AsconaB Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Historien er som følger : Har/hadde en NEC MultiSync FE991sb. Fikk problemer med denne (bildet krympet, ble til en hvit stripe) og sendte den inn for reprasjon. Første gang fant de ingen feil og sendte den tilbake. Jeg hadde den i ca. 3 uker før jeg sendte den tilbake igjen, problemet ble bare værre og værre så nå måtte de da finne noe. Joda, reprasjon ble utført og skjermen sendt tilbake. I en uoriginal eske med bare noen poser med isoporklumper som støttet skjermen under og over. Skjermen stod itillegg med skjermflaten ned. Skjermen ble selvfølgelig skadet i posten. Metallplaten under skjermen som foten er skrudd fast i var bøyd (skjermen står på skeiva når den står på foten) + store sprekker i plasten. Tenkte jeg skulle prøve den, men når jeg satte støpselet i skjermen ble det et nokså stort blått lys ved kontakten inn i skjermen. Den er med andre ord helt død. Skjekka sikringen inni skjermen men den var hel, var riktignok en liten klump midt på tråden men ikke brudd. Mer jeg kan skjekke ? tenkte å bruke den til servern i kjelleren om jeg fikk liv i den. Men nok om det, nå tilbyr de meg en BenQ FP71G+. Dette er jo en 17 ", den jeg hadde var 19". Vet det er forskjell på bildestørrelsen på crt og lcd, men hvor går skillene ? Likte NEC skjermen kjempegodt og den hadde et imponerende bilde. (Diamondtron) Er meget skeptisk til LCD, så jeg er litt i villrede her.... Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 17 tommer lcd tilsvarer 19 tommer crt. Du kan alltids prøve deg på det der du kjøpte den, men vil egentlig tro at du får samme svar. Eneste ulempen med lcd er at du slipper trimmen du fikk da du bærte crt Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Synes du får en bra deal jeg. Du vil helt sikkert bli fornøyd med BenQ skjermen. Tror faktisk du vil like den bedre enn den gamle. Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Hmm, nja kan hende. Jobber ganske mye med bilder så farge gjengivelse er ganske viktig, derfor jeg hadde en Diamondtron skjerm eller "aperture grille" som det heter. Har kikket litt rundt og det er visst vanskelig å finne noen brukbare crt skjermer, kun samsung og andre ukjente merker. Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 Må visst bare gi opp å finne en bra crt igjen, så har sett på denne : NEC Multisync LCD2090UXi http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=66811 Men finner ingen tester av den, noen som har noen synspunkter ? Så også på 2070nx, men fant at det er en stund siden den ble lansert og begynner å bli litt gammel. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Jeg ville godtatt lcd skjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå