warpig Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Tidenes sexsymbol fremfor noen andre - Marilyn Monroe - var jo lubben. Ja til jenter med kjøtt på kroppen. 6086115[/snapback] Det som hovedsaklig bestemmer hva vi synes er deilig er hva vi har problemer med å oppnå, når Marilyn Moroe var populær var det harde kår og det var derfor vanskelig å bli lubben, og må så på lubben = sexy, noe man ser tendenser til i dagens u-land. I dagens I-land der det absolutt ikke er harde kår, men det stikk motsatte, altså gode kår, vil man se på det som er vanskeligst å bli som penest, og med en overflod av mat er nesten umulig å bli tynn, tynn = sexy. Dette ser man også med biler, få har råd til ferrari, ferrari = tøft. Endret 11. mai 2006 av warpig Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Tidenes sexsymbol fremfor noen andre - Marilyn Monroe - var jo lubben. Ja til jenter med kjøtt på kroppen. 6086115[/snapback] Jeg klarte ikke å skrape frem kilden, men jeg fikk med meg en artikkel som viste en direkte sammenheng mellom trygghetsfølelsen gjennomsnittsamerikaneren følte og hvor mye coverjenten til Playboy veide. Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Modeller generelt er ALT for tynne. Tyra banks, hun er en verdig "top model" Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Tidenes sexsymbol fremfor noen andre - Marilyn Monroe - var jo lubben. Ja til jenter med kjøtt på kroppen. 6086115[/snapback] *masse tullprat* 6086240[/snapback] Skjønnhets idealet på 50/60 tallet hadde ikke noe med mengden mat som var tilgjengelig Du får det jo til høres ut som det var rene hungersnøden. Lenke til kommentar
warpig Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) Skjønnhets idealet på 50/60 tallet hadde ikke noe med mengden mat som var tilgjengelig Du får det jo til høres ut som det var rene hungersnøden. 6086322[/snapback] Det har faktisk noe med det å gjøre, det er viden kjent at folk generelt ikke hadde det så godt etter krigen, og man så på det som var vanskeligt å få som sexy, noe vi gjør i dag også... Er ikke uten grunn at folk nede i thailand, indonesia os.v. ser på de feite og rike som sexy. Det er et fenomen man ser overalt. Endret 12. mai 2006 av warpig Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Skjønnhets idealet på 50/60 tallet hadde ikke noe med mengden mat som var tilgjengelig Du får det jo til høres ut som det var rene hungersnøden. 6086322[/snapback] Det har faktisk noe med det å gjøre, det er viden kjent at folk generelt ikke hadde det så godt etter krigen, og man så på det som var vanskeligt å få som sexy, noe vi gjør i dag også... Er ikke uten grunn at folk nede i thailand, indonesia os.v. ser på de feite og rike som sexy. Det er et fenomen man ser overalt. 6088232[/snapback] Amerikanere hadde det slettes ikke like dårlig som europeerne etter krigen, da. Lenke til kommentar
warpig Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Amerikanere hadde det slettes ikke like dårlig som europeerne etter krigen, da. 6088863[/snapback] Ikke like dårlig, og det er derfor Marilyn Monroe heller ikke var feit, men litt lubben. Skjønnhetsidealet varierer med velstanden. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 Spørsmålet er vel hvorfor slike absurde krav skal stilles? Jeg mener det hadde vært mye bedre om alle modeller hadde fått noen kilo ekstra på kroppen. Beinrangler har aldri vært pene, og modeller som ser mer ut som "folk flest" vil også gi et bedre inntrykk av hvordan klærne ser ut på kundene. Selv kjenner jeg flere som har/har hatt anoreksia, inkl søstern til en jeg kjenner godt, og hun har mildt sagt svevet mellom liv og død, og sliter fortsatt enormt. Tviler faktisk på om hun noen gang kommer til å bli "normal". Og jeg mener motebransjen er noen jævler når det gjelder å støtte opp om disse absurde skjønnhetsidealene. Du sier selv at mange av modellene ikke er direkte pene, men at de skal være så inni hampen tynne. Hvorfor? Når de fleste faktisk foretrekker jenter som har litt kjøtt på kroppen, burde vel modellene også sett litt mer normale ut, og dermed mer attraktive? 6086185[/snapback] Trist at venninen din har anoreksi. Jeg har rimelig god innsikt i sykdommen, og tror ikke så mye på de som skylder på moteindustrien. De fleste som sliter med anorexia nervosa har ikke noe mål om å komme inn i prøvekolleksjoner. Problemene er ofte langt mer sammensatte. Til nød kan jeg være med på at prøvekolleksjoner og modeller er den utløsende faktoren, men utløsende faktor kan være så mangt. Det er ikke moteindustrien alene som fyller opp vannglasset som til slutt renner over. Du mener kravene til modellene er absurde. Det skal du få lov til, men det har seg nemlig slik at de skal vise frem klærerne de har på seg - ikke seg selv. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Spørsmålet er vel hvorfor slike absurde krav skal stilles? Jeg mener det hadde vært mye bedre om alle modeller hadde fått noen kilo ekstra på kroppen. Beinrangler har aldri vært pene, og modeller som ser mer ut som "folk flest" vil også gi et bedre inntrykk av hvordan klærne ser ut på kundene. Selv kjenner jeg flere som har/har hatt anoreksia, inkl søstern til en jeg kjenner godt, og hun har mildt sagt svevet mellom liv og død, og sliter fortsatt enormt. Tviler faktisk på om hun noen gang kommer til å bli "normal". Og jeg mener motebransjen er noen jævler når det gjelder å støtte opp om disse absurde skjønnhetsidealene. Du sier selv at mange av modellene ikke er direkte pene, men at de skal være så inni hampen tynne. Hvorfor? Når de fleste faktisk foretrekker jenter som har litt kjøtt på kroppen, burde vel modellene også sett litt mer normale ut, og dermed mer attraktive? 6086185[/snapback] Trist at venninen din har anoreksi. Jeg har rimelig god innsikt i sykdommen, og tror ikke så mye på de som skylder på moteindustrien. De fleste som sliter med anorexia nervosa har ikke noe mål om å komme inn i prøvekolleksjoner. Problemene er ofte langt mer sammensatte. Til nød kan jeg være med på at prøvekolleksjoner og modeller er den utløsende faktoren, men utløsende faktor kan være så mangt. Det er ikke moteindustrien alene som fyller opp vannglasset som til slutt renner over. Du mener kravene til modellene er absurde. Det skal du få lov til, men det har seg nemlig slik at de skal vise frem klærerne de har på seg - ikke seg selv. 6088936[/snapback] Supermodellene viser også fram seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå