wil Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Hei. På jobb har jeg 2 datamaskiner jeg jobber med. En Maskin med 500 MHZ, 256 MB Ram og 20 GB harddisk. Den har Windows 2000 Pro Eng. Den andre maskina er en 233 MHZ med 192 MB Ram og 4 GB harddisk. Den har da Slackware 10.2 Installerte den i dag. Før 10.2 hadde jeg 10.1 på den pga at jeg ikke hadde 10.2 cd`ene/dvd`ene for hånda akkurat på det tidspunktet. Nok om det. Jeg installerte Slackware 10.2, og jeg valgte hvilke pakker jeg ville installere selv. Installasjonen tok gud hjælpes lang tid, men den ble da etterhvert ferdig. Holdt på med andre ting samtidig på andre maskiner så det gikk bra. Når installasjonen var ferdig tenkte jeg at jeg skulle koble den på nett, noe som gikk ganske så bra. Jeg var på nett og alt. Ja, så var det å rekompilere kjernen da. Jeg hadde Linux-2.6.16.16 på cd, så jeg skulle installere den. Jeg fikk satt i gang, og jeg konfiguerte kjernen med xconfig som jeg har gjort de siste gangene jeg har rekompilert kjernen (Uannsett pc), iallefall. Det tok gud hjælpes lang tid. Rundt 2-3 timer bare å la make bzImage bli ferdig. Så var det bare å kjøre make modules og make modules_install. Det gikk greit. Bare å ha god tid. Tilslutt kjørte jeg lilo for å få Lilo til å boote Slackware med den nye kjernen. Så tok jeg en reboot for å restarte den. Det var da problemene begynte. Når den skal restarte blir skjermen svart, og jeg må slå av pc`en. Så slo jeg den på igjen, og da fungerte den, men enda var det problemer. Jeg hadde blant annet problemer med å komme inni KDE som vanlig bruker etter at jeg rekompilerte kjernen. Det var serdeles rart. Før jeg rekompilerte kjernen fungerte maskina sånn passelig greit. Noen som vet hva som kan ha skjedd når jeg rekompilerte kjernen? vennlig hilsen. wil. Lenke til kommentar
olear Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Kan ikke gi noe svar, men hvis standard kernelen fungerte helt fint så er det jo tydligvis noe feil med kernelen du kompilerte. Anbefaler at du bruker en configfil fra Slackware og baserer deg på den. ftp://ftp.slackware.no/linux/slackware/sl...test26.s/config Hvorfor bytte kernel? Lenke til kommentar
wil Skrevet 17. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2006 Tja, det var det. Jeg har forsåvidt funnet ut at på den pc`en på jobb er det ikke noe vits egentlig. Den har ikke trådløst nettverk allikevel, bare kabel nettverk, så jeg tror jeg lar det være. Får se hva som skjer i morra når jeg skal på jobb. Jo, når du sier det så kan det jo være noe galt når jeg rekompilerte kjernen, det er klart, men jeg mener at jeg gjorde alt riktig. Har en guide jeg har fulgt. Det KAN jo ha noe med hvilket skjermkort jeg kompilerte inn støtte for da. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Et annet spørsmål du bør stille deg selv er om det i hele tatt er vits å rekompilere kjernen. Hva er det du prøver å oppnå? Det er jo ikke vits å rekompilere kjernen i seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå