Gå til innhold

Kjøp av bærebar som takler BF2!

Anbefalte innlegg

Jeg sitter fortiden på en datamaskin med følgende specs:

CPU type:

AMD Athlon 64, 2000 MHz (10 x 200) 3200+ (BOXED) Venice ...

Hovedkort:

MSI K8N Neo4 Platinum (MS-7125) (4 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x4, 1 PCI-E x16, 4 DDR DIMM, Audio, Dual Gigabit LAN, IEEE-1394)

Minne:

2 x 512MB Twinmos pc 3200

Skjermkort:

PowerColor Radeon X800XL 256MB GDDR3

...

Datamaskinen fungerer utmerket, men har bestemt meg for å selge den.

Jeg selger en pga den blir lite brukt, når jeg en sjelden gang spiller, så er det kun BF2.

Jeg vurderer å kjøpe meg en bærebar, som jeg kan bruke på skole/bil/jobb. Det hadde hvert artig om BattleField2 kunne fungert bra på denne.

Er det noen _rimelige_ bærebare maskiner som takler BF2 greit? Her snakker jeg ikke om den beste graffikken osv, kan godt spille på minimum. Men har ikke lyst å spille om det bare hakker :)

Pris: 8000 - 11 000 (12 000 max..)..

Er jo et sinnsykt hav med maskiner å velge i.. Bruker en IBM Thinkpad R50e på skolen, men den får jeg ikke kjøpe ettersom rektor har "ombestemt" seg... :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

.

Jeg vurderer å kjøpe meg en bærebar, som jeg kan bruke på skole/bil/jobb. Det hadde hvert artig om BattleField2 kunne fungert bra på denne.

Pris: 8000 - 11 000 (12 000 max..)..

Har du mulighet til å kjøpe via jobben, slippe moms. Da blir det mer for pengene. Men enig over at Asus A6ja'en er nok det som funker best i dag som mellomklasse-spille maksin. Ok da det er et ganske godt grafikk kort på den.

Lenke til kommentar
Asus A6Ja er vel rundt der.. Litt dyrere vel og merke.. spar i noen uker til så har du den :)

6084836[/snapback]

Den så rimelig fet ut :cool:

Men må ihvertfall slenge inn 512 MB ram til, gjerne 1024. Får heller bare satse på den der :) Om det ikke er noe annet som passer bedre? .. Jeg burde kanskje skrive litt om mine krav?Sett bortifra at den helst må kjøre BF2 knirkefritt.

Bråk er ikke noe problem.

Tv-ut er MUST.

Blåtann Og IR er +

.. :hmm: .. jeg er egentlig ikke så kravstor..

Lenke til kommentar

Har du mulighet til å kjøpe via jobben, slippe moms. Da blir det mer for pengene. Men enig over at Asus A6ja'en er nok det som funker best i dag som mellomklasse-spille maksin. Ok da det er et ganske godt grafikk kort på den.

6084882[/snapback]

hjemme-pc ordningen er vel på 10 000 kr max?

Men med litt mer RAM blir jo dette en rimelig fet spillemaskin også! :)

Lenke til kommentar

6084882[/snapback]

6084942[/snapback]

Beste pris for det skjermkort vertfall! De andre spesifikasjonene er ganske slappe...

Lenke til kommentar

Siterer meg selv fra en annen tråd:

Zepto Znote 6615WD - NYHET - KOMMER SNART - Value kr 11 528,00 
MiljøPC Miljøgebyr PC til Eurovirement kr. 40,-  
100265 15,4" WSXGA+ 1680x1050 (6615WD)  
120606 1.83 GHz Intel® Core™ Duo T2400  
130120 1024MB (2x512) DDR2 PC5300 - 667MHZ  
140016 80GB 5400omdr. SATA Hitachi  
170045 NO (Norsk) tastatur (6x15WD)  
150122 DVD-RW Dual Layer brenner (All)  
200401 Nero Express og WinDVD 4 software OEM  
270010 Ja, innebygget bluetooth  
T-Batteri-6515 Ekstra Batteri for Znote6515WD  

Subtotal kr 11 528,00 
MVA kr 2 882,00 
Total kr 14 410,00 

Frister veldig.

Kan dette vaere bedre enn Asus A6Ja? Liker skjermopploesningen. Harddisken er raskere.

6079760[/snapback]

Skjermkortet scorer litt lavere enn Asus sitt. Men jeg mener skjermen veier opp for dette.

Lenke til kommentar
Siterer meg selv fra en annen tråd:
 Zepto Znote 6615WD - NYHET - KOMMER SNART - Value kr 11 528,00 
MiljøPC Miljøgebyr PC til Eurovirement kr. 40,-  
100265 15,4" WSXGA+ 1680x1050 (6615WD)  
120606 1.83 GHz Intel® Core™ Duo T2400  
130120 1024MB (2x512) DDR2 PC5300 - 667MHZ  
140016 80GB 5400omdr. SATA Hitachi  
170045 NO (Norsk) tastatur (6x15WD)  
150122 DVD-RW Dual Layer brenner (All)  
200401 Nero Express og WinDVD 4 software OEM  
270010 Ja, innebygget bluetooth  
T-Batteri-6515 Ekstra Batteri for Znote6515WD  

Subtotal kr 11 528,00 
MVA kr 2 882,00 
Total kr 14 410,00 

Frister veldig.

Kan dette vaere bedre enn Asus A6Ja? Liker skjermopploesningen. Harddisken er raskere.

6079760[/snapback]

Skjermkortet scorer litt lavere enn Asus sitt. Men jeg mener skjermen veier opp for dette.

6085921[/snapback]

Så rimelig fet ut den der ja.. Men prisen deretter..

Skjermkortet er vel mye fete enn på den andre??

Er intel® Core™ Duo noe fres da? ..

Om jeg ser bort ifra BF2, så trenger jeg egentlig ikke noe spille pc. Så jeg burde kanskje kjøpe noe billigere ? .. Så lenge det har litt CPU kraft og mye RAM (til f.eks adobe photoshop, pinnacle.. ).. hmm.. vanskelig valg..

Jeg har uansett noen måneder på meg.. :)

Endret av HellFire-
Lenke til kommentar

hmm.. Tundra Tundra 1032X så veldig rimelig ut til et ok bruk, meng fungerer den til bf2? hmm..

CINET sin var jo sinnsykt heftig.. spekket og billig! Får bruke et par dager på å tenke ut om jeg virkelig trenger et monster.. :/

Lenke til kommentar

6084882[/snapback]

6084942[/snapback]

Ja hjemmepc ordningen er max 10k, allikevel skal være mulig å gå rundt regelverket på noe vis. Men tror det gjelder dersom firma kjøper pc til bruk på kontoret... er du selvstendig næringsdrivende blir dette enda enklere - men nå er jeg litt oftopic

Lenke til kommentar
Du har et par måneder på deg?

Om du ikke skal handle før om et par måneder er det egentlig litt fånyttes å planlegge nå. Ting skjer fort i hw-verdenen, så vent til du skal handle, hvis ikke vil du nok gjøre et bomkjøp.

6100248[/snapback]

Vel, en PC som takler BF2 idag, vil fortsatt takle BF2 om 1 måned eller 2. Den vil også SYNKE i pris :) Så du tenker litt feil her, ettersom jeg ikke er etter noe "super" pc som skal vare lenge.

Lenke til kommentar

Vil ikke si at jeg tenker feil, men jeg tok kanskje litt hardt i..

Poenget mitt, og der tar jeg ikke feil, er at ting skjer fort, og det kan være forskjellig prisutvikling på forskjellige komponenter. Dette kan eksempelvis gjøre at om to måneder så har vektskålen ytelse/pris forandret seg mellom Intel og AMD. Det kommer en del spennende fra begge parter i løpet av kort tid, og det virker for meg ganske prematurt å bestemme seg for et produkt nå. Derfor sa jeg det jeg sa, og det står jeg også for.

Det vil være mer fruktbart for deg å vente til uken før du skal bestille, og så sjekke markedet og starte en ny tråd, eller hive deg på en tråd som passer ditt behov. Du vil kanskje ikke hoppe fra en gjennomsnittelig pc til en super-pc, men du vil kanskje få en litt over gjennomsnittet-pc til samme pris.

Lenke til kommentar

Fruktbart faktisk:)

Skjønner godt hva du mener, hadde planer om å kjøpe bærebar med en gang, men har ikke fåt solgt den stasjonære enda. Ser jo også at AMD kommer med en ny CPU som skal "ta" intel core duo. Så får kanskje vente til det kommer en bærebar med den cpun.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...