Martin-sama Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Ser ut til at jeg må kjøpe meg komponent kabel for å spille på min projektor/tv med 5.1 lyd. Men XBOX 360 HD komponent kabelen, kan den brukes på en vanlig projektor? Som bare har de ordinære gul, hvit, rød inngangene? Eller må man ha en skjerm som kan kjøre HD-oppløsningen for å bruke den kabelen? MVH Martin-sama Endret 11. mai 2006 av Martin-sama Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Det følger med vanlig scart også. i form av gul rød og hvit Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Det følger med vanlig scart også. i form av gul rød og hvit Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Mener du på komponent kabelen? Så jeg kan bruke den optiske lydutgangen på kabelen og bare spille med den gule viedoledningen? Genialt! Burde ikke kjøpt den advanced scartkabelen.... MVH Martin-sama Endret 11. mai 2006 av Martin-sama Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Gul, hvit og rød er IKKE komponent, dette er kompositt. Komponent er grønn rød og blå. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Men på komponent kabelen er det 6 ledninger, er det ikke? En grønn, rød, blå hvit, rød og gul? Poenget er jeg skal bruke den vanlige gule videoledningen, men jeg trenger den optiske lydutgangen! Lenke til kommentar
Claus3000 Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Men på komponent kabelen er det 6 ledninger, er det ikke? En grønn, rød, blå hvit, rød og gul? Poenget er jeg skal bruke den vanlige gule videoledningen, men jeg trenger den optiske lydutgangen! 6084840[/snapback] Ja, det funker bra. Bruker selv komponent inn på tv`en. Lyden kommer da ut både analogt og digitalt. Kompositt-signalet blir og sendt ut samtidig bare så det er på det er sagt. Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Du har jo optisk lydutgang uansett. Selv om begge går inn i tv'n så finner du sikkert en mulighet for å stille inn slik at tv'n bruker det digitale lyd signalet. Den Advanced Scart kabelen ser mye bedre ut enn vanlig kompositt (gul kabel), og du vil ikke angre! Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Men på komponent kabelen er det 6 ledninger, er det ikke? En grønn, rød, blå hvit, rød og gul? Poenget er jeg skal bruke den vanlige gule videoledningen, men jeg trenger den optiske lydutgangen! 6084840[/snapback] Ja, det funker bra. Bruker selv komponent inn på tv`en. Lyden kommer da ut både analogt og digitalt. Kompositt-signalet blir og sendt ut samtidig bare så det er på det er sagt. 6084897[/snapback] Ok, da tror jeg gjør det. Da har jeg også en HD-kabel til jeg får en HDTV. Til dere som ikke skjønner helt, så har jeg advanced scart kabel. Men den har bare scart, og min projektor har ikke scart inngang. Det gir meg bare den optiske lyden, men ikke bilde. Derfor trenger jeg en komponent kabel der jeg bruker den optiske lydutgangen, og den gule komposittkabelen som bildet! Takker for alle svar! MVH Martin-sama Endret 11. mai 2006 av Martin-sama Lenke til kommentar
Claus3000 Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Men på komponent kabelen er det 6 ledninger, er det ikke? En grønn, rød, blå hvit, rød og gul? Poenget er jeg skal bruke den vanlige gule videoledningen, men jeg trenger den optiske lydutgangen! 6084840[/snapback] Ja, det funker bra. Bruker selv komponent inn på tv`en. Lyden kommer da ut både analogt og digitalt. Kompositt-signalet blir og sendt ut samtidig bare så det er på det er sagt. 6084897[/snapback] Ok, da tror jeg gjør det. Da har jeg også en HD-kabel til jeg får en HDTV. Til dere som ikke skjønner helt, så har jeg advanced scart kabel. Men den har bare scart, og min projektor har ikke scart inngang. Det gir meg bare den optiske lyden, men ikke bilde. Derfor trenger jeg en komponent kabel der jeg bruker den optiske lydutgangen, og den gule komposittkabelen som bildet! Takker for alle svar! MVH Martin-sama 6084992[/snapback] Hva slags projektor har du? Bare så det er sagt, så vil du få et ganske kjipt bilde med kompositt på projektor. Sikker på at den ikke tar komponent-signaler? Ikke at det har noe å si for kabelens skyld. Den er jo den samme uansett... Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Har en dårlig projektor, den har VGA, men maks oppløsning på den er 800 x 600, klarer meg vedlig fint med kompositt! Det er det jeg har spilt på før så! Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Da kan du jo bruke vga kabelen til 360 og kjøre i middels hd (medium definisjon ) Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Da kan du jo bruke vga kabelen til 360 og kjøre i middels hd (medium definisjon ) 6085358[/snapback] Har tenkt på det, men den kan jo ikke brukes på min eldgamle tv! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå