FSOL Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Kjøpte nettopp en 500w mist psu. Har et 20 pins hovedkort og måtte splitte kabelen for at den skulle passe. Når jeg trykker på på-knappen på psuen går cpu vifta en kvart omdreining. Men når jeg slår på pcen vil den ikke starte. Pcen funker fint med eldre psu. Er psuen defekt? Har et asrock dual s-ata hk Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Huff da Det der med vifta hørtes ikke bra ut. Jeg skjønte ikke helt beskrivelsen av 24-pins kontakten. Hvis du har en PSU med 24 pins kontakt og hovedkortet støtter 20 pinner, så kan du fysisk sette pluggen på plass på tre måter. Det er bare en måte å koble som er rett, da andre måter å koble til på sansynligvis vil føre til umiddelbart defekt hovedkort. Hvis du har en 20 pins PSU, legg merke til fargekombinasjonen på ledningen i forhold til plassering på hovedkort, og sørg for at fargene til 24-pins PSU matcher disse. Da skal 4 av pinnene stå utafor kontakten på hovedkortet på en side. Lenke til kommentar
FSOL Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 Problemet er løst :!: Fant ut, med hjelp herfra, at jeg bare bruker 20 av de 24 pinnene på 24 pins kontakten. For å få strøm til 4 pins kontakten kunne jeg splitte 8 pins kontakten fra psuen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå