Kreutzfeld Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Jeg kjøpte for en stund siden en PC på Elkjøp slik at foreldrene mine hadde noe å bruke på internett. Selv om den "bare" kostet 4000 kr så la jeg fort merke til at det var noe som ikke stemte, maskinen gikk nemlig mye tregere enn ytelsen skulle tilsi. Går det an at produsenten har lagt inn begrensninger i BIOS, eller kan det være noe med hardwaren som forårsaker dette? Den har en 2,8 GHz prosessor og 512 MB RAM. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 for 4000 får du en liten pc, spesielt når det er elkjøp/expert pc. etterhvert blir pc`en tregere pga. fler programmer og middlertidige internett filer. Dessuten, en celeron prossesor er noe av det dårligste du får tak i av prosessorer. 512 MB er ikke spesielt mye, det er det minste man burde ha nå, egentlig 1 GB! Lenke til kommentar
Kreutzfeld Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) for 4000 får du en liten pc, spesielt når det er elkjøp/expert pc.etterhvert blir pc`en tregere pga. fler programmer og middlertidige internett filer. Dessuten, en celeron prossesor er noe av det dårligste du får tak i av prosessorer. 512 MB er ikke spesielt mye, det er det minste man burde ha nå, egentlig 1 GB! 6083931[/snapback] Jeg har vært borti PCer som har vært eldre og hatt langt dårligere tall enn denne, men de har gått betraktelig raskere enn min. Denne PCen gikk forøvrig tregt helt fra dag en. Når jeg sier treg så mener jeg TREG, unaturlig treg. Oppstarten tar gjerne 5 minutter. Endret 11. mai 2006 av Kreutzfeld Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 hørtes merklig ut. gå tilbake til eljøp å be de se på den. hørtes unormalt sakte ut med 5 min oppstart Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Bare klag til Elkjøp, det er i følge dine forklaringer noe stein galt med PCen! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Hei! GHz er ikke noe mål på ytelse. Kan du liste opp spesifikasjonene til den? Har den integrert grafikk (som bruker av systemminnet)? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Kreutzfeld Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Hei! GHz er ikke noe mål på ytelse. Kan du liste opp spesifikasjonene til den? Har den integrert grafikk (som bruker av systemminnet)? Hilsen, efikkan. 6085257[/snapback] Jeg har dessverre ikke det tilgjengelig siden den maskinen står hjemme og jeg er på hybelen, men i slutten av mai kan jeg frembringe alt du vil måtte ønske av speks. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Jeg har kun hatt dårlige erfaringer med pc'er kjøpt på Elkjøp. De seller familiepc'r der. Det er ikke en pc for folk som liker å konfigurere og forandre systeminstillinger. Dessuten ligger det mye installert møkk på dem når du får dem.. -Prøv å slett alt uvesentlig fra "Legg Til-Fjern Programmer" -Skriv msconfig i "Kjør", og hak av de programmene dere ikke trenger i oppstarten. -Installer CCleaner som fjerner mange unødvendige filer -Defragmenter Kanskje noe av det hjelper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå