BlastyTrasty Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) E3 sammendrag i år: Sony - særdeles skuffende med tanke på hypen de laget ifjor. Jeg visste det ville bli ris for egen bak. De skjøt virkelig seg selv i foten ifjor. Nintendo - Overrasket veldig. Jeg har aldri vært noen særlig Nintendo fan. Men etter i år har jeg (sammen med utrolig mange andre) blitt veldig, veldig nyskjerrig på Nintendo sin nye konsoll. Microsoft - Sjokkerte ikke. Men viste hvor de stod i kampen om spillerne. De viste muskler på pressekonferansen, bl.a ved å introdusere at GTA IV GTA som folk alltid har sett på som PS eksklusivt blir nå lansert samtidig på både XBOX360 og PS3. Dette har ringvirkninger. Endret 12. mai 2006 av dark by design Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Folkens - selv om dere er uenig med andre så trenger dere faktisk ikke dra de ulike personene ned i søla om de skulle ta feil i en av sine påstander. Det er unødvendig, barnslig og useriøst. Si poenget deres - men ta det nå litt med ro, skadefryd er ikke spesielt kult. Om dere ser idiotiske fanboyinnlegg - rapporter de så kan moderatorene ta seg av trøbbelet. La oss gjøre forumet en fin plass for alle - uansett hva slags konsoll man får oppstoppersnopp av . Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Jeg må innrømme å være skuffet over Gears of War. Så pressekonferansen til MS, og der spilte de gjennom første brett i Gears of War live mens vi så på. Synes spillet så kjedelig og masete ut. Pang pang, dekning. Pang pang, ny dekning. Strømmer på med monstre, og alt så monotomt ut. Jeg mistet helt tørste etter Gears of War etter å ha sett første brettet. (Gledet meg som en unge på de klippene jeg har sett før, men er nå lei slike run, cover and shoot-spill, og GoW ser ut til å bli et nytt slik i rekken.) Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Jeg må innrømme å være skuffet over Gears of War.Så pressekonferansen til MS, og der spilte de gjennom første brett i Gears of War live mens vi så på. Synes spillet så kjedelig og masete ut. Pang pang, dekning. Pang pang, ny dekning. Strømmer på med monstre, og alt så monotomt ut. Jeg mistet helt tørste etter Gears of War etter å ha sett første brettet. (Gledet meg som en unge på de klippene jeg har sett før, men er nå lei slike run, cover and shoot-spill, og GoW ser ut til å bli et nytt slik i rekken.) 6091028[/snapback] Hva hadde du egentlig ventet deg av spillet? Et godt gjennomført men ganske ortodokst skytespill er akkurat det jeg har trodd det er hele tiden. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Jeg må innrømme å være skuffet over Gears of War.Så pressekonferansen til MS, og der spilte de gjennom første brett i Gears of War live mens vi så på. Synes spillet så kjedelig og masete ut. Pang pang, dekning. Pang pang, ny dekning. Strømmer på med monstre, og alt så monotomt ut. Jeg mistet helt tørste etter Gears of War etter å ha sett første brettet. (Gledet meg som en unge på de klippene jeg har sett før, men er nå lei slike run, cover and shoot-spill, og GoW ser ut til å bli et nytt slik i rekken.) 6091028[/snapback] Hva hadde du egentlig ventet deg av spillet? Et godt gjennomført men ganske ortodokst skytespill er akkurat det jeg har trodd det er hele tiden. 6091177[/snapback] Japp. Har aldri trodd noe spesielt om dette spillet. Så ble faktisk positivt overrasket over demonstrasjonen. Så kulere ut enn hva jeg hadde forventet. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Jeg syntes den nye ps3 kontrollen er helt genial. Det ser ut som folk har en tendens til å si den er dårlig fordi den har nogelunde samme system som wii kontrollen - som folk syntes er genial. Nei, folk synes det virket som Sony gjorde et desperat forsøk i siste liten på å slenge inn noe for å legge en demper på Nintendo-entusiasmen. Wii-kontrolleren er noe helt annet enn Sonys PS3-kontroller. Å si at de har samme system er som å si at en joystick og et tastatur har samme system fordi begge har knapper. Men til poenget, de nye trigger knappene er et perfekt tilskudd, og hvis dere har sett den warhawk videoen fra gamer.no(tror jeg), hvordan kan man ikke like den. Det var sånn som jeg og alle andre unger pleide å leke med alt vi kunne finne. Vi lagde ratt og styrespaker ut av alt, og svingte oss med i farten, latet som vi var i et skip osv, nå blir det virkelighet ! eller tilnærmet hvertfall. Wii kontroll blir mer av den pekende sorten. Hvis du hadde fulgt med på Nintendos pressekonferanse så hadde du fått med deg at Wiimoten kan brukes som "ratt". Ja, de viste til og med fram et bilspill der du ikke pekte med Wiimoten, men svingte med den. Et sterkt skille mellom wii kontrollen og ps3 kontrollen er nettopp dette. Den ene er tohånds og den andre enhånds, dette kan gi totalt forskjellig bevegelighet og morro.Ps3 kontroll : bilspill med ratt, romskip osv , kanskje hopping og bevegelse i fighter vil bli lettere. Wii kontroll : tennis spill, sverd spill og lignende Wiimoten gir samme samme (eller bedre) mulighet for "bilspill med ratt". Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Jeg tror Sony PlayStation 3 som merkenavn vil være størst, etter som Sony er et solid merke i folks oppfattelse av tvspill. Det samme var tilfelle for Nintendo, men vi ser jo hvordan det gikk. At Sony er størst nå betyr ikke at det vil fortsette å være slik. Ting forandrer seg raskt, som Nintendo fant ut da Sony tok over for noen år siden. Lenke til kommentar
ImmortalTechnique Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Jeg tror Sony PlayStation 3 som merkenavn vil være størst, etter som Sony er et solid merke i folks oppfattelse av tvspill. Det samme var tilfelle for Nintendo, men vi ser jo hvordan det gikk. At Sony er størst nå betyr ikke at det vil fortsette å være slik. Ting forandrer seg raskt, som Nintendo fant ut da Sony tok over for noen år siden. 6095369[/snapback] Nintendo kan ikke sammenlignes med Sony. Sony har mye flere spilltitler å velge mellom i forholdt til Nintendo også har Nintendo "barnestempel" på seg..noe som har mye å si. Men ser ut som de vil gjøre noe med det, noe som er veldig bra..de kommer med langt flere FPS spill enn GC Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Nintendo kan ikke sammenlignes med Sony. Jovisst kan de det. Som Sony nå dominerer konsollmarkedet var Nintendo en gang dominerende. Sony har mye flere spilltitler å velge mellom i forholdt til Nintendo Nå glemmer du kanskje at det ikke bare er Wii-spill som blir tilgjengelig for Wii, men spill helt tilbake til NES. også har Nintendo "barnestempel" på seg..noe som har mye å si. Hvorfor? Kanskje for 13 år gamle spillfantaster, men for folk flest tror jeg ikke dette har noe å si, eller at det er slik i det hele tatt. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Hvis det er bare bevegeligheten du tenker på når det gjelder begge kontrollerne, bør du egentlig liste opp alt en wii kontroller kan gjøre og så ta ut noen få ting av det igjen til ps3 kontrolleren. Jeg mener ikke at ps3 kontrolleren er bedre enn wii kontrolleren eller omvendt, det jeg sier er at bevegelsesdetektoren i wii kontrolleren kan brukes til mer, og hvertfall det samme som gyroskopet i ps3 kontrolleren. I prinsippet kan disse bevegelses sensorene brukes til akkurat det samme, nesten. Men det jeg sier er at wii kontrollen er en enhånds kontroll, og har da bedre funksjonalitet når det gjelder visse ting med en hånd. For eksempel, det er sikkert rått å spille sverdspill med den, men bilspill og fly spill må jo garantert være mer morro med en tohånds ps3 kontroll. Da beveger du jo kontrollen mye mer naturlig i forhold til bil. Mens wii kontrollen ser jeg for meg at kan bli litt kjedelig å bruke i flyspill, da du bare peker i rettningen du kjører. Uansett, hva det gjelder pris er det ingenting nytt med ps3. Husker ingen når Playstation 1 kom? Den kostet akkurat det samme når den var ny. Og når Playstation 2 kom - akkurat samme pris. At det er gjort så mye ut av denne lanserings prisen syntes jeg er litt latterlig. Var ingen som klaget så mye på startprisen på de forrige. Uansett. Nå er det også offentliggjort at Gyroskop teknologien har vært planlagt å bli tatt i bruk siden 2004. I et intervju som du kan finne på IGN, så kommer det fram at de skulle bruke den i PSP også. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 I prinsippet kan disse bevegelses sensorene brukes til akkurat det samme, nesten. Men det jeg sier er at wii kontrollen er en enhånds kontroll, og har da bedre funksjonalitet når det gjelder visse ting med en hånd. For eksempel, det er sikkert rått å spille sverdspill med den, men bilspill og fly spill må jo garantert være mer morro med en tohånds ps3 kontroll. Da beveger du jo kontrollen mye mer naturlig i forhold til bil. Mens wii kontrollen ser jeg for meg at kan bli litt kjedelig å bruke i flyspill, da du bare peker i rettningen du kjører. Hvis du hadde fulgt med på E3 så hadde du sett at i bilspillet de hadde der, så snudde de kontrolleren på siden så man holdt den som om den var en vanlig NES-kontroller, og så styrte de ved å snu på selve kontrolleren. Uansett, hva det gjelder pris er det ingenting nytt med ps3. Husker ingen når Playstation 1 kom? Den kostet akkurat det samme når den var ny. Og når Playstation 2 kom - akkurat samme pris. At det er gjort så mye ut av denne lanserings prisen syntes jeg er litt latterlig. Var ingen som klaget så mye på startprisen på de forrige. Har du en link som viser disse prisene? Uansett. Nå er det også offentliggjort at Gyroskop teknologien har vært planlagt å bli tatt i bruk siden 2004. I et intervju som du kan finne på IGN, så kommer det fram at de skulle bruke den i PSP også. 6102287[/snapback] Hehe, jada... Sikkert Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) Husker ingen når Playstation 1 kom? Den kostet akkurat det samme når den var ny. Og når Playstation 2 kom - akkurat samme pris. At det er gjort så mye ut av denne lanserings prisen syntes jeg er litt latterlig. Var ingen som klaget så mye på startprisen på de forrige.6102287[/snapback] Ingen lagde noe stort nummer ut av startprisen den gang fordi den var nesten halvparten av det den dyreste PS3-versjonen kommer til å koste. PS2 ble lansert til $299 i USA. Playstation 1 hadde også denne prisen ved lansering. Jeg må si at jeg virkelig lurer på hvor du har fått det fra at PS3 ikke er dyrere en tidligere Playstation-utgaver. Endret 14. mai 2006 av Nonsens Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Liten artikkel her for dere som skal kjøpe ps3... PS3 TALK kan vere verdt og merke seg at sony har valgt og installere strømforsyninga si inni ps3, slik som gamle ps2 modellen.. playstation knappen i midten på kontrollen kan brukes til og slå av og på konsollen, i tillegg få kommunikasjon mellom konsoll og kontroll..lurer på hvor det har fått den ideen fra...? Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Hvis du hadde fulgt med på E3 så hadde du sett at i bilspillet de hadde der, så snudde de kontrolleren på siden så man holdt den som om den var en vanlig NES-kontroller, og så styrte de ved å snu på selve kontrolleren. Jeg la ikke merke til en som brukte den som ratt, men la derimot merke til at en brukte den som vanlig kontroll. Prisene på ps3? Det kan du se på sony's pressekonferanse, eller flere artikler rundt om kring på nettet. Hvis du lurer på ps1 og 2 lanseringsprisene så tror jeg det er null sjangs å finne en link til dette du. Jeg har vært med siden starten av Playstation løpet så husker prisene - kjøpte jo konsollene når de kom. Hvis du velger å ikke tro på sony når de sier at kontrollen deres ikke har vært i utvikling siden nevnte tidspunkt, vil jeg si det er litt nintendo fanatisme som kommer til hodet på deg. Hvis du analyserer markedet for kontroll og spill de siste årene. Har du sett at tredjeparts utviklere har blomstret fram med nye bevegelses sensor kontroller. Sverdet til Onimusha, stadig mer avanserte lightguns, eye toy. Så har du jo også boksehanske arkade maskiner. Og på arkaden er det ikke måte på hvor lenge bevegelses sensorer har blitt brukt. Skal jeg være ærlig, så syntes jeg med det første at Nintendo gjorde et smart og orginalt trekk med kontrollen sin. Men etter å ha tenkt en del på saken syntes jeg ikke dette er tilfellet lenger. Det er genialt å endelig gjøre en slik kontroll som standard, og like genialt av Sony for den slags skyld. Men poenget er, det var på vei uansett. Jeg begynner også å bli litt lei av å lese at sony ikke er innovative. Det er fullt mulig at Nintendo har sett på Sony's Eyetoy, og svart med en egen form for bevegelses aktivitet. Syntes det ikke er å ignorere Nintendo's mangel på innovasjon de siste årene, mens Sony har blomstret av det. Og appropo eye toy syntes jeg det er ekstremt innovativt. Mer enn bevegelses kontrollen. Jeg har faktisk ikke sett noe lignende eyetoy før det kom, men det har jeg da som nevnt med Wii kontrollen. Og når de tar det neste steget med Eye of judgment gleder jeg meg. I hovedsak, sier jeg meg enig i at vil du ha maksimal morro med en bevegelig kontroll, så er Wii det beste alternativet. Men du får også ganske mye av denne morroa, og kanskje bedre morro på noen felt med ps3 kontrollen. Jeg står på at dual shocken er mye bedre til å immitere et ratt enn Wii kontrollen. I tillegg kan jeg ikke tenke meg at Wii kan være noe bra til fighting games i det hele tatt. Jeg leste forresten at noen krevde å høre hvilke spill som var sterke titler på vei til PS3, første generasjon. Jeg kan hvertfall nevne, at roste serier og titler, som jeg selv skal ha (og jeg er objektiv og streng med spill) er på vei : Tekken 6 Virtua Fighter 5 Metal Gear Solid 4 Heavenly Sword Killzone Warhawk Final Fantasy XIII Final Fantasy Versus XIII Grand Theft Auto 4 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Liten artikkel her for dere som skal kjøpe ps3... PS3 TALK kan vere verdt og merke seg at sony har valgt og installere strømforsyninga si inni ps3, slik som gamle ps2 modellen.. playstation knappen i midten på kontrollen kan brukes til og slå av og på konsollen, i tillegg få kommunikasjon mellom konsoll og kontroll..lurer på hvor det har fått den ideen fra...? 6102427[/snapback] Blir mindre rot når PSU er innebygd,men til gjengjeld for man en større konsoll,og muligheten for overoppheting er vel større Ihvertfall på de første partiene. Dette med å slå av konsollen etv via kontroller er rett og slett genialt.OG det var nesten rart å reise seg bare for å slå på/av gamecuben min. Hendig funksjon som 360 innførte til oss. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Eg håpte og ba at sony ville legge til denne funksjonen med oppstart av konsoll via kontrollen og mine bønner ble hørt...dritrå den funksjonen på 360... når det gjelder intern strømforsyning så er det større varmeutvikling så kvifor dei har valgt og gjere dette skjønner eg ikkje,men sony meiner dette er best.. IT Media closed up the interview by asking Kawanishi if the PS3 has its power source built into the system, like the old PS2 model, or if its separate from the system, like the slim PS2 and the Xbox 360. "It's of course internal," responded Kawanishi. "It's better that way. We of course do things the good way." viss det gjør ting på den gode måten...? hvor er rumble funksjon..?? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Lo litt når eg leste det utkastet :!: Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Hvis du hadde fulgt med på E3 så hadde du sett at i bilspillet de hadde der, så snudde de kontrolleren på siden så man holdt den som om den var en vanlig NES-kontroller, og så styrte de ved å snu på selve kontrolleren. Jeg la ikke merke til en som brukte den som ratt, men la derimot merke til at en brukte den som vanlig kontroll. Da så du feil. Wii-moten brukes ikke som vanlig kontroll. Personen snudde Wii-moten, slik at den var horisontal, og deretter brukte han kontrolleren som et ratt. Skal jeg være ærlig, så syntes jeg med det første at Nintendo gjorde et smart og orginalt trekk med kontrollen sin. Men etter å ha tenkt en del på saken syntes jeg ikke dette er tilfellet lenger. Det er genialt å endelig gjøre en slik kontroll som standard, og like genialt av Sony for den slags skyld. Men poenget er, det var på vei uansett. Det får være dine ord. Jeg begynner også å bli litt lei av å lese at sony ikke er innovative. Det er fullt mulig at Nintendo har sett på Sony's Eyetoy, og svart med en egen form for bevegelses aktivitet. Syntes det ikke er å ignorere Nintendo's mangel på innovasjon de siste årene, mens Sony har blomstret av det. Sony har stjelt fra andre konkurrenter alt for mange ganger. De tok analogstikkene fra Nintendo, rumbleteknologien fra Nintendo, ser ut som om de også har tatt Xbox' livesystem. Og nå kom de med en kontroll med gyrosensor. Jeg leste forresten at noen krevde å høre hvilke spill som var sterke titler på vei til PS3, første generasjon. Jeg kan hvertfall nevne, at roste serier og titler, som jeg selv skal ha (og jeg er objektiv og streng med spill) er på vei : Tekken 6 Virtua Fighter 5 Metal Gear Solid 4 Heavenly Sword Killzone Warhawk Final Fantasy XIII Final Fantasy Versus XIII Grand Theft Auto 4 6102450[/snapback] Disse spillene så interresante ut. FF Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 cetramarius...du glemte motorstorm og formula one 06... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) Motorstorm ja..Eg har mine tvil til dette spillet atm. Utifra den gameplay videoen vi fikk se så..ja. Men for all del, de har enda 50% igjen. Endret 14. mai 2006 av Mala Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg