Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

CD rom og DVD brenner fusker

Anbefalte innlegg

Har en Samsung CD rom

Har en NEC DVD brenner

Problemet som har oppstått er at når jeg setter i ei plate i CD rommen (originalplate eller ei CD-r plate) så leser den ikke av plata.

Når jeg klikker på stasjon J: som er CD rommen så komer det følgende melding "Sett inn en disk i stasjon J"

Når jeg setter inn ei CD plate i DVD brenneren så kommer ingenting fram og ei heller den meldinga som kommer på CD rommen. Men når jeg setter i ei DVD plate i DVD brenneren, så leser han den av greit (både original og DVD-r)

Da er spørsmålet hva som kan være feilen og hvordan rette dette opp.

Håper noen kan hjelpe, det er på grensen til det grusomme å være uten dette.

Om noen kan hjelpe via MSN så er adressen: [email protected]

Takker for all den hjelp dere kommer med. :thumbup:

Endret av ginola
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo prøve å installere nye idedrivere for hovedkortet ditt.

Hvilket chipsett har du forresten på hovedkortet? Jeg slet med et lignende problem på en maskin med nforce3. Da hjalp det å gå tilbake til standard windowsdrivere inntil det kom nye nforcedrivere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Du kan jo prøve å installere nye idedrivere for hovedkortet ditt.

Hvilket chipsett har du forresten på hovedkortet? Jeg slet med et lignende problem på en maskin med nforce3. Da hjalp det å gå tilbake til standard windowsdrivere inntil det kom nye nforcedrivere.

6084980[/snapback]

Nå ble alt som det skulle sånn tilfeldig for ett par dager siden, CD delen på både CD rom og DVD brenneren funket normalt igjen.

Når jeg tenker etter så oppstod feilen sist da jeg skulle brenne ei image fil i CD størrelse da jeg fikk beskjed om at det var feil blokkstørrelse (noe i den duren). Idag skulle jeg brenne samme fila og fikk samme beskjed men valgte å ignorere meldingen og startet å brenne på den CD-r plata. Brant litt og brenneren spytta ut plata. Nå er samme feil oppstått. Det som da slår meg er at det er noe med den imagefila jeg prøver å brenne som gjør at CD rom og CD delen av DVD brenneren som fusker. Virus scanneren finner ikke noe, ei heller Adaware eller andre spyware programmer.

Dette gjør meg frustrert. :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...