kingkop Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Går det an å koble på mobiltelefonen på laptopen slik at man kan være på internett? Jeg har en Toshiba m70-144. Telefonen er Sony Ericsson T600. Takker for svar! Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Går det an å koble på mobiltelefonen på laptopen slik at man kan være på internett? Jeg har en Toshiba m70-144. Telefonen er Sony Ericsson T600. Takker for svar! 6083652[/snapback] Du må ha IR port eller blåtann for å kombinere mobil og pc, og har du ikke dette på maskinen så kan man kjøpe pcmcia kort som dekker dette. Mobiltelefonen må også selvsagt kunne brukes til pc, og jeg kjenner ikke til din type mobil tlf men hør der du har kjøpt den. Endret 11. mai 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
qwert Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) T600 har ikke GPRS og både Netcom og Telenor har egentlig faset ut oppringte datatjenester (HSCSD). GSMdata fungerer fortsatt hos Netcom (trenger en datakabel), dog, men hastigheten er latterlig lav og prisen er den samme som vanlig ringepris på mobilen. I praksis er altså svaret nei. Du kommer ikke nå nett (på noen vettig måte) med en T600. Edit: IR eller Blåtann på laptopen er som oftest ikke nødvendig. De aller fleste telefoner (som er litt nyere enn T600) kan fungere som GPRS-modem over en datakabel. Om det ikke følger med kan dette gjerne kjøpes separat. Endret 11. mai 2006 av qwert Lenke til kommentar
kingkop Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 T600 har ikke GPRS og både Netcom og Telenor har egentlig faset ut oppringte datatjenester (HSCSD). GSMdata fungerer fortsatt hos Netcom (trenger en datakabel), dog, men hastigheten er latterlig lav og prisen er den samme som vanlig ringepris på mobilen. I praksis er altså svaret nei. Du kommer ikke nå nett (på noen vettig måte) med en T600. Edit: IR eller Blåtann på laptopen er som oftest ikke nødvendig. De aller fleste telefoner (som er litt nyere enn T600) kan fungere som GPRS-modem over en datakabel. Om det ikke følger med kan dette gjerne kjøpes separat. 6083791[/snapback] Så jeg må kjøpe en ny telefon som har GPRS? Lenke til kommentar
knut Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Så jeg må kjøpe en ny telefon som har GPRS? 6084641[/snapback] Eller kjøpe en pccard pakke som f.eks. denne: https://netcom.no/bedrift/produkter/mobiltb...onnectumts.html Lenke til kommentar
kingkop Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Så jeg må kjøpe en ny telefon som har GPRS? 6084641[/snapback] Eller kjøpe en pccard pakke som f.eks. denne: https://netcom.no/bedrift/produkter/mobiltb...onnectumts.html 6085105[/snapback] Så ut som en fin sak, bortsett fra at man må være netcom kunde... Lenke til kommentar
knut Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Det er et abonnoment med i prisen, men ja minimum 99 kr måneden er litt om du ikke forventer å bruke det så mye. Lenke til kommentar
kingkop Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Går det an å koble på mobiltelefonen på laptopen slik at man kan være på internett? Jeg har en Toshiba m70-144. Telefonen er Sony Ericsson T600. Takker for svar! 6083652[/snapback] Errmph det var en T610 jeg hadde...ikke en T600 Lenke til kommentar
ventle Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) T610 har både blåtann, IR og GPRS og kan derfor brukes som modem. IR er det enkleste. det du gjør da er å sette opp en internettkonto som kobler til ved oppringning (dial-up), med blankt brukernav/passord, og som ringer til nr *99***1#, og som kobler til via Infrared modem port. Deretter slår du på den infrarøde porten på mobilen, legger den slik at den har kontakt med den infrarøde porten på pc'en, og kobler til med kontoen du laget. Endret 11. mai 2006 av ventle Lenke til kommentar
kingkop Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 T610 har både blåtann, IR og GPRS og kan derfor brukes som modem. IR er det enkleste. det du gjør da er å sette opp en internettkonto som kobler til ved oppringning (dial-up), med blankt brukernav/passord, og som ringer til nr *99***1#, og som kobler til via Infrared modem port. Deretter slår du på den infrarøde porten på mobilen, legger den slik at den har kontakt med den infrarøde porten på pc'en, og kobler til med kontoen du laget. 6085878[/snapback] Takk for veiledningen. Skal prøve dette i morra da det begynner å bli seint på kvelden. Godt mulig jeg har et spørsmål ang. dette her når jeg skal prøve. Har aldri gjort dette før og det hørtes litt komplisert ut Lenke til kommentar
kingkop Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 Går det an å koble på mobiltelefonen på laptopen slik at man kan være på internett? Jeg har en Toshiba m70-144. Telefonen er Sony Ericsson T600. Takker for svar! 6083652[/snapback] Errmph det var en T610 jeg hadde...ikke en T600 6085633[/snapback] Har ikke IR men blåtann på laptopen. Hvordan settes det opp da? Lenke til kommentar
ScatexX Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) Er det mulig å koble en laptop mot en 3g telefon å få 3g? Hadde vært litt kjekt å ha på tur hvis man trenger nett Edit: Leif! Endret 15. mai 2006 av ScatexX Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Har ikke IR men blåtann på laptopen. Hvordan settes det opp da? 6108393[/snapback] Hei Jeg har akkurat samme telefon og har prøvd selv flere ganger å koble til internett via telefonens GPRS via blåtann. Du må selvfølgelig ha blåtann aktivert på begge enhetene, og begge må være synlige. (Et tips kan være å overføre et bilde eller noe slikt mellom telefonen og PC'en først for å være sikkert på at blåtannforbindelsen er i orden.) Så må du passe på at du har "Dial-Up Networking Wizard" installert på PC'en (følger med på CD'en). Så er det bare til å kjøre veiviseren som skal veilede deg gjennom prosessen. (Her gikk det galt for meg, da programmet ikke ville starte) Du må kanskje ha noe "Modem Drivers" og noe Connect Software på PC'en først, det finner du også på CD'en. Det kan være ganske knotet å få det til, mitt tips er at du sjekker brukermanualen, og ser på din operatørs hjemmeside for hvordan du skal konfigurer telefonen og/eller PC'en. Lykke til Lenke til kommentar
kingkop Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2006 Har ikke IR men blåtann på laptopen. Hvordan settes det opp da? 6108393[/snapback] Hei Jeg har akkurat samme telefon og har prøvd selv flere ganger å koble til internett via telefonens GPRS via blåtann. Du må selvfølgelig ha blåtann aktivert på begge enhetene, og begge må være synlige. (Et tips kan være å overføre et bilde eller noe slikt mellom telefonen og PC'en først for å være sikkert på at blåtannforbindelsen er i orden.) Så må du passe på at du har "Dial-Up Networking Wizard" installert på PC'en (følger med på CD'en). Så er det bare til å kjøre veiviseren som skal veilede deg gjennom prosessen. (Her gikk det galt for meg, da programmet ikke ville starte) Du må kanskje ha noe "Modem Drivers" og noe Connect Software på PC'en først, det finner du også på CD'en. Det kan være ganske knotet å få det til, mitt tips er at du sjekker brukermanualen, og ser på din operatørs hjemmeside for hvordan du skal konfigurer telefonen og/eller PC'en. Lykke til 6112850[/snapback] Den dial-up networking wizzard søker jo kun på enheter via IR, og ikke bluetooth. Dvs at den finner ingen enheter siden jeg ikke har IR på laptopen. Men jeg har ellers kontakt med telefonen. Har sendt en tekstmelding med et program som heter TDK Mobile. Kan gå inn der å redigere kontaktene mine og mye mer. Men når jeg skal på internett så får jeg opp "error 692 there was a hardware failure in the modem (or other connecting devices) Nr jeg har den til å ringe opp er *99***5# Ser den korrekt ut? Lenke til kommentar
qwert Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Har du installert Sony Ericsson Communication Suite? Lenke til kommentar
kingkop Skrevet 17. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2006 Har du installert Sony Ericsson Communication Suite? 6115817[/snapback] Ja men den finner ikke telefonen. Jeg har jo kontakt med telefonen med andre programmer, som f.eks TDK mobile... Skjønner lite av dette! Håper på mer støtte! Lenke til kommentar
kingkop Skrevet 17. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2006 Må jeg åpne en kommunikasjonsport manuelt? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Høres merkelig ut om du ikke har IR, har aldri vært borti en laptop nyere enn 1995 som ikke har det, men men... avhengig av programvaren som hører til bluetooth-adapteren din kan det være støtte der for å få opprettet en tilkobling. Gå inn på my bluetooth places, prøv å på en eller annen måte søke opp mobilen, få opp en liste over tilgjengelige tjenester der, og om alt fungerer som det skal/bør skal 'dial-up networking' evt 'dial-up networking on T610' komme opp der. Da skal det bare være å dobbeltklikke og legge inn informasjonen jeg nevnte tidligere (blankt brukernavn og passord, telefonnr *99***1#). Selvfølgelig forutsetter det at GPRS er satt opp korrekt på telefonen... Lenke til kommentar
kingkop Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 Høres merkelig ut om du ikke har IR, har aldri vært borti en laptop nyere enn 1995 som ikke har det, men men... avhengig av programvaren som hører til bluetooth-adapteren din kan det være støtte der for å få opprettet en tilkobling. Gå inn på my bluetooth places, prøv å på en eller annen måte søke opp mobilen, få opp en liste over tilgjengelige tjenester der, og om alt fungerer som det skal/bør skal 'dial-up networking' evt 'dial-up networking on T610' komme opp der. Da skal det bare være å dobbeltklikke og legge inn informasjonen jeg nevnte tidligere (blankt brukernavn og passord, telefonnr *99***1#). Selvfølgelig forutsetter det at GPRS er satt opp korrekt på telefonen... 6125693[/snapback] Hei. Jeg har kjørt en autoconfig fra chess (gprs oppsett) men kommer meg kun på dersom jeg ringer opp 21405060. *99***5# funker ikke. 5 er det numret jeg på sette inn. Fikk et tips fra en om å ringe dette nr. Da er det jo numret jeg ringer som er galt... Jeg er på telenor sitt nett, så det er vel dem jeg må ringe? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 det er ikke nummeret på telefonen som skal være *99***1#. GPRS-oppsettet på telefonen må være i henhold til operatørens auto-oppsett, og om dette funker skal du ikke endre på det. Men, når du setter opp en internettilkobling på pc-en, skal du på PC-en skrive inn telefonnummer *99***1#. Dette forteller telefonen at du vil koble til med GPRS, og da ringer telefonen opp nummeret til din operatør (som da antageligvis er 21405060). Så husk: du skal IKKE endre oppsettet på TELEFONEN (bortsett fra å slå på bluetooth om dette ikke er gjort), men internettinnstillingene på DATAMASKINEN. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå