Gå til innhold

Al-Qaida truer Norge med blodbad.


Anbefalte innlegg

Hentet fra Dagbladet.no.

 

Muslimer oppfordres til å angripe Norge, Danmark og Frankrike i ny al-Qaida-video på nettet.

 

Muslimer, hevn profeten deres, vi ønsker dypt og inderlig at den lille staten Danmark, Norge og Frankrike skal rammes hardt og bli ødelagt, sier libyeren Mohammed Hassan på videoen..

 

I juli rømte Hassan fra den amerikanske Bagram-basen i Afghanistan.

 

Ødelegg bygningene deres, få jorda til å riste og gjør dem om til et hav av blod, sa Hassan. Han var militærkledt og bar en svart turban. I hendene holdt han et automatgevær.

 

Hassan, som også går under navnet Sheikh Abu Yahia al-Libi, var en av fire arabiske terrormistenkte som rømte fra det amerikanske høysikkerhetsfengselet på hovedbasen Bagram i Afganistan.

 

Hvordan skal Norge forholde seg til denne direkte trusselen fra den muslimske terror organisasjonen Al-Qaida? Hva kan vi gjøre for at disse trusslene ikke blir gjennomført? Vi vet fra tidligere erfaringer at muslimene i Al-Qaida ikke bare snakker pisspreik, men faktisk tyr til handling og gjennomfører angrepene sine. Hvordan bør Norge reagere den dagen noen muslimer sprenger seg selv på Karl-Johan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan skal Norge forholde seg til denne direkte trusselen fra den muslimske terror organisasjonen Al-Qaida?

 

Hvordan vi skal forholde oss til dette blir vel opp til de rødgrønne. Hvordan vi BØR forholde oss derimot er noe helt annet, og der er svaret i mine øyne ganske åpenlyst: Vi må forholde oss til det som en reel trussel. Vi kan ikke risikere norske liv i frykt for å tilfeldigvis fornærme noen. Politisk korrekthet må nedprioriteres hvis nødvendig. Her hjelper det ikke å være etterpåklok.

 

Hva kan vi gjøre for at disse trusslene ikke blir gjennomført?

 

Jeg tror egentlig ikke det er så veldig mye lille Norge kan gjøre når selv store land med sterk fokus på sikkerhet som f.eks. USA ikke klarer å stoppe det. Det eneste jeg kan tenke meg er sterkere overvåkning av ekstremistiske miljøer.

 

Vi vet fra tidligere erfaringer at muslimene i Al-Qaida ikke bare snakker pisspreik, men faktisk tyr til handling og gjennomfører angrepene sine. Hvordan bør Norge reagere den dagen noen muslimer sprenger seg selv på Karl-Johan?

Med avsky.

Lenke til kommentar

Jeg tror et angrep kun ville ført det til værre tilstander for dem og uheldigvis også for deres tidligere landsmenn og muslimske innvandrere. Jeg håper for deres skyld at terroristene ikke er så lite gjennomtenkte at de finner på noe slikt.

 

Det er neppe verdt å overdramatisere en tom trussel fra terroristene, men skulle det skje noe er jeg sikker på at flere vil få øynene opp for krigen mot terror.

Lenke til kommentar

Vi teppebomber de tilbake til steinalderen. Oi, vent, det glemte jeg; de er allerede i steinalderen. I allefall mentalt. :wallbash:

 

(Får sikkert litt hets for dette innlegget, men det får bare gå. Jeg er bare lei midtøsten-situasjonen og all dritten der nede. Og ja, jeg generaliserer! Look at me! ;) )

Lenke til kommentar
Vi teppebomber de tilbake til steinalderen. Oi, vent, det glemte jeg; de er allerede i steinalderen. I allefall mentalt.  :wallbash:

 

(Får sikkert litt hets for dette innlegget, men det får bare gå. Jeg er bare lei midtøsten-situasjonen og all dritten der nede. Og ja, jeg generaliserer! Look at me! ;) )

6087321[/snapback]

Støtter deg, på en måte. =)

Lenke til kommentar
Hvordan skal Norge forholde seg til denne direkte trusselen fra den muslimske terror organisasjonen Al-Qaida?

 

Hvordan vi skal forholde oss til dette blir vel opp til de rødgrønne. Hvordan vi BØR forholde oss derimot er noe helt annet, og der er svaret i mine øyne ganske åpenlyst: Vi må forholde oss til det som en reel trussel. Vi kan ikke risikere norske liv i frykt for å tilfeldigvis fornærme noen. Politisk korrekthet må nedprioriteres hvis nødvendig. Her hjelper det ikke å være etterpåklok.

6087106[/snapback]

Hva mener du egentlig?

Hva skal vi gjøre konkret som vi ikke allerede gjør her i Norge?

Lenke til kommentar

Det er både naivt og farlig å tro at dette bare er tomme trussler. Al-Qaida har tidligere angrepet og ødelagt amerikanske ambasadder, marinefartøy, pentagon og world trade center. Det er ikke mange årene siden William Nygaard ble offer for et attentat forsøk på norsk jord fordi han gav ut en bok som kritiserte Islam. Theo Van Gogh ble drept i nederland pga en kritisk film mot Islam. Nylig brennte muslimene i sin fanatiske tilstand en norsk ambassadene pga noen karikaturer.

 

Nå truer islamske grupper Norge med blodbad, og oppforder andre muslimer til å ødelegg bygningene våres, få jorda vår til å riste, og gjøre oss om til innsjøer av blod. Historien viser at de ikke tuller med slikt, men viser handling, og da må vi reagere. Hvis ikke kommer muslimer til å utøse norsk blod i Norge.

Lenke til kommentar
Det er både naivt og farlig å tro at dette bare er tomme trussler. Al-Qaida har tidligere angrepet og ødelagt amerikanske ambasadder, marinefartøy, pentagon og world trade center. Det er ikke mange årene siden William Nygaard ble offer for et attentat forsøk på norsk jord fordi han gav ut en bok som kritiserte Islam. Theo Van Gogh ble drept i nederland pga en kritisk film mot Islam. Nylig brennte muslimene i sin fanatiske tilstand en norsk ambassadene pga noen karikaturer.

 

Nå truer islamske grupper Norge med blodbad, og oppforder andre muslimer til å ødelegg bygningene våres, få jorda vår til å riste, og gjøre oss om til innsjøer av blod. Historien viser at de ikke tuller med slikt, men viser handling, og da må vi reagere. Hvis ikke kommer muslimer til å utøse norsk blod i Norge.

6087412[/snapback]

Nygaard, van Gogh og karikaturene hadde vel ikke noe med Al-Qaeda å gjøre?

 

På hvilken måte synes du vi skal reagere mot den nye trusselen? Det er ikke godt å forstå hva du tenker på når du bruker et sånt politisk korrekt språk.

Lenke til kommentar
Det er både naivt og farlig å tro at dette bare er tomme trussler. Al-Qaida har tidligere angrepet og ødelagt amerikanske ambasadder, marinefartøy, pentagon og world trade center. Det er ikke mange årene siden William Nygaard ble offer for et attentat forsøk på norsk jord fordi han gav ut en bok som kritiserte Islam. Theo Van Gogh ble drept i nederland pga en kritisk film mot Islam. Nylig brennte muslimene i sin fanatiske tilstand en norsk ambassadene pga noen karikaturer.

 

Nå truer islamske grupper Norge med blodbad, og oppforder andre muslimer til å ødelegg bygningene våres, få jorda vår til å riste, og gjøre oss om til innsjøer av blod. Historien viser at de ikke tuller med slikt, men viser handling, og da må vi reagere. Hvis ikke kommer muslimer til å utøse norsk blod i Norge.

6087412[/snapback]

Nygaard, van Gogh og karikaturene hadde vel ikke noe med Al-Qaeda å gjøre?

 

På hvilken måte synes du vi skal reagere mot den nye trusselen? Det er ikke godt å forstå hva du tenker på når du bruker et sånt politisk korrekt språk.

6087432[/snapback]

 

Men det har med konservative islamister, og historien viser, som nevnt, at de faktisk går til aksjon.

Lenke til kommentar

Ok, worst case. 17. mai i Bergen og Oslo, bomber smeller og dødstallet når tusener (måtte gud forby). Hva er realistiske tiltak fra en norsk regjering etter en slik situasjon? Hva bør gjøres?

 

Forøvrig tror jeg Danmark er neste sted det smeller. De har vært med USA all the way, i tillegg til tegningene.

Lenke til kommentar

Jeg har på følelsen at det kommer til å "smelle mere" i Danmark enn i Norge... om det kommer til å smelle i det hele tatt, er jeg ikke fullt så sikker på.

Men mener å huske at ikke så lenge etter 11.september opplegget, så ble Norge truet på en video fra al quida eller noe... husker ikke helt hvorfor osv...

Lenke til kommentar
Jeg har på følelsen at det kommer til å "smelle mere" i Danmark enn i Norge... om det kommer til å smelle i det hele tatt, er jeg ikke fullt så sikker på.

Men mener å huske at ikke så lenge etter 11.september opplegget, så ble Norge truet på en video fra al quida eller noe... husker ikke helt hvorfor osv...

6089117[/snapback]

 

Dersom jeg ikke husker feil, så ble hele "koalisjonen av villige" ramsa opp...

Lenke til kommentar
Hvordan bør Norge reagere den dagen noen muslimer sprenger seg selv på Karl-Johan?
De fleste terrororganisasjoner er avhengige av staters støtte for å overleve. Derfor bør stater som støtter terorisme (Iran) avsettes, og Norge bør være med. Et drap på Osama bin Laden vil bare føre til en ny Osama bin Muhammed.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Vi teppebomber de tilbake til steinalderen. Oi, vent, det glemte jeg; de er allerede i steinalderen. I allefall mentalt.  :wallbash:

 

(Får sikkert litt hets for dette innlegget, men det får bare gå. Jeg er bare lei midtøsten-situasjonen og all dritten der nede. Og ja, jeg generaliserer! Look at me! ;) )

6087321[/snapback]

 

Vi må da ha fly som passer til det! Teppebombing med charterfly tar kanskje bort sjarmen med ferieturen? Kan prøve å bruke Hurtigruten, men er litt usikker på om det lar seg gjøre?? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...