Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaring med Toyota Corolla 87 mod?

Anbefalte innlegg

Beregnet årspris inkludert eventuelle rabatter 7.039 m/ del kasko på meg (forsikring)

Om Reg. avgift 1400,-

Toyota Corolla 87 Sedan

Vurderer denne bilen som min første egne bil etter å hatt en russebil registrert på meg tidligere. Har god erfaring med Toyota, men vet at de har en tendens til å ruste lett.

Det eneste jeg vet om denne type Corolla'er er at postmannen hadde en slik en når jeg var i 3-4 års alderen, og at han alltid hadde strikker med til oss. Den røde sportsbilen var høydepunktet i hverdagen. For det var det den så ut som, en rød Ferrari, når jeg var 3-4 år gammel.

Jeg lurer på: Driftsikkerhet, hva koster delene? Feil/mangler, forbruk, er den sprek, komfortabel, lett å innstallere annlegg/skjermer o.l.

Hvis noen har andre forslag til bil jeg bør ta en nærmere titt på så kom med de. Prisen bør imidlertidig ikke overstige 12-13 000 ettersom jeg til sammen kun har i9 overkant av 20 000 å handle for. Bilen bør være driftsikker og FRI fra rust, begynner å bli lei pussinga på russebilen.

Lav kilometer stand er ett pluss, men jeg er mest opptatt av å høre om erfaringer på Toyota Corolla.

På forhånd takk for gode svar!

Endret av toredre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Corolla er en god bil, rusten er lett og holde unna det er bare å

vaske bilen gjevnlig så slipper du slikt. Når det kommer til feil/mangler

så er det slitte bremser og dårlige dempere, men så skal det være

sakt at toyota eiere flest ikke bruker så mye penger på vedlikehold.

Forbruket ligger på en ca 0.6-0.7 ikke uvanlig for en forgassermotor

på denne størrelsen. Sprek? den går rimelig godt men det forutsetter

litt turtall og riktig bruk av gir, når du kommer over 3000rpm så begynner det å hjelpe på. Anlegg er lett og installere på corolla,

du kjøper bare et adapter på internett så kan du hive inn hvilken

som helst spiller du måtte ønske, spilleren er i høyde med instrumentpanelet noe som både kan være + og - høytalerene i front

er dog vanskelig og bytte ut da det ikke er standard fester på dem

men er ikke noe problem å putte nye i dørene i stede, er vel stort sett

det jeg kommer på sån i farta.

Lenke til kommentar

Har bare positivt å si om en slik bil da jeg har eid corolla i mange år. Hadde en 87 mod. med 4age motor og den kan det virke som de er i ferd med å slutte å lage deler til den.Tennplugger fikk jeg ikke kjøpt og når jeg byttet kanaler på den fikk jeg bare kjøpt panelet til den ene siden, det andre måtte jeg lage selv. Selv om Toyotaer er veldig driftsikre og andre biler går på dynga lenge før så hjelper det ikke om du ikke får kjøpt deler. Mekonomen o.l selger vel enda da. :hmm:

Lenke til kommentar

Hvordan er det med å finne styling og den slags til den typen Corolla? Jeg har sett flere plasser at de har styling til Corolla, men enda ikke til akkuratt den typen..

Er deler dyrt? jeg tenker på som f.eks å skifte en skjerm pga rustangrep, eller byte kanaler, eksosannlegg og den slags?

Lenke til kommentar

Hvordan er det med å finne styling og den slags til den typen Corolla? Jeg har sett flere plasser at de har styling til Corolla, men enda ikke til akkuratt den typen..

Er deler dyrt? jeg tenker på som f.eks å skifte en skjerm pga rustangrep, eller byte kanaler, eksosannlegg og den slags?

6104088[/snapback]

[/quote

Veldig dårlig med styling til den. Må nok lage noe selv eller så har jo feks. Thorshov bilrekvisita noen standard greier. Å bytte kanaler er en skikkelig drittjobb men delene koster ikke så mye. www.mekonomen.no gir deg pris på nett. Du får senkesett til den men det er ikke TUV godkjent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...