CellularDude Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Vurderer å anskaffe en Samsung D820, som jeg synes er meget stilig. Har hatt en D600E, og finner de to telefonene omtrent identiske innholdsmessig. Utenom utseendet, og at D820 har større skjerm, og roterbart kamera der linsen kan beskyttes, er det vanskelig å finne flere forskjeller. De jeg har funnet er at D820 har mindre kameraoppløsning enn D600E, mens videooppløsningen er QVGA - 320x240. Ser også at D820 har et innebygd, animert Flash-grensesnitt, noe som innebærer at du selv kan velge hvordan det innkommende nummeret skal presenteres på skjermen. Hvordan arter det seg? Så følgende om snarveier i en omtale av Samsungs E360 på Telenor Mobil: "Som de fleste andre Samsung-modeller har E360 fire navigasjonspiler i tillegg til menyen. Disse kan du velge å dedikere til funksjoner du bruker ofte som for eksempel MP3-spiller, kalender, alarm og ny tekstmeldinger. I tillegg til dette kan talltastaturet aktivere en egen snarveislinje nederst på skjermen. Her får du opp ikoner av en konvolutt, en alarmklokke, en pengestabel og en kalender med tilhørende piltaster. Kort forklart – vil du opp 07:30 skriver du tallene 0730 og trykker pilen tilhørende alarmklokken. Vips så er alarmen stilt og går av til avtalt tid. Det samme gjelder de andre ekstrasnarveiene. Kjempesmart!" Har D820 denne snarveislinjefunksjonen? Noe som har eksempler på bilder tatt med D820? Endret 13. mai 2006 av CellularDude Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) Har en D820 på hjemlån, og har fått testet den litt. Likheten med D600 er slående. Det aller meste er likt. Snarveismenyen jeg viste til (som på E360) er ikke der. Kameraet ser ut til å ta bra bilder, men har ikke fått overført dem til PC for nærmere studier. Tipper bildene med 2 megapixelkameraet til D600 er bedre. D820 har ikke fotolys, men kameralinseglasset er skjult under toppdekselt når dette er lukket, som på D500. På D600 sitter det håpløst utsatt til for riper etc. Kameraet på D820 kan roteres, og kan peke enten fremover eller bakover. D820 har en annen kontakt for lader enn tidligere Samsungmobiler. Denne brukes også for headsettet. Dette for å spare plass, og dermed er tidligere ladere og headsets ikke kompatible med D820. Telefonen er dødsstilig, men den ligger ikke så bra og trygt i hånden som på D600, siden den er flatere og bredere. Riktignok er det en opphøyd kant for å gjøre åpning lettere, men samtidig kommer man svært lett borti navigasjonstasten, og dermed åpnes samtidig f.eks mp3-spilller eller SMS-editoren. Summa summarum: Lite nytt på D820, samtidig som den er noe mindre behagelig i bruk enn D600. Da synes jeg egentlig D820 ikke blir så spennende. Men designet er dødsstilig, og skjermen er stor. Og den setter stor forbokstav etter punktum i SMS-editoren. Man kan omsider velge både vibrasjon og ringetone samtidig. Tastaturet er behagelig (men ganske bredt) og godt opplyst. Endret 13. mai 2006 av CellularDude Lenke til kommentar
Merken Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Hvordan er byggekvaliteten på denne? Ser for meg at den er veldig plastikk og kan fort være utsatt for knekk. Stemmer dette? Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 Hvordan er byggekvaliteten på denne? Ser for meg at den er veldig plastikk og kan fort være utsatt for knekk. Stemmer dette? 6092991[/snapback] Nei, det vil jeg ikke si. Den virker meget godt sammenskrudd, og uten knirk. Det er heller ikke noen slark, eller den er minimal. Det aller meste av overflaten er matt plast, som er elegant, og hindrer fingermerker. Men den stor skjermen vil nok samle fingermerker. Men det burde vært samme overflate som på E730, altså gummiaktig finish. Det ville virkelig kommet til nytte på D820. Den ville ligget bedre og ikke minst tryggere i hånden. Plastdekslene foran minnkortplassen og kontakten for lader/datakabel/headsett virker litt pistrete, men jeg vet ikke hvorvidt de vil løsne med tiden. Ved bruk av headsett vil dekslet henge og slenge på utsiden, noe som ikke er praktisk eller elegant. Bedre med et skyvedeksel her. Har en SE W810i og sitter her og har valgets kvaler om jeg skal beholde den eller gå for D820. Uten at jeg skal starte noen diskusjon om det. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 Fikk ikke synkronisering med Outlook til å virke! Det vil si, det virket, men ingen ting ble synkronisert. Har klart det på bl.a D600 og X700, men ikke her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå