Gå til innhold

Har lyst å se lurebilder

Anbefalte innlegg

Her er et lurebilde.. Bigger is better..

Advarsel! Kan være støtende for noen, da det vises en naken rumpe.

Var kanskje ikkje akkurat den type bilde du tenkte på, men kom over dette bilde da jeg skulle hjelpe noen med en oppg om narkotiske stoffer, og da søkte eg på crack. Så etter min mening er dette et lurebilde, da eg søkte egentlig på crack som narkotisk stoff, mens google fant "butt-crack"...

6086054[/snapback]

Fytti... Det må da være noen rettninslinjer som forbyr sånt?!?

6087736[/snapback]

bare så du vet det, så har du bildet ditt i din post også, hvis du trykker på "vis skjul tekst" så kommer det frem i din post, er du imot at det skal postes her, burde du jo ikke ha det her...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 11 år senere...

La øynene sette riktige farger på flagget.

Dette er ikke noe lurebilde, men morsomt å prøve. Hvis øyet får en skade som gjør at du hele tiden ser "noe" på samme sted på netthinna, vil øyet og hjernen legge på et motsatt bilde, slik at skaden etter hvert blir helt eller nesten usynlig. Dette vil skje allerede etter et lite minutt, og du kan teste det her, ved å la "skaden" være det motsatte av det Norske flagget. Da vil hjernen og øyet legge på det Norske flagget for å motvirke.

Stirr en stund på prikken i det venstre flagget, og se deretter på den høyre.

Sitt helt stille, bortsett fra når du flytter blikket til den høyre prikken. Da kan du gjerne flytte øynene tilsvarende, eller vri litt på skjermen slik at vinkelen inn på den fargeløse rammen blir lik den til venstre.

Du oppnår best resultat på små versjoner av bildet. Det anbefales derfor ikke å forstørre bildet nedenfor, unntatt hvis det skal brukes langt unna.

Nyt flagget, men ikke bruk det på 17. mai. Det er litt for nerdete. :-)

Lykke til. :-)

post-393551-0-57000600-1515401141_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Vitensenteret i Trondheim hadde tidligere et såkalt Ames-rom, dette ble gitt bort til Vitensenteret i Gjøvik (fordi Trondheim ikke hadde plass til det). Et Ames-rom er merkverdig skeivt, men sett fra en viss vinkel ser alt normalt ut. Denne videoen viser hvordan det fungerer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...