msr Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Jeg har gitar, forsterker, mic, bass - og mixer. Hvis jeg kopler alt sammen inn i mixeren, kan jeg deretter bare kople mixern lett til dataen? Hvordan? Deretter får jeg vel bare bruke et program som Audacity\FL studio... Men hvordan skal jeg få tatt det opp på dataen? Takk til alle svar! Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Jeg har gitar, forsterker, mic, bass - og mixer. Hvis jeg kopler alt sammen inn i mixeren, kan jeg deretter bare kople mixern lett til dataen? Hvordan? Deretter får jeg vel bare bruke et program som Audacity\FL studio... Men hvordan skal jeg få tatt det opp på dataen? Takk til alle svar! 6084158[/snapback] Må bare først få si at du tar opp i Wav format og ikke mp3. Å koble dette til dataen skal være en lett sak. Det er bare å ta signalet fra line out på mixeren til line in på lydkortet (Det hadde vært fint med litt info om lydkort og mixer hvis du trenger en bredere forklaring). Audiacity fungerer sikkert greit til ditt behov. Hvordan lydkvaliteten blir er derimot en helt annen sak. Du får nesten bare prøve å se hvordan resultatet blir, bare ikke forvent deg noe stort.. Lenke til kommentar
msr Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 Neida, har bare lyst til å prøve! har nemlig en låt i hodet som jeg har skrevet ned på noter. Hadde vært artig og fått den spilt inn! Takk for svar forresten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå