Når det er sagt tror jeg PST samarbeider med muslimske organisasjoner i Norge, og jeg tror det er i alles interesse å hindre muslimske voldsaper i å gjøre noe dumt. Så jeg vil anta at imamene instendig ber de troende om å rapportere et hvert tilløp til terrorvirksomhet i de muslimske miljøene.

6095076[/snapback]

Er det noen spesiell grunn til at du kaller dem volds"aper"?

:hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Norge er vel også et av verdens mest gudløse land og umoralske land.

6095086[/snapback]

Nå begynner jeg virkelig å lure på hva du mener?

Hva er sammenhengen i påstandene??

:dontgetit:

Lenke til kommentar

6095086[/snapback]

6095173[/snapback]

Hvorfor tror du ekstreme muslimer har så sterk misstro til vesten og vestlige verdier?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

6095086[/snapback]

6095173[/snapback]

Hvorfor tror du ekstreme muslimer har så sterk misstro til vesten og vestlige verdier?

6095217[/snapback]

Vet ikke! men tror at vestlige fundamentalister tenker i samme baner!?

Min spekulasjon: Hvis jeg var en Islamsk Fundamentalist ville jeg blitt fornærmet over den generelle undervurdering vesten utviser overfor min oppfatning av: Kvinnen, alkohol, relgion, familie. ære, ærlighet. Det var bare noen jeg kom på. Kommer du på flere?

Lenke til kommentar
Min spekulasjon: Hvis jeg var en Islamsk Fundamentalist ville jeg blitt fornærmet over den generelle undervurdering vesten utviser overfor min oppfatning av: Kvinnen, alkohol, relgion, familie. ære, ærlighet. Det var bare noen jeg kom på. Kommer du på flere?

6095332[/snapback]

Jeg tror også vi undervurderer disse elementene, men jeg tror ikke muslimer føler seg særlig fornærmet over dette. Men jeg tror at fundamentalistene ser seg selv som moralsk overlegne oss syndige, umoralske og gudløse vestlige. Vi drikker, horer, spiser svin og oppfører oss som dyr. Jeg tror også vi blir sett på som dyr.

Og Norge er et av verdens mest gudløse land, og (kanskje overraskende og litt sårt for den gjevne traver på disse forumene) et av de folkeslag som har mest tilfeldig sex.

Vi er, sett med fundamentalistiske øyne, en syndens pøl. Så hvorfor skulle vi spares fra rettroende muslimers rettferdige vrede?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

6095332[/snapback]

Jeg tror også vi undervurderer disse elementene, men jeg tror ikke muslimer føler seg særlig fornærmet over dette. Men jeg tror at fundamentalistene ser seg selv som moralsk overlegne oss syndige, umoralske og gudløse vestlige. Vi drikker, horer, spiser svin og oppfører oss som dyr. Jeg tror også vi blir sett på som dyr.

Og Norge er et av verdens mest gudløse land, og (kanskje overraskende og litt sårt for den gjevne traver på disse forumene) et av de folkeslag som har mest tilfeldig sex.

Vi er, sett med fundamentalistiske øyne, en syndens pøl. Så hvorfor skulle vi spares fra rettroende muslimers rettferdige vrede?

6095388[/snapback]

Nei hvorfor skulle du? :thumbup:

Lenke til kommentar
At Norge har så godt rykte tror jeg bare er noe vi liker å innbille oss her hjemme for å føle oss litt viktige i den store sammenhengen.

Dette er vel også tredje gang vi er blitt nevnt ved nasjonens navn som terroristmål etter 9/11? Eller husker jeg feil?

Det var en gang når vi ble nevnt som en del av mange andre. En annen gang hvor det ble spekulert om vi ble plukket ut ved en feiltagelse, og nå?

6092506[/snapback]

Det er nå mulig at det er en sammenheng her. Norges arbeid for fred er ikke akkurat noe som hjelper terroristenes arbeid. Eller? Bare en tanke.

6092536[/snapback]

Samt:

Hvorfor skal muslimer (da gjerne "norske" muslimer) terrorisere et land som bryr seg mest i verden om fattige, de som tar inn muslimer og gir dem husly og et rikt liv?

Jeg har en veldig sterk tvil om at norske muslimer skulle ha gjort noe sånt, isåfall er det et veldig, veldig liten fåtall som skulle ha støttet noe sånt.

6094988[/snapback]

Noen som ser noe her? Antagelig kan vi (på sikt) utgjøre en større trussel mot terroristene enn både amerkanske soldater og bombefly... Samtidig så er vi uavhengige av å importere olje etc., så vi kan være vanskelige å presse...

6095086[/snapback]

Norge gudløst? Så fint! På tide å kvitte statskjerka kansje også da?

Lenke til kommentar
Naaja. "En rekke andre land". Er vel snakk om 3 eller 4 land? Jeg tror Danmark og Frankrike er mer utsatt, men det er nok en reell trussel i Norge òg.

6094584[/snapback]

det er det vi tror. akkurat det samme tror de sikkert i Danmark og Frankrike å...

6094904[/snapback]

Danmark har en mye hoeyere befolkningstetthet enn Norge. Det gjoer terrorhandling lettere. Frankrike er et svaert mye stoerre land enn Norge, og da blir de et mer naturlig maal.

Og folk flest i Frankrike venter paa foerste terrorangrep... saa de tror nok ikke "de andre" blir angrepet i stedet for dem.

Lenke til kommentar

6095086[/snapback]

6095641[/snapback]

Andelen religiøse/troende i Norge er i internasjonal sammenheng veldig lav.

Lenke til kommentar

6095086[/snapback]

6095641[/snapback]

6099881[/snapback]

Har du noen tall paa dette? Og er det snakk om folk som er meldt inn i kirkesamfunn, eller andre kriterier? For jeg trodde det meste av befolkningen faktisk var meldt inn i statskirken.

Men det er ikke saa rart egentlig. Det er jo kjent at jo bedre forhold er i et land, jo mindre behov har de for religion. :)

Et annet spoersmaal: Hva er verst i en muslims oeyne, en kristen eller en humanist?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

6095086[/snapback]

6095641[/snapback]

6099881[/snapback]

Varierer ikke tallene avhengig av situasjonen. Jeg mener å huske at antallet troende har tendens til å øke betraktelig når problemer tårner seg opp.

Lenke til kommentar

6095086[/snapback]

6095641[/snapback]

6099881[/snapback]

Har du noen tall paa dette? Og er det snakk om folk som er meldt inn i kirkesamfunn, eller andre kriterier? For jeg trodde det meste av befolkningen faktisk var meldt inn i statskirken.

Men det er ikke saa rart egentlig. Det er jo kjent at jo bedre forhold er i et land, jo mindre behov har de for religion. :)

6099926[/snapback]

Nei, jeg har ikke tall på det. Tar det fra hukommelsen....

Et kjapt google-søk ga denne:

http://www.klassekampen.no/kk/index.php/ne...inst_religioese

"

Bare 36 prosent i Norge ser seg selv som religiøse. Det er lavest i Vesten, viser global gallupundersøkelse.

"

Et annet spoersmaal: Hva er verst i en muslims oeyne, en kristen eller en humanist?

6099926[/snapback]

Humanister, så vidt jeg har forstått.

Lenke til kommentar
Danmark har en mye hoeyere befolkningstetthet enn Norge. Det gjoer terrorhandling lettere. Frankrike er et svaert mye stoerre land enn Norge, og da blir de et mer naturlig maal.

Og folk flest i Frankrike venter paa foerste terrorangrep... saa de tror nok ikke "de andre" blir angrepet i stedet for dem.

6097387[/snapback]

Frankrike ble utsatt for en rekke terrorangrep på begynnelsen av 90-tallet, noe som gjorde at de begynte å følge opp muslimske ekstremistmiljøer ekstra godt. En del av miljøet fant det da opportunt å flytte til England, og franskmennene prøvde flere ganger å varsle britiske myndigheter om hva slags folk de hadde fått besøk av. Det måtte en 7.juli til for at britene skulle våkne opp, dessverre.

Det er også en stor, uttalt motstand mot terrorisme blant franske muslimer, så jeg vet ikke om Frankrike er et så naturlig terrormål heller.

Det gikk 8 år fra Al-Qaeda angrep WTC første gang (i 1993) til de forsøkte seg igjen i 2001. De kan sikkert vente til 2009 før de slår til igjen i USA.

Lenke til kommentar

Folk som tar liv, sitt eget eller andres må ha en seriøs gal oppdragelse. Å ta ett liv er den ultimate forbrytelse, det er umulig og rette opp igjen. Enda mange ikke trur på religion eller at det fintes en gud, så er det fortsatt en ting alle skal holde hellig, og det er livet. Mister en person livet, så er det ingen vei tilbake, og han er borte for altid. Man kan bli torturert, mobba, slott konkurs osv. Med litt hjelp så kan en altids få nye øyeblik en kan nyte, men er en død så er alt borte.

Når da folk frivilig går bort og sprenger seg selv til døde, og i samme slengen tar med seg 10 barn som kunne hatt ett langt og godt liv foran seg, eller voksende, da må de ha en skrue løs. Krig også, hvorfor skal soldater bli tvunget ut i krig av noen gamle folk på toppen som bare ser tall og statistikk over hva som virkelig skjer. Folk som vilig går ut i krig for å "bekjempe ondskapen" må være hjernevaska de også. Eneste de kommer til og bekjempe er andre uskyldige soldater som blir tvunget ut av lederene for å beskytte landet.

gadd ikke skrive mer :p

Endret av Lord-KGA
Lenke til kommentar
hvorfor skal soldater bli tvunget ut i krig av noen gamle folk på toppen som bare ser tall og statistikk over hva som virkelig skjer. Folk som vilig går ut i krig for å "bekjempe ondskapen" må være hjernevaska de også. Eneste de kommer til og bekjempe er andre uskyldige soldater som blir tvunget ut av lederene for å beskytte landet.

6110736[/snapback]

Kan ikke sagt det bedre selv :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...