Tore Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Chess er ikke no stor suksess til gprs... de har heller ikke noe maxpris på datatrafikk... jeg brukte lenge gsm med hele 9kb hastighet uten maxpris, ble såklart svindyrt... så fikk jeg satt opp EDGE med 190kb og maxpris på 40kroner dagen hos netcom, det funket bra.! Men om du skal bruke det en del så er DENNE pakken som nevnt det beste alternativet i lenden, om det skal erstatte ADSL eller man ikke kan få ADSL... Forøvrig har min mobil fått varige men av å ha blitt brukt som modem i 800timer ++... (ulelyd og modemlyder i høytaleren.. ) Lenke til kommentar
ventle Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 bruker selv chess og mobilen som GPRS-modem. Hastigheten har jeg målt til 69 kbit og chess er billigst på datatrafikk per megabyte (bortsett fra om du har telenor bedriftsabonnement). Selvfølgelig er det ikke noe for storforbrukere, da det bli grovt mye billigere om du har et abonnement med makspris, som chess ikke har... men om du bare skal sjekke mail eller logge på msn er det genialt. Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Om ikke trådstarter har fått til "gprs-over-blåtann" enda, kan jeg da bidra med det jeg gjorde (jeg har en SonyEricsson k700i med Chess Knock-Out så det er vel litt forskjell): ok, parring(!) først. Slå på "synlighet" for BT på moben din (eller "oppdag", "discovery mode" etc) * Nå bruker jeg windows sine BT drivere jeg da, men på pcen, høyreklikk BT ikonet i sys-tray og velg "vis enheter". Eller i kontrollpanel. * Klikk "legg til". Huk av for "enheten er installert og klar til å bli oppdaget", trykk neste. * Velg mobilen din, tast en egendefinert kode, så neste, så fullfør. * Så, på mobilen skal du få opp en melding om at en enhet prøver å opprette et partnerskap med telefonen, bekreft med koden du brukte på pcen. Nå skal det være et partnerskap mellom pc og mobil. * I "Mine enheter" på pc, klikk mobilen din og velg Egenskaper, så Tjenester. Huk av Ekstern Pålogging. Klikk OK. Så vil Windows finne ny maskinvare, Bluetooth Modem. * Høyreklikk så Mine Nettverkssteder, og lag ny tilkobling. -> koble til internet -> konfigurer manuelt -> tast navn på tilkobling -> koble til med modem -> bruk "*99#" eller "*99***1#" som oppringt nummer -> brukernavn + passord = ditt mobilnummer -> klikk fullfør. * Høyreklikk tilkoblingen, under "koble til med" påse at BT Modem er huket av, og ingen andre. Endret 24. mai 2006 av CannibalCorpse Lenke til kommentar
ventle Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 nummeret du oppgir på pc'en er ikke styrt av operatør, men av mobilprodusent. Jeg bruker *99***1#, som funker på alle Sony Ericsson, men ikke på for eksempel Siemens (har ikke prøvd andre). Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) nummeret du oppgir på pc'en er ikke styrt av operatør, men av mobilprodusent. Jeg bruker *99***1#, som funker på alle Sony Ericsson, men ikke på for eksempel Siemens (har ikke prøvd andre). 6154327[/snapback] Ja ok. Funka med det nummeret du ga opp og. Har en SonyEricsson selv. Er det noen forskjell på å bruke en av de tro . Det *99# nummeret fungerte forresten på SonyEricsson og Nokia 6210 (husker ikke helt modell, en av de nye avanserte ). Endret 24. mai 2006 av CannibalCorpse Lenke til kommentar
ventle Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 6230 kanskje? 6210 er ikke akkurat siste modell noen som vet om en oversikt over hvilke numre som gjelder for forskjellige produsenter? Har ikke klart å finne noe på Sony Ericssons sider, kom over nummeret tilfeldig i en diskusjon her på forumet for et års tid siden... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå