Nervetattoo Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Hei. Til høsten hadde jeg tenkt å bli ferdig med allmen påbygning på kveldstid. Jeg kommer til å jobbe fulltid så må nesten ta det som privatist, men grunnet at jeg har såpass mange baller i luften vil jeg aldri verden greie å være disiplinert nok til å bare lese alt selv. Da har jeg altså funnet ut at folkeuniversitetet i oslo tilbyr de fagene jeg behøver (norsk, nyere historie, 2mx) på kveldstid [link]. Det koster selvsagt en del (22k totalt for de tre fagene). Så det jeg lurer på er om noen har erfaring med dette? Og hvordan det eventuelt var. Og om noen kjenner til alternative steder man kan få kveldsundervisning. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Trenger du 2MX her da? Sikkert en grunn til at du tar det, men er ikke nødvendig for studiekompetanse. Sonans og AOF er to alternativer til FU. Har tatt elevøvingene i 2FY hos Sonans i Bergen, fungerte bra det. Har også tatt påbygg på vanlig skole. Norsk er noe dritt, stort pensum. Greide meg bra, men bare fordi jeg ikke kom opp i muntlig Historie er ikke noe bra det heller (dette er subjektive meninger). Men hvis du leser gjennom pensum og gjør noen oppgaver til pensum går det helt sikkert bra. 2MX gikk for meg veldig lett. Ståkarakter tror jeg ikke er noe problem å få hvis du bare gjør litt. Kommer du deg gjennom boka går det nok bra. Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 Trenger du 2MX her da? Sikkert en grunn til at du tar det, men er ikke nødvendig for studiekompetanse. Jeg behøver, så vidt jeg kan huske, 2MX, 2FY eller 3MZ for å kunne komme inn på informatikk bachelor-løp. Uansett skal jeg ta det, jeg liker matte og kommer uansett til å få behov for det senere Sonans og AOF er to alternativer til FU. Har tatt elevøvingene i 2FY hos Sonans i Bergen, fungerte bra det. Har sonans kveldsundervisning da? Jeg klarte ikke finne noe om det på sidene deres. Og hva er AOF Har også tatt påbygg på vanlig skole. Norsk er noe dritt, stort pensum. Greide meg bra, men bare fordi jeg ikke kom opp i muntlig Historie er ikke noe bra det heller (dette er subjektive meninger). Men hvis du leser gjennom pensum og gjør noen oppgaver til pensum går det helt sikkert bra. 2MX gikk for meg veldig lett. Ståkarakter tror jeg ikke er noe problem å få hvis du bare gjør litt. Kommer du deg gjennom boka går det nok bra. 6084648[/snapback] Historie og matte går for seg selv veldig greit, men når jeg skal ha norsken i tilleg blir det nok litt jobb ja. Lenke til kommentar
t_man Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Hei! Jeg kan helt klart anbefale deg Bjørknes Privatskole i Oslo. Ypperlig skole med toppmotiverte og veldig flinke lærere som holder et meget høyt nivå! De har undervinsning (tror jeg) fra ca. 0830-2100 alle dager unntatt fredag, da slutter undervisningen tidligere. Eneste minus er at det er ganske dyrt. Du får ikke standpunktkarakter, men går opp som privatist i de fagene du måtte ønske (på muntlige eksamner får du faglærer som eksaminator). Ring dem å avtal en rådgivningstime så får du mer informasjon! Lykke til ! Endret 19. mai 2006 av t_man Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Er enig med t_man - bjørknes kan det de driver med - de har hatt privatister i de fagene fra lenge før du ble født. Ikke tror jeg det blir så grusomt mye dyrere enn hva Folkeuniversitet tilbø deg heller. Privatiseksamen må du vel ta uansett. Jeg liker ordningen jeg - og har selv gått opp i et par fag som privatist. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå