Gå til innhold

Skal harddisker fra Komplett vare mer enn 3 år?

Anbefalte innlegg

Var garantibestemmelser like tre år siden ?

6085771[/snapback]

Tror de var det for maxtor, men jeg synes uansett ikke det har noe særlig å si for hvorvidt Sharp har rett på reklamasjon. (komplett skirver jo også at det var 3 års garanti)

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
EDIT: ditt sitat er om eksterne harddisker

6085421[/snapback]

Mitt sitat er om følgende:

Retail-packaged products

Hard drive kits (Disse er interne harddisker i esker(

External hard drive kits

Standalone Hard Drive

Bare Drive

Drives not purchased in Retail Box

Drives not sold to OEMs

Håper det var litt oppklarende.

6085782[/snapback]

Dette står på maxtors sider: Maxtor Fireball®, DiamondMax® ATA/SATA and DiamondMax Plus ATA /SATA drives will carry a Standard Warranty Period of 3 years.

Om man slår inn serienummeret til en vanlig intern maxtor-harddisk i "warranty-checken" deres, så får man opp at garantien er tre år.

AtW

Lenke til kommentar
Men egentlig hvorfor kjøpe maxtor. har bare hørt dårlig ting om de jeg.. støyer. ryker etter 2-3 år osv osv..

6085547[/snapback]

Har bare bra erfaringer med Maxtor jeg. Har 3 maxtor disker og de har sitti i pc'n min siden jeg kjøpte den for rundt 4 år siden. Har ikke hatt et eneste problem med de, så alle stryker ikke med etter 2-3 år :D

BTW: Pc'n er i bruk mange timer hver dag..

Lenke til kommentar
Men egentlig hvorfor kjøpe maxtor. har bare hørt dårlig ting om de jeg.. støyer. ryker etter 2-3 år osv osv..

6085547[/snapback]

Har bare bra erfaringer med Maxtor jeg. Har 3 maxtor disker og de har sitti i pc'n min siden jeg kjøpte den for rundt 4 år siden. Har ikke hatt et eneste problem med de, så alle stryker ikke med etter 2-3 år :D

6085894[/snapback]

Dette er jo ei heller relevant for saken, HDen er kjøpt for mange år siden, ikke noe å gjøre med merket nå.

AtW

Lenke til kommentar

6085547[/snapback]

6085894[/snapback]

Dette er jo ei heller relevant for saken, HDen er kjøpt for mange år siden, ikke noe å gjøre med merket nå.

AtW

6085900[/snapback]

Hmm.. Så du mener at dagens Maxtor disker parkerer lakkskoa for godt etter 2-3 år?

Hvordan kan du vite det? Synsk kanskje?

Han skrev at han bare hadde hørt negative ting om diskene, f.eks at de strøk med etter 2-3 år. Så når jeg presiserer at jeg har hatt mine i 4 år og de fungerer glimrende, tør jeg påstå at det er ganske så relevant for saken.

Eller er jeg helt på tryne nå?

Lenke til kommentar

Tjah, hvis du kjøpte dine for 4 år siden og de fortsatt går, mens produksjonsserien de hadde problemer med startet for 2-3 år siden så er det ikke noe motsigende i det dere sier ;)

På den andre siden er jeg rimelig sikker på at de ikke har samme hdd serie nå som for 2-3 år siden, så dataene for den serien kan egentlig ikke brukes for dagens harddisker fra samme produsent.

Et godt eksempel er ibm (nå hitachi), de hadde to serier de hadde problemer med, har ikke hørt om noen problemer med seriene før eller etter.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Uansett hva garantier sier, mbtf osv osv osv sier - så HAR du 5 års reklamasjonsrett, ref dommen i FTU.

Så send mail tilbake - hevd 5 års reklamasjonsrett på grunnlag av retskraftig dom i ftu - og så får komplett slite med dette selv.

Lenke til kommentar

6085547[/snapback]

6085894[/snapback]

AtW

6085900[/snapback]

Hmm.. Så du mener at dagens Maxtor disker parkerer lakkskoa for godt etter 2-3 år?

Hvordan kan du vite det? Synsk kanskje?

Han skrev at han bare hadde hørt negative ting om diskene, f.eks at de strøk med etter 2-3 år. Så når jeg presiserer at jeg har hatt mine i 4 år og de fungerer glimrende, tør jeg påstå at det er ganske så relevant for saken.

Eller er jeg helt på tryne nå?

6086055[/snapback]

Poenget mitt er at vedkommende skal jo ikke kjøpe en ny disk, han skal levere inn den gamle, så hvor bra maxtor pleier eller ikke pleier å være har ingenting å si for trådstarter.

AtW

Lenke til kommentar
Uansett hva garantier sier, mbtf osv osv osv sier - så HAR du 5 års reklamasjonsrett, ref dommen i FTU.

Så send mail tilbake - hevd 5 års reklamasjonsrett på grunnlag av retskraftig dom i ftu - og så får komplett slite med dette selv.

6086178[/snapback]

Ja, det er dette jeg mener også, synes komplett er litt på tynn is her.

AtW

Lenke til kommentar
La merke til en spesiel sak, hvorfor beløper rentene fra den dagen selgeren mottok pengene siden feilen oppsto ca. 2,5 år etterpå ?
Denne saken er så gammel at den er løst etter den gamle Kjøpsloven (renter fra dag én uansett). I Forbrukerkjøpsloven er det slik at hvis hevingsbeløpet er det samme som det opprinnelige avtalebeløpet begynner rentene å gå f.o.m. den dagen man reklamerer, mens dersom forhandler krever fratrekk for den 'vesentlig nytte' forbruker har hatt før tingen sluttet å virke så løper rentene fra kjøpsdato.
Lenke til kommentar

Jeg fikk ikkje reklamasjon på en extern harddisk fra Maxtor som tok kvelden etter litt over 2år. Dette var på komplett.no.

Har Har ellers 7 maxtor harddisker i dataen min, og alle virker helt ypperlig. Har 4 stykk Maxtor maxline III hardisker og de har vel "garanti" på 5 år...

Poenget her er vel at komplett prøver å lure kundene til å tro at de ikkje har noe serlig reklamasjons rettigheter på harddisker :S

Lenke til kommentar
Så lenge en kunde ikke hevder reklamasjon, så kan komplett egentlig nekte alt over garantiperioden, kunde må spesifikt reklamere på produktet og si de reklamererer innen 5 år.

6090423[/snapback]

Men nå går det jo tydelig(?) fram av første innlegg, at det her er hevdet reklamasjon, og at komplett avviser dette.

AtW

Lenke til kommentar

Nei, det går ikke fram av første post. Det det står er at det er foretatt en returforespørsel, og at trådstarter selv vet at han har reklamasjonsrett i fem år.

At han har hevdet 5 års reklamasjon mot komplett står det ingenting om :).

Lenke til kommentar
Nei, det går ikke fram av første post. Det det står er at det er foretatt en returforespørsel, og at trådstarter selv vet at han har reklamasjonsrett i fem år.

At han har hevdet 5 års reklamasjon mot komplett står det ingenting om :).

6094338[/snapback]

Komplett svarer jo "Hei.

Reklamasjon er avslått da produktet ikke er ment å vare i mere enn tre år.

Der sier jo komplett at de avslår reklamasjon.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...