Gå til innhold

Fotobok til fotolabo elle japan photo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Har ikke benyttet noen av disse leverandørene av fotobøker, har derimot bestilt dette fra FotoKnudsen. Bestilte her en luksus fotobok på 30 sider, og var meget godt fornøyd med resultatet.

Ser at Dagbladet (papirutgaven) har gjennomført en test av disse bøkene, og i denne testen scorer FotoLabo en 5'er, FotoKnudsen scorer 6.

Er ikke sikker på hva JapanFoto scorer, da de ikke henviser til noe test på sine nettsider.

JD

Lenke til kommentar
Hei

Har ikke benyttet noen av disse leverandørene av fotobøker, har derimot bestilt dette fra FotoKnudsen. Bestilte her en luksus fotobok på 30 sider, og var meget godt fornøyd med resultatet.

Ser at Dagbladet (papirutgaven) har gjennomført en test av disse bøkene, og i denne testen scorer FotoLabo en 5'er, FotoKnudsen scorer 6.

Er ikke sikker på hva JapanFoto scorer, da de ikke henviser til noe test på sine nettsider.

JD

6086714[/snapback]

Takk for svar!

Jeg har lest testen til Dagbladet selv, men velger å se bort fra den siden de bare testet ut programmene og aldri sjekket resultatet på de ferdige bøkene. Programmene og mulighetene på disse har jeg sjekket ut selv, og til mitt bruk så er alle 3 bra.

Problemet er bare at jeg aldri har sett en slik bok ferdig, og jeg regner med at det muligens er kvalitetsforskjeller på dem.

Fotoknudsen har jeg sterkt vurdert, men lagt fra meg siden de var en god del dyrere og jeg trenger nærmere 90 sider på flere bøker. Muligens jeg må revurdere å bruke dem likevel.

Hvordan var innbindingen på boken din? Ble framsiden bra? Kvaliteten på bildene?

Lenke til kommentar
JapanPhoto tørr sikkert ikke referere til Dagbladets test, da de helt sikkert tapte!

6088820[/snapback]

Japan photo tapte ikke, men fikk terningkast 4. Extrafilm tapte testen med terningkast 3.

Som sagt så synst jeg testen til dagbladet er dårlig fordi dem testet bare ut programmene og ikke sendte dem inn for å samenligne resultatet.

Det er det dem burde gjordt. Progammene kan folk sjekke ut selv siden de er gratis å laste ned. Det er resultatet av den ferdige boken folk er interessert i å vite noe om.

Her er testen fra dagbladet:

Terningkastene er basert på det tilgjengelige produktutvalget,

programfunksjonaliteten, samt prisen. Det ferdige resultatet

har ikke blitt vurdert. Du kan også bestille fotobøker fra

flere utenlandske nettsteder. Men sjekk at selskapet faktisk

sender til Norge, før du begynner å lage boka. Denne

informasjonen finner du vanligvis under «Shipping». I tillegg

må du greie deg med et engelsk redigeringsprogram og

kundesenter.

Terning6

FotoKnudsen

Utvalg: Fire størrelser, ulike omslag med mulighet for bilde

og inngravering.

Pris: 249 - 499 kr for 30 sider, 10 - 15 kr per andre ekstra

side.

Programmet: Svært brukervennlig med mange valgmuligheter.

Utførlig norsk instruksjonsvideo på hjemmesiden.

Leveringstid: To - tre uker.

Leveringskostnader: Fra 69 kr per post, halvpris ved henting i

butikk.

www.fotoknudsen.no

Terning5

Fotolabo

Utvalg: Fire størrelser, ulike omslag med mulighet for bilde

både på forsiden og baksiden.

Pris: 249 - 799 kr avhengig av størrelse og antall sider, min

24 og maks 96

sider.

Programmet: Enkelt og intuitivt i bruk med mange maler og

bakgrunner å

elge mellom.

Leveringstid: Tre - fire uker.

Leveringskostnader: 49,90 kr

www.fotolabo.no

Terning4

Japan Photo

Utvalg: Fire størrelser, tre omslagsfarger og forsidebilde.

Pris: 79 - 440 kr avhengig av størrelse og antall sider, min

26 og maks 98 sider.

Programmet: Lett å komme i gang med, men tillater bare enkel

bilredigering.

Leveringstid: Ei uke.

Leveringskostnader: 49 kr per post,

29 kr ved henting i butikk.

www.japanphoto.no

Terning3

Extrafilm

Utvalg: Tre utgaver i ulike størrelser, tre omslagsfarger å

velge mellom med mulighet for bilde og tekst.

Pris: 99 - 249 kr for 12 sider. 5,90 - 9,90 kr per ekstra

side.

Programmet: Lar deg lage kalender og takkekort, i tillegg til

fotobok. Framstår som tungvint og tregt med få

redigeringsmuligheter.

Leveringstid: Innen ei uke.

Leveringskostnader: 38 kr.

www.extrafilm.no

Lenke til kommentar

Hei Xibeten and Engekri,

without commenting the quality of the test in Dagbladet, we would like to mention the possibility of simply testing yourself.

Japan Photo is the only photo chain in Norway, that gives a "100% fornøyd garanti". That means, that if you give us any photo product like i.e. digitale bilder, takkekort, krus, forstørrelser or the fotobook for production, you can give it back if you´re not 100% happy with it. It doesn´t matter if you don´t like the quality or simply the picture itself, we never argue. We sell many millions of pictures every month and thousands of photobooks, we could not survive and grow with bad quality...

Maybe just trying? ;-)

Stephan

Japan Photo

Lenke til kommentar

Litt reklame der Stephan, men OK. :whistle:

Hentet bilder fra dere i dag i to store esker (april-tilbudet) og ble positivt overrasket. Ca. 3400 bilder på to CD'er krympet til 300dpi og kvaliteten var særdeles bra. Er det samme fotolaboratoriumet dere bruker til fotobøkene så skulle ikke kvaliteten på fremkallingen være det avgjørende.

Lenke til kommentar

Hei Pingla,

your are right, it is somehow advertising, however, since the thread was started with a question about Fotolabo and us, I thought it was still contributing to the question, hopefully nobody got me wrong on this.

Thanks for your comments about your experiene with the pictures. Yes, we use the same lab, but the technology is completely different. The pictures come from a so called "Cyra" printer, an ultra modern machine from Switzerland, that produces 20.000 highest quality pictures per hour, has a list price of 4 million Nok (we have six of them in our specific lab and 38 in total) and uses the same chemistry process as any other "traditional" photo lab. FotoKnudsen is using the same machine, all others use Minilab solutions that are very uneffective for larger volumes. The photo book machines come from Hewlett Packard ("Indigo"), cost arround a million and work completely on ink jet technology. It is the best machine worldwide available and not comparable to home printers of course. There is a much cheaper solution from Xerox which is used by some of our competitors. It uses half the resolution and it is a difference like day and night.

Whatever technology is used for a photobook, you have to watch out for some online photo shops, that give out ordering software that compress the data too much. The advantage is of course faster data transmission and faster production in the lab, but most compression programmes lead to clearly lower quality. I would personally rather burn a CD and bring it to your next photoshop, then you are probably on the safe side...

Thanks and have a good night

Stephan

Lenke til kommentar
Hei

JD

6086714[/snapback]

Takk for svar!

Jeg har lest testen til Dagbladet selv, men velger å se bort fra den siden de bare testet ut programmene og aldri sjekket resultatet på de ferdige bøkene. Programmene og mulighetene på disse har jeg sjekket ut selv, og til mitt bruk så er alle 3 bra.

Problemet er bare at jeg aldri har sett en slik bok ferdig, og jeg regner med at det muligens er kvalitetsforskjeller på dem.

Fotoknudsen har jeg sterkt vurdert, men lagt fra meg siden de var en god del dyrere og jeg trenger nærmere 90 sider på flere bøker. Muligens jeg må revurdere å bruke dem likevel.

Hvordan var innbindingen på boken din? Ble framsiden bra? Kvaliteten på bildene?

6088371[/snapback]

Beklager litt sent svar på denne men....

Innbindingen av boken virker solid (så langt), fikk lasergravert tittel på forsiden av boken for et lite tilllegg i prisen, og da ser hele boken mer profesjonell ut med en gang.

Bildene i boken er trykt på kraftig blankt papir, og bildekvaliteten er tett opp til den jeg har på samme bildet fremkalt på papir.

Nå har jeg bare bestilt den dyreste boken (luksus fotobok) og kan dessverre ikke uttale meg om de andre alternativene... men om de holder samme kvalitet så blir du nok ikke skuffet :-D

JD

Lenke til kommentar
Hei Pingla,

your are right, it is somehow advertising, however, since the thread was started with a question about Fotolabo and us, I thought it was still contributing to the question, hopefully nobody got me wrong on this.

Synes allikevel det var å trå litt over streken. Det er greit å kommentere feilaktige påstander om butikken man jobber for, men det blir litt feil å komme med tilleggsinformasjon som kan føre til at brukere blir fremtidige kunder. Det står klart og tydelig i retningslinjene at all form for reklamering er forbudt. Personlig kommenterer jeg aldri innlegg som omhandler butikken jeg jobber for.

Redigerer du? Vil nok faktisk slå mer positivt ut for Japan Photo enn om du reklamerer for dere, for dette kom faktisk inn som rapporteringer i rapporteringssystemet. (kunne gjort det selv, men ønsker ikke det da jeg jobber for en konkurrent. Er derfor noe inhabil).

Lenke til kommentar
http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=60457&site=3

Det har visst mik inngang :) Har alt jeg trenger, dette her. Det blir nok ganske sikkert dette da. Noen erfaringer med det?

6097174[/snapback]

Vi selger det der jeg jobber....

6097439[/snapback]

Hva med denne, er det tilleggsinformasjon som kan føre til at brukere blir fremtidige kunder? :roll:

Vet at du Afseth er ekstremt forsiktig med å publisere hvor du jobber, men med litt kreativ bruk av søkemotorer så er det ikke noe problem å finne ut hvor det er. Uansett så burde kanskje JPstoney visualisere bedre at han faktiskt har ganske tette bånd til JapanPhoto på en bedre måte enn det han nå gjør.

At han kommenterer ting som er relevant for trådstarters spørsmål (REF: Er det noen som har testet ut fotobøkene) synes jeg er helt greit når han svarer: we would like to mention the possibility of simply testing yourself...., you can give it back if you´re not 100% happy with it

Ser ikke noen grunn til at han redigerer, er ikke noe værre informasjon (reklame) enn at du sier: Vi selger det der jeg jobber. Det er brukeren som til sist bestemmer hva han ønsker å gjøre.

Lenke til kommentar

Hei Afseth and Pingla,

points taken!

I´ll be even more carefull when contributing to a topic in the future. And I´ll use the JP logo as proposed by Pingla.

Thanks for your comments

Stephan

@ Pingla: I ow you a beer for the graphic ;-)

Lenke til kommentar

Pingla: At jeg nevnte at jeg selger det der jeg jobber, var kun for å opplyse om at jeg hadde erfaring med kamera. Hadde du tatt med mer av mitt sitat, så hadde alle forstått hvorfor jeg skrev det. Slutt å ta ting ut av sammenheng er du snill

Her er det jeg opprinnelig skrev: "Vi selger det der jeg jobber, og når vi demonstrerer dette kameraet sammen med kamera fra f.eks Canon i samme prisklasse, er det ikke mange som går ut med Canon nei. ". Ganske nødvendig å ta med første setning for å lage mening med resten av teksten, og hadde jeg ikke gjort det, ville folk allikevel forstått at det selges der jeg jobber om de forsto selve setningen.

JPStoney: :thumbup:

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Hei Xibeten and Engekri,

without commenting the quality of the test in Dagbladet, we would like to mention the possibility of simply testing yourself.

Japan Photo is the only photo chain in Norway, that gives a "100% fornøyd garanti". That means, that if you give us any photo product like i.e. digitale bilder, takkekort, krus, forstørrelser or the fotobook for production, you can give it back if you´re not 100% happy with it. It doesn´t matter if you don´t like the quality or simply the picture itself, we never argue. We sell many millions of pictures every month and thousands of photobooks, we could not survive and grow with bad quality...

Maybe just trying? ;-)

Stephan

Japan Photo

6089890[/snapback]

Hvordan er innbindingene på bøkene deres da? Ser det proft og fint ut? Kan det sammenlignes med en vanlig bok i utseende og kvalitet?

Det er jo igrunnen bare å prøve som du sier, men det tar så utrolig lang tid å lage bøkene slik jeg vil ha dem, så det er greit å vite litt før jeg starter.

Lenke til kommentar

Hei Xibiten,

now it is really difficult to answer and not to advertise, therefore I would simply advise you to invest an hour and go to Knudsen, Japan Photo or annother dealer and look and feel the photobooks in practice. All modern photo shops have examples on the desk.

Since you ask specifically about the "inbindingene" of our books, please see the detailed picture and specs on the website

http://asp08.photoprintit.de/microsite/18/...e2af6d68bf4a553

Greetings from Greverud

Stephan

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei!

Kan kun snakke fra egen erfaring, men fikk en fotobok fra Japan Photo i posten for et par dager siden og er meget fornøyd. Utrolig positivt overrasket. Kan helt klart anbefale denne!

Jon

6106276[/snapback]

kan jeg spørre hvor lang leveringstid du opplevde på denne boken? skal lage en, men er litt med tid kan man si. ser det står i testen at det tar en uke. Stemmer det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...