MrLee Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 ok, her er caset. jeg har for øyeblikket en AMD XP1800+ maskin med specs lik de jeg har i signaturen min. Denne bråker for øyeblikket som et uvær..så, det jeg trenger er: 1. enten gode tips til hvordan jeg kan få den så forbanna lydløs som mulig. 2. tips til hvordan å sette sammen en "boks" som skal kjøre winXP Pro (evt. win 2K med 3rd party "remote control" software) og programmer som Kazaa og eDonkey på fulltid. Det jeg tenkte var å sette sammen noe slikt at jeg kunne koble meg opp mot "boksen" over LAN, og styre den fra den andre PC'en...(Nei, Linux er ikke et alternativ akkurat nå). Jeg har snust litt på muligheten for å sette sammen en boks basert på en VIA C3 CPU... Er det noen som har noen andre forslag til komponenter, gjerne konkrete, feel free to share :smile: VIA C3 733-833Mhz? vet ikke noe om denne egentlig, bare at den i noen tilfeller kunne kjøre uten aktiv kjøling (ikke vifte) HK : helst integrert LAN og VGA (lyd er ikke nødvendig), Ingen vifter! evt. ett skjermkort uten vifte ("alt" av interesse, PCI, AGP, >4mb) evt. et NIC hvis dette ikke er integrert på HK (koster ca 150kr, jeg vet) en STILLE kjøler til socket FCPGA(sp?) hvis jeg ikke kan kjøre C3 CPU'en uten vifte... en passe harddisk. Jeg så på en Seagate U6(?) 40GB 5400RPM... et Kabinett...? ikke noen spes. krav her, dingsen blir stående under ett bord uansett så, mini tower eller desktop? helst mini tower eller no liknende... har jeg glemt noe nå? Vil det være praktisk mulig å ha denne stående under bordet uten skjerm tilkoblet, og basere seg på fjernstyring fra en anne PC over LAN? Remote desktop da? eller 3rd party software? hvis det er noen som har noe intressant å selge, så for all del, ta kontakt, men jeg er bare intressert i ting som er i praktisk kjøre avstand fra stavanger.. //Edit: skriveleif _________________ AMD XP1800+ Tt Silent Viking MSI KT3 ULTRA 512MB DDR333 Asus V8440 IBM 40GB 60GXP SB Live! 10/100Mbit NIC Pioneer DVD 16x/40x REALmagic Hollywood+ Samsung 16x/10x/32x NEC FE950+ Chieftec Scorpio to EKL PAPST kabinett vifter 80mm (19db) [ Denne Melding var redigert av: MrLee på 2002-10-05 02:45 ] Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 kjøp deg et mini-itx-hovedkort fra databutikken.com/no .. der får du 800mhz cpu, vga, lan og lydkort integrert på kortet, for ca. 1200,- kjøp deg et sånt, litt ram, og koble på en gammel psu (100w holder lenge.. hvis det i det hele tatt finnes), installer winXP og remote administrator, plugg ut alt bortsett fra strøm og nettverkskabel, og vips.. en finfin donkey/kazaa/filserver :smile: Lenke til kommentar
Abstract Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 kjøp et av shuttle sine micro-flex eller hva det no heter kabinett, dei støyer så lite at det er knapt hørbart... dei ser vanvittig kule ut.. og koster ikke for mye.. Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Hva er det i den maskina som støyer egentlig? du har 19dB papst vifter og silent viking, da skulle ikke det støye noe spes ? sjekk viftene for støv, og eventuellt rens dem! er det disken din som støyer ? så vil jeg bare foreslå en seagate barracuda 40/60/80gb. Er det poweret, så kjøp deg ett støydempet noice control power på microplex. hvis ingenting hjelper, kjøp ørepropper, for da mistenker jeg deg for å være VELDIG følsom på lyd. alle maskiner vil bråke liksom. get used to it. Magnus Alle maskiner så fremt de ikke har vannkjøling Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2002 Den silent vikingen er ikke såå stille som man skulle tro. HD'en bråker nok mye... PSU'en bråker nesten ikke... Skjermkortet bråker noe infernalskt i forhold til alt annet, men det er ikke noe jeg akter å forandre.. og, de to 19dB viftene bråker mer enn 19dB når de blir "lagt sammen"... tenker jeg kikker litt på denne ja: VIA EPIA mini-ITX C3-800Mhz+Fläkt 1PCI 2DIMM VGA TV-Ut LAN Audio ITX mATX-kompatibelt (17x17cm) trenger jeg mer enn 128MB ram? sp.mål, kan jeg bruke dette med ett micro ATX kabinett? jeg vet det står mATX...for å være helt idiot sikkert, det er Micro ATX de mener da? :smile: Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 ville brukt win2k istedet for wnXp da i hvert fall min xp tar litt og litt ram hvert døgn maskinen står på. i tillegg bruker win2k litt mindre ram så du trenger ikk mer en 128 om kun op og kazaa står og går. via prosessoren skal kunne kjøres uten vifte, men sett på en kjøleribbe. en kabinettvifte kan være lurt slik at varm luft ikke blir stående. Kjøp en 120mm vifte sett den midt i kabinettet på 5 volt og du har nok sirkulasjon. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2002 jau, win 2k er et fint alternativ, det var bare det at remote desktop var klart i XP...noen som veit noen bra programmer for denne type oppgave ellers? (jeg må kunne f.eks dele filene på harddisken gjennom programmet..) og hvor vanskelig er det å bytte en PSU vifte egentlig? er det noe jeg kan gjøre selv? [ Denne Melding var redigert av: MrLee på 2002-10-06 01:54 ] Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Et program som er perfekt for fjernstyring av maskiner er WinVNC. Har brukt det selv i noen mnd for å styre en "videomaskin" som jeg har stående. For å dele ut filer kan du jo bruke vanlig windows fildeling, eller hvis du vil ha større sikkerthet så setter du opp en ftp-server. Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 VIA EPIA mini-ITX C3-800Mhz+Fläkt 1PCI 2DIMM VGA TV-Ut LAN Audio ITX mATX-kompatibelt (17x17cm) Den ser stilig ut da.. og en bra pris. Er det mulig å få den til å starte å sende bildet til tv-out med en gang. Da kunne man ha en boks som man kobler på TV'en som kan spille divx, og laste ned, og surfe på nett, og så sitter man med trådløst tastatur i sofaen Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Never mind Leste testen av den 933 Mhz prosessoren, og den er for treig til å spille divx Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Fant ut at man kan få en bedre til mindre pris . Soyo SY-K7VEM-Pro KLE133 3PCI 2DIMM VGA LAN Audio SocketA mATX til 688,- , og AMD Duron 1100MHz 128/64Kb 200MHz 0.18 bulk SocketA til 383,-. Til sammen 1071,- og hvis man slenger på en hundrelapp får man en 1200Mhz duron med vifte, og det kan jo lønne seg . Det eneste man mangler da er TV-Out. Noen som vet om det finnes vga til svhs adaptere slik at man kan koble på tv?? [ Denne Melding var redigert av: WzUp på 2002-10-06 14:35 ] Lenke til kommentar
Danny Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-06 03:04, skrev WzUp:Never mind Leste testen av den 933 Mhz prosessoren, og den er for treig til å spille divx det er ikke helt sant mange som bruker mini itx med 800mhz c3 cpu og da funker divx fett,sjekk mini-itx.com og ja man kan bruke tv ut med en gang det er et valg i bios hvor mang velger det. Lenke til kommentar
Star Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 kjøp psdata.no`s pakkeløsning 1000mhz Bråker ingenting, er stabil som et fjell og har innebygget grafikkort. Jeg har satt i et ekstra 64mb kort og pc`n går som en klokke. Må nesten sjekke at viftene går rundt:) Standard 37c hele tiden og ingenting bråk! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-06 03:04, skrev WzUp:Never mind Leste testen av den 933 Mhz prosessoren, og den er for treig til å spille divx har 800mhz-versjonen, og jeg spiller divx'er så det suser etter. Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-06 15:41, skrev psilocybe: Quote: Den 2002-10-06 03:04, skrev WzUp: Never mind Leste testen av den 933 Mhz prosessoren, og den er for treig til å spille divx har 800mhz-versjonen, og jeg spiller divx'er så det suser etter. Ja vel.. Rart at hardware.no ikke fikk det til på testen da hvis det er sånn at det går ann. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-06 15:51, skrev WzUp:Ja vel.. Rart at hardware.no ikke fikk det til på testen da hvis det er sånn at det går ann. Mye går på å velge riktig player, feks bsplayer som bruker mye mindre ressurser enn wmp. I tillegg er det en PCI slot på hovedkortet, sleng i et Real Media Xcard der, og divx > 3.11 spilles uten noe problem, da dette kortet tar seg av hw avspilling av divx`ene mm. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2002 Star: hvilken pakke løsning? jeg vil komme så langt under 3k kroner som mulig :smile: WzUp:: jeg skal prøve å ha nesten vifteløst system..! Duron må vel ha vifte da? driter en lang i DivX til denne maskina...skal bare surre og gå, hvis dere forstår... Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Duron må ha vifte ja :smile: Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-06 15:41, skrev psilocybe: Quote: Den 2002-10-06 03:04, skrev WzUp: Never mind Leste testen av den 933 Mhz prosessoren, og den er for treig til å spille divx har 800mhz-versjonen, og jeg spiller divx'er så det suser etter. Bruker du noe liknende Real Media Xcard eller bare BSplayer eller no'?? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-06 18:30, skrev WzUp:Bruker du noe liknende Real Media Xcard eller bare BSplayer eller no'?? bare bsplayer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå