The President Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 En kompis har en maskin med Win Xp Pro sp2 installert. Dette er en ikke så veldig lovlig "versjon" sånn at maskinen har den siste uken begynt å bli panisk med tanke på validering, "genuine windows" og hele den greia der. Det min venn da lurer på er om han kan kjøpe en OEM av typen: OEM WinXP for så å legge inn den nye keyen/lisensen, uten å formatere? Det er egentlig det som er det store spørsmålet. Jeg vet ikke selv hvordan det fungerer, men når windows mener at man ikke har en lovlig versjon, får man da tilgang til dette? Altså legge inn key, uten å formatere maskinen? Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Kommer det bare opp meldinger med at det er en piratkopi av windowds eller får han ikke logga på uten å validere windows? Lenke til kommentar
The President Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Jeg har ikke sett på maskinen, men sånn han forklarer det kommer det bare opp melding om piratkopi. Han kan fortsatt bruke maskinen, men ikke Win Update naturlig nok.... Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Da er det bare å avinstallere en av de nyeste opdateringen så forsvinner advarslene...... tror den heter et eller anna med windows genuine advantge notifications Lenke til kommentar
The President Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Åkey. Hvordan avinstallerer man oppdateringer? Selv om dette er en grei midlertidig løsning, så er jo litt av poenget å "lovliggjøre" systemet, så jeg lurer fortsatt på om det går ann å bytte lisens uten formatering. Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Det går ann når du kjører aktivering av Windows. Dersom koden ikke blir godkjent, kan du taste inn en ny. Men det må selvfølgelig være en WinXP Pro key Lenke til kommentar
The President Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 Takker..... Det jeg ville høre:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå