Gå til innhold

TES: Noen forslag til figthing teknikker


Gjest Slettet-Pqy3rC

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC

Lurte på om noen av dere hadde noen gode forslag til teknikker mot de forskjellige motstanderene en møter Oblivion?

 

Nevn gjerne typer våpen, rustning, spell og evt' enchantment's.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt summon på en stund. Før var det Scamp, nå er det Frost Atronach. Mot Faded Wraith bruker jeg Faded Wraith. Mens fienden er opptatt av kompanjongen min, bomber jeg den med Destruction eller bruker våpen, litt tilfeldig. Jeg har 100 in Conj og 95 i Destr, så hvis jeg er i knipe, bruker jeg sterke spells. Hvis jeg kan tåle litt, bruker jeg blunt eller sverd. Eller kanskje Hand To Hand, så går styrken min opp.

Lenke til kommentar

Skaff en tøff bue, noen elven/dwarwen arrows, masse sneak skill, stå laangt! unna. Så kan du høste ganske mange sneak attacks før motstanderen finner deg. (Jeg blir aldri funnet p.g.a alt for mye sneak skill). Finner han deg, løper du bakover mens du gjør fyren om til en nålepute (funker bra i Arena)

Lenke til kommentar

Lett robe (f.eks black hand) og stor enchanted deadric claymore er kos :love: .

Akkuratt nå bruker jeg en armor som består av Saviours hide, glass-deler, en Aylied hjelm og Chorrol-skjoldet.

I tillegg har jeg et par veldig gode sverd, bl.a et Deadric longsword med masse firedamage og soul trap. Har 100 i både blade og destruction, en kraftig spell som gir f.eks weakness to fire+litt dmg først, før jeg charger med sverdet, de fleste dør fort da.

Lenke til kommentar
Bue + Sneak + Mighty Bows +Deadlier Sneak =  :love:

 

Ellers er det veldig kos å sende en liten ildkule i ansiktet til folk. Blade of Woe er også morsomt, men bare med Sneak på. *tshakk* UHH!  :love:

6088193[/snapback]

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

hvilket blade of woe? før el. etter db-questes?
Lenke til kommentar

Daedric bow med weakness for og damage i samme type (f.eks. fire, frost, shock). Etter innledende sneak attack kan jeg f.eks. summone en Clannfear som gyver løs på fiendene og holder de rimelig opptatt mens jeg fortsetter å plukke de ned. Fant et nydelig 1H blade ett eller annet sted, som leverer så til de grader selv med dårlig skill (husker ikke navnet på det), så jeg switcher til det av og til når fienden blir paralysert av en pil og går i gulvet :) (alltid morsomt å se på).

 

Jeg har også laget Restore Heal (Touch) og Shield (Touch) spells for å hjelpe om jeg har NPCer med meg som jeg må prøve å beskytte så godt jeg kan.

Lenke til kommentar

Lag deg to forskjellig magier som begge har disse effektene:

  • Weakness to magic 100% for 5 seconds on touch
  • Weakness to fire 100% for 5 seconds on touch

Kast først magi nummer 1, og kast så magi nummer 2 innen fem sekunder. Magi nummer 2 vil da være 100% mer effektiv siden fienden er svak mot magi.

 

Dette kan du gjøre 5-6 ganger etter hverandre, og så avslutte med en enkel fire damage spell.

 

Første runde: 100% Weakness to fire.

Andre runde: 200% Weakness to fire.

Tredje runde: 400% Weakness to fire.

Fjerde runde: 800% Weakness to fire.

Femte runde: 1600% Weakness to fire.

Sjette runde: 3200% Weakness to fire

 

På dette stadiet vil en enkel magi som for eksempel:

  • 10 fire damage for 3 second on touch

Være nok til å ta knekken på alle fiender i spillet.

 

Edit: Jeg regner feil, det er egentlig mye mer skade.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Bue + Sneak + Mighty Bows +Deadlier Sneak =  :love:

 

Ellers er det veldig kos å sende en liten ildkule i ansiktet til folk. Blade of Woe er også morsomt, men bare med Sneak på. *tshakk* UHH!  :love:

6088193[/snapback]

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

hvilket blade of woe? før el. etter db-questes?

6093424[/snapback]

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Det blir mye det samme... one hit, one kill, med herlig lyd. :w00t: Akkurat nå er det faktisk før.

Lenke til kommentar
Paralyze on touch/target og noe gøyalt du kan slå med. Du må vel gjerne ha over 50 i Illusion, men det er verdt det.

6097150[/snapback]

Enig. Jeg er usynlig, og så paralyser jeg dem før de aner ordet av det. Tar dem som regel på 3 slag da. Funker utrolig bra.

Når det gjelder utstyr burde du få så mye reflect damage som mulig på armoren din. Vanvittig kjekt når du sloss mot flere fiender samtidig.

Lenke til kommentar
Paralyze on touch/target og noe gøyalt du kan slå med. Du må vel gjerne ha over 50 i Illusion, men det er verdt det.

6097150[/snapback]

Enig. Jeg er usynlig, og så paralyser jeg dem før de aner ordet av det. Tar dem som regel på 3 slag da. Funker utrolig bra.

Når det gjelder utstyr burde du få så mye reflect damage som mulig på armoren din. Vanvittig kjekt når du sloss mot flere fiender samtidig.

6101407[/snapback]

masse blunt+ blunt rings, neclases osv og en STOOOOR klubbe?

dette funker fett... :cool:

Lenke til kommentar
Lurte på om noen av dere hadde noen gode forslag til teknikker mot de forskjellige motstanderene en møter Oblivion?

 

Nevn gjerne typer våpen, rustning, spell og evt' enchantment's.

6085195[/snapback]

 

Ta det beste sverdet du har, enchant det med en sigiol stone og RAID, er mitt budskap til deg. Ellers er det veldig tilfredsstillende å snike med bue.

 

Lykke til :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...