Gå til innhold

GeForce 7600 som AGP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke jeg gidder å kjøpe med AGp kort igjen nei, var så smart at jeg kjøpte meg AsRock DUAL SATA 2 jeg :D så det blir et PCIe kort på meg! :w00t:

Har foresten en kompis som har 7600gt kortet som PCIe og det er et kort der du får veldig mye for pengene!

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
skulle ønske det kom litt bedre utvalgt på ok vifteløse skjermkort med agp.. kunne trengt meg et litt bedre skjermkort, men ønske ikke mere støy, og gidder ikke oppgradere hk..

6086925[/snapback]

7600gs kommer jo passivt kjølt som standard for pci-ex, da er det alltids håp for agp versjonen

Lenke til kommentar
Hvis kortene ikke er kastrert iforhold til PCIe-versjonene, <...>

6086938[/snapback]

Det ser ikke kastrert ut. Klokkehastighetene, bredden på minnebussen og antall pipelines er de samme. (Antall Vertex pipelines står ikke, men jeg antar det er 5 som på PCIe-versjonen)

Enig i at det er bra de har forlenget AGP så lenge som de gjør. Det gjør overgangen myk og gjør at folk slipper å skifte ut unødvendig mye hardware bare for å oppgradere skjermkortet.

7600GS blir sikkert et fint skjermkort for de som vil ha en stillegående oppgradering og/eller ikke har så kraftig strømforsyning at det klarer de mer varmeproduserende kortene.

Lenke til kommentar

Det stemmer.

geforce 6600GT -> 7600GT

geforce 6600 -> 7600GS

Selve brikkene er ikke så veldig relaterte. Begge er lillebrødre av toppmodellene i hhv. 6800-serien og 7900-serien, har stort sett samme teknologi, men er laget med færre pipelines i utgangspunktet. Storebrødrene i 6800-serien og 7900-serien har en god del ulikheter.

Lenke til kommentar

7600GS-kort er som regel vifteløse, så de støyer jo ikke. 7600GT har samme kjøleløsning som 7900GT, men er ikke sikker på støynivået. Når det gjelder disse to kortene i AGP, så er de jo ikke utgitt enda. Derfor er det vanskelig å si noe om det. De vil jo behøve en PCIe til AGP-bro også, derfor kan det være kjøleren blir noe forskjellig.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...