tjuddi Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 hei, hadde 2 ibm 40gb harddisker men maktet ikke støyen lengre. kjøpte 2 seagate barracuda iv 80gb idag.Kjører ibm diskene i raid0 . hva gjør jeg for å få overført alt til 80 gb diskene? Noen som har peil? ghoster hver disk separat? Lenke til kommentar
_BOFH_ Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Du sier ikke så mye om oppsettet ditt, men dersom du har raid på hovedkortet (av noen kalt "hardware" raid, selv om det basically er software, men det er en annen diskusjon) bør du jo ha nok ide-kanaler til å kunne hive på dine nyinnkjøpte disker for deretter å kopiere filene - enkelt og greit. Dersom du _ikke_ har "hardware" raid, og du vil sette de nye diskene dine i raid0 har du ikke nok ide-kanaler til dette, da jeg antar at du har CD-ROM e.l. Enkelt og greit - Røsk ut CD-ROM'ene og lag ditt nye stripeset på 160GB, kopier filer, fjern gamle harddisker og sett inn CD-ROM igjen :smile: Lenke til kommentar
tjuddi Skrevet 4. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2002 har diskene på egne raid utganger på hovedkortet msi kt7t(med promise fasttrak)hva bør jeg gjøre sette hd ene som slaver på ver sin raid kontroller og kopiere? har jo en stripe på 80 gb idag? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 koble til en ny 80gb, kopier all dataen du skal ha fra 40gb'ene, formater dem som to standalone disker, sett i den andre 80gb-disken, installer winxp (eller whatever) på den. kopier all data fra den første 80gb-disken over til begge 40gb'ene igjen. koble 80gb diskene opp i raid, installer winxp på nytt, kopier over fra 40gb'ene igjen. ferdig. Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Eller bruke Norton Ghost. Lenke til kommentar
tjuddi Skrevet 5. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2002 okay fikk store probz her, prøvde å kople på de nye diskene men det kommer ikke opp eget harddisk adresse for ny disk(h: feks)når jeg koplet de av igjen klikket hele dri... måtte resette bios og installere xp platen for å reparere os. ennå virker det ikke ordentlig må kjøre på samboens brukerkonto for å få sveiv på maskinen. er det eneste mulighet å brenne ut alt på hd ene og innstallere alt på nytt?? kjipt med ca 50 divx da. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 tjuddi Om det er de to nye diskene du skal bruke i raid 0 må du først lage nytt raid oppsett, Når det er gjort må du formatere dem. Om du skal ha backup av dine 40gb må du legge det inn på en annen disk som du ikke skal bruke i raid oppsettet, Har du 2x40 gb raid0 trenger du 1 80gb disk. Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Skal du selge de støyete ibm dritt diskene ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå