Dorian Gray Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Modeller skal være tynne. Jenter snakker om dårlig selvtillit og anorexia. Jeg ser ikke ut som Marcus Schenkenberg, jeg er verken manisk eller treningsnarkoman av den grunn. Kvinner: Ikke vær så forbanna svake! Aksepter deg selv selv om du ikke ser ut som et lik. Slutt å klage på at modellene er for tynne, la dem nå være som de vil. Ingen tvinge dere til å være like tynne, hvorfor skal selvtilliten deres bestemme andres utseende? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Synes mange klesmodeller er for tynne jeg. Jeg vet at jobben deres er å være kleshengere, at prøvekolleksjonene er små og alt det der, men allikvel. Og unnskyld meg, men hun det Eivor er vel kanskje ikke den rette til å klage på andres utseende. 6085091[/snapback] Haha, tenkte akkurat det samme når jeg så bildet hennes. Selv om hun var "modellmamma" var hun iallefall ikke noen jeg hadde tatt i. Med ildtang. 6085110[/snapback] Stod et eller annet i en bok som heter Bibelen eller noe sånn om at en ikke skulle pirke ut flisen i øyet på noen når man hadde en planke i sitt eget. Vel, det stemmer ganske bra i dette tilfellet :!: ___________________________________ Modeller skal da være pene, ikke bare tynne. Ellers kunne jo en hvilken som helst anorektikker blitt det. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Om det blir sånn, skal dama ut av motebransjen med en gang. Hun har ikke godt av å bli tynnere. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Modeller skal da være pene, ikke bare tynne. Ellers kunne jo en hvilken som helst anorektikker blitt det. 6085312[/snapback] http://www.style.com/fashionshows/collecti...ete/thumb/GUCCI Det første som slår meg, er ikke akkurat at modellene er smellvakre. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Modeller skal da være pene, ikke bare tynne. Ellers kunne jo en hvilken som helst anorektikker blitt det. 6085312[/snapback] http://www.style.com/fashionshows/collecti...ete/thumb/GUCCI Det første som slår meg, er ikke akkurat at modellene er smellvakre. 6085379[/snapback] Kanskje ikke smellvakre, men langt i fra stygge. De hadde nok vært litt penere med litt mer kjøtt på. Enkelte av dem ser ut som om de kunne spillt gitar på ribbena. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Er det ikke bare enklere å lage prøvekolleksjonene litt større da? F.eks. størrelse 36 som disse jentene som er nevnt i artikkelen bruker. Det er da heller ingen stor størrelse. Man kan ikke bare lage prøvekolleksjoner i størrelse 20 og si at modeller skal bli så slanke... det er litt dårlig fremgangsmåte. ingen som har tenkt på det? Lenke til kommentar
magicus Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Om de veier 50 eller 80kg har lite å si for meg. Så lenge de har noe mellom øra og ikke er så jæklig overfladisk Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Det er antagelig ikke hensiktsmessig å produsere en prøvekolleksjon større. Jeg mener, å lag kolleksjonene større enn modellene? Kanskje ikke veien å gå. Lenke til kommentar
Backspace_89 Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 jeg synes alle de norske "top models"-ene er stygge. jenter skal en digg rompe og litt store pupper. ikke helt skrapa! Lenke til kommentar
warpig Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Det er antagelig ikke hensiktsmessig å produsere en prøvekolleksjon større. Jeg mener, å lag kolleksjonene større enn modellene? Kanskje ikke veien å gå. 6085450[/snapback] Nå var vel poenget å lage de i størelser som passer til nettopp disse modellene som tydeligvis var for feite. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Det er antagelig ikke hensiktsmessig å produsere en prøvekolleksjon større. Jeg mener, å lag kolleksjonene større enn modellene? Kanskje ikke veien å gå. 6085450[/snapback] Nå var vel poenget å lage de i størelser som passer til nettopp disse modellene som tydeligvis var for feite. 6085476[/snapback] De "fete" modellene er forsatt i mindretall - og det er jo ellers et godt norsk prinsipp å føye flertallet.. Lenke til kommentar
warpig Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Det er antagelig ikke hensiktsmessig å produsere en prøvekolleksjon større. Jeg mener, å lag kolleksjonene større enn modellene? Kanskje ikke veien å gå. 6085450[/snapback] Nå var vel poenget å lage de i størelser som passer til nettopp disse modellene som tydeligvis var for feite. 6085476[/snapback] De "fete" modellene er forsatt i mindretall - og det er jo ellers et godt norsk prinsipp å føye flertallet.. 6085490[/snapback] Joda, men de er vel i mindretall fordi de ikke har klær som passer dem, og siden fåtallet av modellene er villige til å gå nakne på scenen, er det naturlig at de som kanskje ikke er fult så feite er i flertall. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Anorexia ftw! Man er ikke nødvendigvis stygg hvis man er litt tynnere enn gjennomsnittet (eller har litt mer fett, for den saks skyld), men anorexia er ikke, blir ikke, og har heller aldri vært fint. 6085096[/snapback] Støttes. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Ja, herregud, hvorfor kan ikke Gro Harlem Brundtland være modell for neste Gucci-kolleksjon? Tror det sier seg selv, og det svarer også på ditt spørsmål. EDIT: Eller Moskva-Marit for den saks skyld. Endret 11. mai 2006 av JoachimR Lenke til kommentar
warpig Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Ja, herregud, hvorfor kan ikke Gro Harlem Brundtland være modell for neste Gucci-kolleksjon? Tror det sier seg selv, og det svarer også på ditt spørsmål. 6085514[/snapback] Sist jeg sjekket var det vel en mellomting mellom det å være så....... Ehhh...... Som Brundtland, og det å være så tynne som disse modellene skal være. Men, på en annen side, jeg tror nok det hadde økt underholdningsverdien bektraktelig om Brundtland var modell for noe annet enn Ellos... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Å være modeller ingen rettighet. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Det er en dårlig sammenligning. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Modeller skal være tynne. Jenter snakker om dårlig selvtillit og anorexia. Jeg ser ikke ut som Marcus Schenkenberg, jeg er verken manisk eller treningsnarkoman av den grunn. Nja, de trenger ikke være det. Men pga. den androgyne trenden så er tynne jenter svært populære blant designere... (Men man har jo noen med litt mer kjøtt og er mer feminine.) Kvinner: Ikke vær så forbanna svake! Aksepter deg selv selv om du ikke ser ut som et lik. Slutt å klage på at modellene er for tynne, la dem nå være som de vil. Ingen tvinge dere til å være like tynne, hvorfor skal selvtilliten deres bestemme andres utseende? 6085290[/snapback] Støttes til de grader. Skal forøvrig nevnes at hun snakker om kravene til den som er modell og henveder seg ikke til kvinnen i gaten. Det handler ikke om å være pene, men om å være slanke nok til å kunne gå med prøvekolleksjoner. Det er ikke de norske modellene - og en modellmamma har heller ingen krav rettet mot sitt utseende. Modeller er i de færreste tilfeller slående vakre. 6085167[/snapback] Skjønnhet er subjektivt. Men joda, de er ikke nødvendigvis alltid smellvakre, det de gjerne først og fremst har er spesielle særpeg. Ta Kate Moss fks, det er jo ørten tusen meter mellom øynene hennes. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Synes du Gro Harlem Brundtland likner på noen av disse to jentene det var snakk om? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå