Atypic Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Takk for tips, men er ikke så interessert i å prøve ut release candidates på en maskin som bør fungere stort sett til en hver tid. Blir vel fort til at jeg oppgraderer til 6.06 nå om et par dager. Skal bli interessant å se hvordan dette går over SSH Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Jeg tror jeg ville ha ventet til jeg faktisk var hjemme hos mor med det. 5.10 har enda nesten ett år til med sikkerhetsoppdateringer, så det haster ikke. Lenke til kommentar
Rartnamn Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Kjekt at du får din kjære mor til å bruke linux og. Linux beviser nok en gang at det ikke er vansklig som forsatt noen windows-brukere mener. For å gjøre det kanskje litt enklere. Lage paneler med faste program som hun bruker. (FF, Gaim, Thunderbird, openoffice, etc) - Men dette har du vel allrede gjort/tenkt på tenker jeg. Sett opp VNC server over internettet og, så har du sikkelig remote desktop og kan være behjelplig på den måten og, at du styrer musen. Oppgraderingen fra breezy til dapper kommer til å gå knirke fritt over SSH Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Min mor bruker XFCE (Xbuntu) fordi hun ikke bruker så fryktelig mange programmer (Bare OOo, Firefox og Gaim). XFCE ligner litt på windows så hun tok det med en gang og XFCE er temmelig mye raskere enn Gnome & KDE. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 ufattelig at det anbefales slackware til nybegynnere, enda mer ufattelig at det anbefales til mora til nybegynnere Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yXKhlxsjUZ Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Hei Odd! Har en del distroer(live) hjemme, send med en melding på msn, så kan jeg ta med på NTNU en dag. Selv er jeg ganske fornøyd med Kubuntu og Ubuntu. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Jeg tror jeg ville ha ventet til jeg faktisk var hjemme hos mor med det. 5.10 har enda nesten ett år til med sikkerhetsoppdateringer, så det haster ikke. 6199745[/snapback] Og så lenge du holder internet-facing ting up2date så burde den kunne holde ut ennå lenger... Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) er up2date i bruk fremdeles? leste et sted at den ikke var det. Endret 29. mai 2006 av halvis_92 Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Jeg tror ikke kyrsjo mener up2date som i programmet RH bruker/brukte til å oppdatere programvaren sin, men up2date som i "oppdatert". Spesielt siden Ubuntu ikke har up2date, og aldri vil få det heller. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Jeg tror ikke kyrsjo mener up2date som i programmet RH bruker/brukte til å oppdatere programvaren sin, men up2date som i "oppdatert". Spesielt siden Ubuntu ikke har up2date, og aldri vil få det heller. 6205579[/snapback] Og takk og pris for det. Rapporterte en bugmail på den greia for et par år siden, får et par mail om framgangen i måneden Er vist noen enterprice-kunder som har klaga... Men yum er digg da Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 ufattelig at det anbefales slackware til nybegynnere, enda mer ufattelig at det anbefales til mora til nybegynnere 6200299[/snapback] Helt enig. Men nå skal du jo huske at det er wil som sier slikt, og bare ham. Han er jo forumets lille troll og har vel aldri bidratt med mer enn akkurat det at alle bør installere Slackware. Vet ikke om han har greie på det, men han anbefaler det, ihvertfall. Men jeg tror også at en velkonfigurert GNU/Linux-distro, uavhengig type, kan brukes av hvem som helst, så lenge noen med greie administrerer det. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Vi må ikke glemme kompilering av kjernen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå