Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke IP fra ruter

Anbefalte innlegg

Sitter nå med mitt nye SMCVPCI-g tråfløst kort, som er koblet til OfficeConnect Wireless 11g. Jeg har god kontakt med ruter, 80% signal. Men jeg kommer ikke på net, vil ikke gi meg IP. Og ja, har rett key. Har tillat pc en min til å koble til via ruteren. Har prød å restarte maskinen, gir meg ennå ikke IP, hva er feil?

"Henter nettverksadresse"

"denne tilkoblingen har begrenset tilgang" osv.

Endret av -Martin-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter nå med mitt nye SMCVPCI-g tråfløst kort, som er koblet til OfficeConnect Wireless 11g. Jeg har god kontakt med ruter, 80% signal. Men jeg kommer ikke på net, vil ikke gi meg IP. Og ja, har rett key. Har tillat pc en min til å koble til via ruteren. Har prød å restarte maskinen, gir meg ennå ikke IP, hva er feil?

"Henter nettverksadresse"

"denne tilkoblingen har begrenset tilgang" osv.

6084807[/snapback]

Dersom du forsøker å sette statisk ip, vil du kunne sjekke om nøkkelen er rett.

Du sier du har tastet rett nøkkel , men det synes ikke noe sted om du har tastet feil nøkkel, bortsett fra at ikke du får noen datatrafikk med basen.

Ergo, setter du statisk ip, som ligger i rett range som basen din deler ut, OG får kontakt med internett da, har du rett nøkkel.

Dersom du IKKE har nett-tilgang med statisk IP, er jeg rimelig sikker på at du har et problem ned nøkkelen din .

_nifty_

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...