Gå til innhold

Bilde til anti narkotika kampanje

Anbefalte innlegg

Lagde dette bildet i Photoshop i dag. Det er til en kampanje vi har på skolen, oppgaven er at vi skal skrive om en kampanje mot narkotika, og så skulle vi lage et eksempel. Så da brukte jeg 10 av mine dyrebare minutter på å lage dette i Photoshop. For de som ikke vet det er Per Parker Tromsø Kommunes mest kjente person nest etter ordføreren. Han er et fast innslag i bybildet, og henger alltid i gågata.

post-89875-1147383171_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde brukt et mye sterke bilde enn det der du har tegna..

Googa etter en fyr som setter et skudd i armen.. Men det er bare min mening, slike kampanjer er mye mer effektive hvis bildene sjokkerer.

Se f.eks på den "anti-røyke" kampanjen regjringa kjørte på tv, med de kols-syke folka. Den var skremmende, og det er da det virker..

Mener ikke at du bare skal levere inn et bilde av en som setter ett skudd i armen/halsen, må også self bruke din kreatvitet, ved bruka av tekst og sånn..

Lenke til kommentar

Var ikke meningen å lage en skremselskampanje, slik de regjeringa av og til sender på TV. Vet det der med å nevne navn, men siden kun klassen min skal se det regnet jeg med at det skulle gå bra;)

btw: vi har vist frem det vi har laget nå, og vi fikk 4+

Lenke til kommentar

bra jobbet. *14 tegn*

edit: er ifra tromsø, så vet godt hvem per parker er. Morsom fyr. skulle stjele noe fra shell en gang, men ble tatt. så sa han til kompisen: "nei det gikk ikke denne gangen heller". :!:

Endret av _Evolution_
Lenke til kommentar

Haha, ja han er en fin kar:) ..må kanskje si at meningen med å nevne han var IKKE for å disse han, men jeg måtte ha et navn, og siden han er en del i media (aviser og boka Tromsø) regnet jeg med at han ikke dreper meg for at jeg nevner han;)

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg får opp samme bilde så andre. For det jeg ser er ikke så veldig bra. Teksten er et rot. Det er noen brushes som er brukt om at og om at og om at igjen. Uten at det ser videre bra ut.

Fargen på noe av teksten er forsåvidt for lik bakgrunnen for meg ivertfall. Pluss at det virker ikke til å være noe særlig bilde i bakgrunnen.

Hadde det vert jeg som satt karakteren så ville du vert heldig med en 4+

Lenke til kommentar

Karakteren var ikke bare på grunnlag av det ene bildet, vi lagde en hel kampanje (på papiret). Ser at på andre skjermer enn skjermen min blir det vanskelig å se at det er en stein mann som ligger på marka, men det er fordi jeg har stilt inn så høy brightness=/ Jeg ser også at det ble litt kjedelig med nesten bare samme brush på rammen, men jeg lagde det på <10 minutter, for det skulle leveres.

Lenke til kommentar

har en mørk skjerm her hjemme jeg, så først så jeg det ikke, men når jeg kikket på brorn min sin skjerm så jeg det ordentlig.

dessuten kan ikke lærere noe om photoshop, så 4+ for 10 min arbeid er vel fordi de ikke vet hvor lite arbeid som var i det.

men så var det jo ikke bare bildet da heller. :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...