Gå til innhold

MessageInterceptor som ikke virker (WM5)

Anbefalte innlegg

Starter med

Imports Microsoft.WindowsMobile.PocketOutlook.MessageInterception

og

Public intercept As MessageInterceptor

Videre kommer diverse ting

Private Sub Form1_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
       intercept = New MessageInterceptor(InterceptionAction.NotifyAndDelete, True) 
       intercept.MessageCondition = New MessageCondition(MessageProperty.MessageClass.ToString, "SMS")         
       AddHandler intercept.MessageReceived, New MessageInterceptorEventHandler(AddressOf intercept_MessageReceived)
   End Sub

Private Sub intercept_MessageReceived(ByVal sender As Object, ByVal e As Microsoft.WindowsMobile.PocketOutlook.MessageInterception.MessageInterceptorEventArgs)           
         MsgBox("SMS mottatt")
   End Sub

Men når jeg sender SMS til Pocket PCen så skjer det ingenting! Noen som vet hva som er galt?

Endret av moskus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk en annen konstruktor for MessageCondition som tar 4 parametre, og endre litt på parameterne slik:

MessageCondition(MessageProperty.MessageClass, MessagePropertyComparisonType.Contains, "SMS", False)

Denne koden funker helt fint! Fikk MessageBoxen da det tikket inn en melding.

/Fredrik

Starter med

Imports Microsoft.WindowsMobile.PocketOutlook.MessageInterception

og

Public intercept As MessageInterceptor

Videre kommer diverse ting

Private Sub Form1_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
       intercept = New MessageInterceptor(InterceptionAction.NotifyAndDelete, True) 
       intercept.MessageCondition = New MessageCondition(MessageProperty.MessageClass.ToString, "SMS")         
       AddHandler intercept.MessageReceived, New MessageInterceptorEventHandler(AddressOf intercept_MessageReceived)
   End Sub

Private Sub intercept_MessageReceived(ByVal sender As Object, ByVal e As Microsoft.WindowsMobile.PocketOutlook.MessageInterception.MessageInterceptorEventArgs)           
         MsgBox("SMS mottatt")
   End Sub

Men når jeg sender SMS til Pocket PCen så skjer det ingenting! Noen som vet hva som er galt?

6086731[/snapback]

Lenke til kommentar

Du skulle ikke tilfeldigvis vite hvordan man muliggjør "call forwarding" programmatisk?

Har prøvd:

Dim phone As New Microsoft.WindowsMobile.Telephony.Phone
               phone.Talk("**21*" & ForwardNumber & "#", False)

... men det er tydeligvis ikke lov.

Dessuten får jeg ikke tiltang til

System.Net.NetworkInformation.IPGlobalStatistics.ForwardingEnabled() As Boolean

... da NetworkInformation tydeligvis ikke finnes. :(

Jeg finner heller ingen funksjon typisk "send DTMF" (eller "SendKeys") i WindowsMobile.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...