Gå til innhold

[løst]Super Nintendo , nytt liv

Anbefalte innlegg

Hei

Har en gamle super Nintendo som jeg tenkte jeg skulle ta opp for og spille de gode gamle klassikerene.

Men når jeg har koblet den til og begynner og søke til riktig tvsignal så finner jeg det , men det er helt svart.

Jeg har prøvd følgene ting

- Vasket spillene / In Porten med Rød Sprit

- benyttet 3 forskjellge TV kabler.

- Benyttet over 10 forskjellige spill.

Noen som har noen råd om hva som kan være galt ?

Noen som vet hvordan man får opp de "skruene/boltene" som er på undersiden som holder den sammen?

på Forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tulleposter? de hjelper deg jo bare!

6120353[/snapback]

Mogleg han tenker på det med å sjekke at straumen er kopla til. Det er ikkje heilt utenkeleg at det kan vere eit lednigsbrot ein plass sjølv om alt er kopla opp, så det kunne vere ein ide å sjekke alle ledningane med eit nultimeter.

Lenke til kommentar

Er det noen form for indikasjon på at en SNES er slått på ? Eks. lysdioder ?

Ang. åpning av enheten (dette funker seff bare om samme skruer som er brukt på N64 og Gamecube også brukes i SNES) :

"The other way to open it is to get a traditional bic pen, the clear ones with the narrower tip. Use a lighter to soften the narrow part of the pen, and then while it is still soft push it onto one of the screws. the soft plastic will form and harden in a min, and then you have a free screwdriver. I used this method myself and it worked great."

Endret av wilbur626
Lenke til kommentar
Er det noen form for indikasjon på at en SNES er slått på ? Eks. lysdioder ?

Ang. åpning av enheten (dette funker seff bare om samme skruer som er brukt på N64 og Gamecube også brukes i SNES) :

"The other way to open it is to get a traditional bic pen, the clear ones with the narrower tip. Use a lighter to soften the narrow part of the pen, and then while it is still soft push it onto one of the screws. the soft plastic will form and harden in a min, and then you have a free screwdriver. I used this method myself and it worked great."

6121507[/snapback]

Ja den er slått på , lyset inndikerer dette.

Lenke til kommentar

Prøv den kabelen som fulgte med når man kjøpte GC eller N64.. Bruk den.: Da kan du bruke TV-AV-kanalen! Jeg hadde samme problem som deg, og det løste seg sånn ;)

EDIT: Begynner å bli lei av leifene mine, nå.. :!:

Endret av Naked Snake
Lenke til kommentar
Ah, kunne godt tenkt meg å spillt Probotector  :dribble:

Eller Contra som det også het. Men da var man ikke en robot, men et menneske.

Gode minner.

6125303[/snapback]

ohh ikke frist meg da , får ikke til denne boksen :( må nok vente til Nintendo Wii for og spille klassikerene :|

Lenke til kommentar
Ah, kunne godt tenkt meg å spillt Probotector  :dribble:

Eller Contra som det også het. Men da var man ikke en robot, men et menneske.

Gode minner.

6125303[/snapback]

Kult å se en med veldig god smak. Hører at 360 vil få dette også. Gleder meg. Men skal såklart også ha det på Wii når den lanseres. Et av de aller beste spillene på NES!

Lenke til kommentar

I verste fall kan jo en emulator og en gamepad være redningen, men av hensyn til forumets regler kan ikke dette kommenteres videre :/

Begynte på supermetroid igjen for noen dager siden btw. Gode gamle snes

Endret av Dipso
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Kjøp deg en gammel modet Xbox og Bruk emulator på den. Og når du eier spille til super nes så er det jo faktisk lov og Emulere de..

6129038[/snapback]

Eller bare skaff emulator på pcen om du har gamepad :p

Lenke til kommentar

Som en annen her allerede har foreslått, kan du prøve å anskaffe en AV-kabel som følger med N64 eller Gamecube. Denne fungerer også på SNES, og er å foretrekke fremfor å bruke RF-utgangen, som du tydeligvis har prøvd. Jeg vet ikke om det vil løse problemet ditt, men det er iallfall verdt å prøve.

Forøvrig er det vel arcade porter av Contra og Super Contra som kommer til Xbox Live Arcade? Og Super Contra er jo et helt annet spill en Super Probotector/Contra 3.

Lenke til kommentar
Kjøp deg en gammel modet Xbox og Bruk emulator på den. Og når du eier spille til super nes så er det jo faktisk lov og Emulere de..

6129038[/snapback]

Tja det avhenger litt av hvordan man tolker loven, lovparagrafen du tenker på er §39h i åndsverksloven:

Rettmessig erverver av datamaskinprogram kan fremstille eksemplar av, endre og bearbeide programmet i den utstrekning det er nødvendig for å bruke programmet i samsvar med dets formål, herunder også for å rette feil i programmet.

Den som har rett til å bruke et datamakinprogram, kan fremstille sikkerhetseksemplarer i den utrekning det er nødvendig for utnyttelsen av programmet.

Problematikken ligger i at man kan tolke det dithen at det ikke er i samsvar med programmets formål å kunne kjøres på annen maskinvare, og at man mest sansynlig ikke selv framstiller sikkerhetseksemplaret men anskaffer dette ved hjelp av en tredjepart.

Men jeg tror ikke det har vert noen saker på dette i norsk rett så det er usikkert å si. Men min og jeg skulle tro almenhetens rettopfattelse, er den at du har kjøpt spillet og når det ikke lar seg kjøre på nevnte konsoll, kan få spillt det på datamaskinen.

Men jeg er ingen jurist. Du får konsultere din egen samvittighet. :) Min sa at det selges ikke supernintendo/spill lenger, så istedet for å løpe fra loppemarked til loppemarked tok jeg den "lyssky" løsningen. :innocent:

Endret av Dipso
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...