Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med dekning?

Anbefalte innlegg

Heisann. Har nettopp fått mitt Belkin trådløse nettverkskort i posten.

Hadde et annet Belkin tidligere som forsåvidt fungerte bra, men som jeg byttet grunnet noe rart med antenna.

Nå har jeg fått et "riktig" ett. Gikk ikke an å stille antenna loddrett på det gamle, bare vannrett... sprøtt spør du meg.

Uansett : Nå har jeg satt pcen på gjesterommet som er omringet av betongvegger.

Får ikke dekning nok. Har prøvd å gå inn dit med bærbare med samme type belkin kort, bare at det er pcmcia istedenfor pci, og det går såvidt, men faller ut innimellom. Går jeg bare 3 cm utenfor dørkarmen blir signalet grønt.

Nå kommer så da spørsmålet. Jeg har VELDIG lyst til å la pcen bli stående der den står. Hvordan fikser jeg dette?

Kan jeg kjøpe meg kabel som jeg skrur på bak istedenfor antenna og så feste antenna i enden og bare sette fast antenna et sted utenfor dørkarmen?

Eller må jeg gå til anskaffelse av ny antenne? Har sett at det ikke oftest er veldig lang kabel på de uansett, slik at jeg ikke hadde fått antenna utenfor dørkarmen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tydeligvis ufattelig mange som har peiling på trådløse nettverk her og det var kjempelett å få litt hjelp :)

Nå har jeg iallefall fått inn nettverket, har ca. 40% dekning... sikkert nok ?

Uansett : Problemet mitt nå er at jeg ikke får noen gateway fra routeren, dette får jeg derimot til min bærbare... Noen med tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...