Gå til innhold

Xbox 360 og Wii istedet for PS3

PeserN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

objektiv og objektivt fru Blom.. :)

PS3 har en funksjon som ligner på noe Wii har, men som Xbox 360 ikke har. Selvfølgelig vil en som jobber i Microsoft si at man da heller bør kjøpe et microsoftprodukt i tillegg til en Wii istedet for bare å kjøpe PS3..

(men personlig er jeg enig med han at jeg heller ville hatt 360 og Wii enn en PS3)

Lenke til kommentar

Nå var det vel strengt tatt Peter Moore som sa dette, og ikke Ballmer. Og Peter Moore har en tendens til å snakke uten å tenke, så jeg tviler på Microsoft offisielt kommer til å være "pro-Wii", selv om de egentlig vil være det.

Blir vel en slags midlertidig, uoffisiell allianse for tvinge Sony i kne.

Lenke til kommentar
Tror at 360 vil trekke det lengste strået i denne generasjonen av konsoll-krigen. Tror nok at Playstations tid som øverst på totempælen er over.

6086845[/snapback]

De går nok ned fra tronen nå ja, men denne generasjonen vil det være et mye jevnere markedsandel, isteden for 60-20-20 (sånn ca) som vi så sist tror jeg vi vil se at det blir MS og Nintendo som kommer til å sitte med de største markedandelen. Men Sony-fanskaren er stor så de kommer ikke til å ramle ut av markedet akkurat, men de vil miste ekstremt mange til de 2 andre pga pris, og dårlig planlegging/utføring av de to utstyrspakkene.

Lenke til kommentar

Jeg tror fortsatt at Sony stikker av med majoriteten av markedet. Jeg vil tippe sånn ca 40-30-30 til Sony sin fordel. Prisen er høy ved lansering, men det er ikke ved lansering det største antallet av konsollene selges, men i det lange løp (lansering gir det høyeste enkelt salget, men det utgjør ikke mye av totalsalget).

Sony kjenner markedet, og de vil sette ned prisen. Hvis det går alt for tregt så setter de prisen så kraftig ned at folk nesten ikke har råd til å la være å kjøpe den (ok litt overdrivelse da).

Derimot lurer jeg på hva den genrelle gamer vil si om Nintendos Wii. Da tenker jeg på personen som ikke spiller så ofte, men har Tekken, Gran Turismo, Gof of war og GTA: San Andreas. Det er vel denne gruppen som er størst. Hva med foreldre som kjøper konsoller til ungene for at de skal ha noe å sette dem foran for å få dem til å være stille ? Wii blir kanskje litt feil der også.

Jeg håper at vi får mange gode spill fremover, samme hvilke(n) konsoll(er) vi velger.

Lenke til kommentar

Jeg tror Sony får større markedsandel enn de har fra før av. Jeg ser bare ikke en kamp mellom Xbox360 og PS3 siden det er jo ingen kamp mellom Xbox360 og PS2 engang ! PS2 er fremdeles den sterkeste konsollen selv om Xbox360 er 10x kraftigere om ikke mer.

PS3 sin pris kan varierere veldig til lanseringen ! Jeg tviler sterkt på at de lanserer en konsoll til PC pris . Blueray har jo en veldig god sjans for å bli nye standarden også, fleste filmselskap vil jo slippe ut i blueray nå.

Wii ser jeg IHVERTFALL IKKE som en konkurrent. Der er vel alle enige om at de har sitt eget marked som de alltid har gjort. Nintendo er flink til å lage morsomme og barnslige spill og det er der Wii kommer til å fortsette også.

Xbox360 har ikke så mange gode spill igjen. Hittils eneste gode spillet jeg har sett er Project Gotham Racing 3 og så kommende Halo3 ...thats it ! Jeg kan ramse opp hele 7 titler til PS3 som kommer til å bli bra og den er ikke lansert engang enda.

Lenke til kommentar

Helt enig med at nintendo lager barnslige spill.

Jeg syntes den nye ps3 kontrollen er helt genial. Det ser ut som folk har en tendens til å si den er dårlig fordi den har nogelunde samme system som wii kontrollen - som folk syntes er genial. Poenget er at denne teknologien har eksistert lenge før wii. Med onimusha sverdet, boksehansken(hvis du har prøvd det boksespillet på arkademaskiner) og lightguns i bøtter å spann. Og i tillegg har jeg hørt at microsoft sin sidewinder kontroll hadde motion sensing også. Og denne kom ut for lenge siden.

Men til poenget, de nye trigger knappene er et perfekt tilskudd, og hvis dere har sett den warhawk videoen fra gamer.no(tror jeg), hvordan kan man ikke like den. Det var sånn som jeg og alle andre unger pleide å leke med alt vi kunne finne. Vi lagde ratt og styrespaker ut av alt, og svingte oss med i farten, latet som vi var i et skip osv, nå blir det virkelighet ! eller tilnærmet hvertfall. Wii kontroll blir mer av den pekende sorten.

Et sterkt skille mellom wii kontrollen og ps3 kontrollen er nettopp dette. Den ene er tohånds og den andre enhånds, dette kan gi totalt forskjellig bevegelighet og morro.

Ps3 kontroll : bilspill med ratt, romskip osv , kanskje hopping og bevegelse i fighter vil bli lettere.

Wii kontroll : tennis spill, sverd spill og lignende

Lenke til kommentar

Vi har ofte lett for å tro at vår lille verden her inne på gamer.no representerer resten av verden.

Men husk, det kommer til å blir mange PS3 kunder som aldri har hørt om E3, henger på gamer-forums, eller er hardcore gamers.

Oss hardcore utgjør bare en brøkdel av det totalte markedet.

Å foreta slike analyser basert på hva folk sier på forum blir like feil som å sjekke hvem som liker fotball blant de som går på stadion.

Jeg tror Sony PlayStation 3 som merkenavn vil være størst, etter som Sony er et solid merke i folks oppfattelse av tvspill.

Ut fra det tror jeg ikke at Sony blir tatt ned fra tronen denne gang heller.

Men at det blir jevnere enn før, ja.

Lenke til kommentar

Det eneste skuffendes med kontrolleren til PS3 er jo at den er prikklik de eldre, og derfor vil jeg hate de analoge spakene igjen. Jeg hater det på PS2en min, og er en av grunnene til at jeg aldri spilte gjennom gta san andreas. I san andreas kan du ikke bruke d-paden til å kontrollere, og du ble tvunget til å bruke de analoge, og det var rett og slett jævlig. De er så missplassert det går ann å plassere dem. Også skuffendes at de har droppet rumble.

D-paden på ps2 kontrolleren derimot er perfekt. Faktisk den beste noensinne.

Lenke til kommentar
Xbox360 har ikke så mange gode spill igjen. Hittils eneste gode spillet jeg har sett er Project Gotham Racing 3 og så kommende Halo3 ...thats it ! Jeg kan ramse opp hele 7 titler til PS3 som kommer til å bli bra og den er ikke lansert engang enda.

Hva man anser som gode spill vil variere fra person til person. Etter å ha sett over spilltitlene til PS3 er det ingen ekslusive spill til den konsollen jeg har lyst på. Selv har jeg kjøpt Xbox360, men der er det heller ikke mer enn 4-5 titler som jeg vet jeg kommer til å kjøpe (inkludert Oblivion som jeg allerede har).

Når det gjelder å kjøpe en Wii i tillegg til Xbox360 så er nok det veldig avhengig av prisen. Tror ikke jeg er interisert i å betale noe særlig mer enn 1500kr for Wii.

Jeg tror også PS3 "vinner" "konsollkrigen" når det gjelder denne generasjonen(selv om det blir uten min støtte), men det betyr jo ikke at de andre konsollene vil selge dårlig.

Endret av Mr. Bridger
Lenke til kommentar
Et sterkt skille mellom wii kontrollen og ps3 kontrollen er nettopp dette. Den ene er tohånds og den andre enhånds, dette kan gi totalt forskjellig bevegelighet og morro.

Ps3 kontroll : bilspill med ratt, romskip osv , kanskje hopping og bevegelse i fighter vil bli lettere.

Wii kontroll  : tennis spill, sverd spill og lignende

6087331[/snapback]

Hvis det er bare bevegeligheten du tenker på når det gjelder begge kontrollerne, bør du egentlig liste opp alt en wii kontroller kan gjøre og så ta ut noen få ting av det igjen til ps3 kontrolleren. Jeg mener ikke at ps3 kontrolleren er bedre enn wii kontrolleren eller omvendt, det jeg sier er at bevegelsesdetektoren i wii kontrolleren kan brukes til mer, og hvertfall det samme som gyroskopet i ps3 kontrolleren.

Lenke til kommentar
Jeg tror Sony PlayStation 3 som merkenavn vil være størst, etter som Sony er et solid merke i folks oppfattelse av tvspill.

Ut fra det tror jeg ikke at Sony blir tatt ned fra tronen denne gang heller.

Men at det blir jevnere enn før, ja.

6087352[/snapback]

Ja, men jeg tror også at casual gamers og foreldre som er ute etter julegave til poden vil bli skremt over den avsindige prisen på ps3. Og har egentlig Sony råd til å kutte prisen ned til et akseptabelt nivå (3000) ?

Lenke til kommentar
Wii ser jeg IHVERTFALL IKKE som en konkurrent. Der er vel alle enige om at de har sitt eget marked som de alltid har gjort. Nintendo er flink til å lage morsomme og barnslige spill og det er der Wii kommer til å fortsette også.

6087293[/snapback]

Du bør se på Wii som en konkurrent. Den har økt veldig i popularitet og ikke alle spillene er barnslige lenger. Nye "Red Steel" og "Disaster" er verdt å nevne. Og ikke glem gamle klassikere som Metroid, Zelda og Resident Evil.

Lenke til kommentar

Kansje litt feil det ene argumentet ditt Avean når det gjeldet intresanne spill til xbox 360..

eg har allerede bestillt ps3 så ikkje ta meg for fanboy..kjøpte nesten 360 ei stund men klarte og motstå fristelsen i siste liten..

titlene til 360 virker lovende og veldig konkuranse dyktige i forhold til ps3 sine utvalgte..

360:

saints row

halo3

gta 4

brothers in arms-hells highway

MOH airborne

gears of war

too human

bare for og nevne noen...

ps3 sine sterkeste kort var vel motorstorm, MGS4 og killzone..

Lenke til kommentar
Jeg tror Sony får større markedsandel enn de har fra før av. Jeg ser bare ikke en kamp mellom Xbox360 og PS3 siden det er jo ingen kamp mellom Xbox360 og PS2 engang ! PS2 er fremdeles den sterkeste konsollen selv om Xbox360 er 10x kraftigere om ikke mer.

PS3 sin pris kan varierere veldig til lanseringen ! Jeg tviler sterkt på at de lanserer en konsoll til PC pris . Blueray har jo en veldig god sjans for å bli nye standarden også, fleste filmselskap vil jo slippe ut i blueray nå.

6087293[/snapback]

Det kan vel ikke være at det er familier som bare skal ha singstar og buzz som kjøper den, dessuten kan du få ps2 til 1000 lappen nå....

Lenke til kommentar

hvis jeg ikke husker feil var X-boxen mye dyrere en PS2en når den først kom.

på tross av det klarte den å knabbe til seg en ganske bra markedsandel.

tror nok både playstation og Xbox vil overleve.

spesielt siden 360 ikke har sjans til å kapre asia(japan) markede som virker å være veldig loyalt til playstation og nintendo.

Lenke til kommentar

6087293[/snapback]

Huff. Du klarte deg bra i to dager etter Sony pressekonferanse. Men nå har du startet med BS'et ditt igjen.

Vet ikke hvordan du sammen ligner PS2 og 360. PS2 har vært på markedet i fem ÅR, 360 i seks MÅNDER. Klart PS2 har solgt mer da, klart de har et bedre spillutvalg.

Men om du så MS sin pressekonferanse, ville du kanskje fått med deg at 360 er tidenes raskest selgende konsoll.

Prisen er fastsatt. Den kommer ikke til å bli forandret.

Dette med spillene har vel kanskje med at du kåt som en kanin på PS3, og klarer ikke å se at det eksisterer noe godt i verden som ikke har med Sony å gjøre.

7 tittler som blir bra... Ja, hvordan i helvete vet du at de blir bra?

Det var jo også du som hardnakket påstod at du hadde vært på fjordårets Sony konferanse, og hadde dermed bevis for at Motorstorm og Killzone var ingame.

Du er en løgner og en fanboy, som ikke har noe konstruktivt å komme med i de diskusjonene som foregår på dette forumet.

Takk for meg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...