Vonbo Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Hvorfor viser ikke bakgrunnsbildet her? <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> <html> <head> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="script/style.css" /> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-4" /> <title><?php echo SITE_TITLE; ?></title> </head> <body> <div id="header"> </div> </body> </html> og css: #header {position: absolute; width: 500px; height: 150px; border: 1px solid #00FF00; background-image: url(pics/header.gif);} Endret 11. mai 2006 av Vonbo Lenke til kommentar
Arne Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Og du har biletet i same mappa ôg? Lenke til kommentar
Kim_90 Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Og du har biletet i same mappa ôg? 6086425[/snapback] Herregud, det har jo ikke en dritt å si, hvis du finner bildet, hvorhenne på datan du har det, inni css så skal det funke, hvis det ikke funker kan det være: For stort(Filstørerlse) For høyt/langt/bredt... Ta bilde inn i photoshop og gjør litt kvalitetsendringer og størrelse. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Hm... Tenk deg om... Viss du seier til CSS'en din at biletet ligg i pics/header.gif, trur du det finn biletet i hmm/header.gif? Herregud! Lenke til kommentar
-A-nders Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) . Endret 25. januar 2018 av -A-nders Lenke til kommentar
Akerbak Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Det har selvfølgelig noe å si om bildet ligger i mappa som er definert i CSS for at det skal bli funnet, så det er første skritt og se om bildet ligger der! neste skritt kan også være om filendelsen er skrevet med små eller store bokstaver, har du skrevet .gif i CSS, og bildet er lagret med .GIF, vil du måtte endre dette enten på bildet eller i CSS... Lykke til Lenke til kommentar
Vonbo Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 takker.. det ordna seg. Det var noe så dumt som at jeg måtte ut av mappa CSSen lå før jeg kunne gå inn i pics mappen.. Jeg vet. Jeg vet.... Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) Hvis du er ny på CSS er da ikke det noen dum feil å gjøre.. Jeg har selv gjort den noen ganger, fordi jeg etter å ha skrevet ferdig stilarket endrer hierarkiet i mappene mine... Heldigvis er det jo en enkel løsning på det når feilen først er gjort, da Edit: Argh @ skriving med brukket langefinger Endret 12. mai 2006 av Jibril2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå