Dahl Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Vi har ganske oppe gående lærer når det gjelder Web. Og jeg går Medier og kommunikasjon. Her er siden jeg lagde i den ene web perioden vi hadde Min web oppgave 6093206[/snapback] Oppegående lærer som lærer dere å designe med tabeller? At det var? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Vi har ganske oppe gående lærer når det gjelder Web. Og jeg går Medier og kommunikasjon. Men nå har vi egen lærer kun i web da, tror hun er ganske høyt utdannet innen web og design. Men webdesign er en del av læreplanen i Medier og Kommunikasjon, design er jo et eget fag. Selvfølgelig teller designet. Her er siden jeg lagde i den ene web perioden vi hadde Min web oppgave 6093206[/snapback] Hva sa du sa du? Den siden var ikke direkte imponerende da, i tillegg til at den er bygget opp av tabeller og annet spennende. Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 Tenkte at sia faktisk kom til å være litt bedre enn det utifra hva du har skrevet tidliger da, menmen.... Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Det at det er brukt tabeller er noe jeg har valgt selv, å ja.. jeg kan bruke css også men valgte å bruke tabeller på denne da jeg syntes det er mindre jobb. Selve designet syntes i alle fall jeg er bra, og det syntes westerdals også da det var med i en konkuranse der. Hva dere personlig mener bryr jeg meg ikke så mye om da jeg har fått mange gode tilbakemeldinger på. Men alle har ikke lik smak. Men når man tenker på komposisjonsprinsippene så er det i allefall bra. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 (endret) Det at det er brukt tabeller er noe jeg har valgt selv, å ja.. jeg kan bruke css også men valgte å bruke tabeller på denne da jeg syntes det er mindre jobb. Selve designet syntes i alle fall jeg er bra, og det syntes westerdals også da det var med i en konkuranse der. Hva dere personlig mener bryr jeg meg ikke så mye om da jeg har fått mange gode tilbakemeldinger på. Men alle har ikke lik smak. Men når man tenker på komposisjonsprinsippene så er det i allefall bra. 6094147[/snapback] Å benytte tabeller fordi du selv føler at det er mindre jobb er arrogant og lite gjennomtenkt. Uansett, siden er ikke spesielt fantastisk. Hvorfor har du svart tekst på grå-svart bakgrunn i menyen? Endret 13. mai 2006 av Dahl Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Siden det er så arrogant og lite gjennomtenkt å bruke tabeller må det jo være en ulepme med å bruk det. Hva er ulempen? Grunnen til at jeg har svart tekst er det at alle tekst som ikke er overskrift på en webside skal være helhetlig. Derfor skal fargen være den samme over hele. Grunnen til at jeg da brukte svart er fordi det er den største kontrasten til hvit. Noe som hoveddelen av teksten ligger på. Hvis noen kunne gi meg svar på hva ulempene med å bruketabeller er så hadde det vært fint Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Men Men, Syntes ikke det var noe medier og kommunikasjonskvalitet over det.... Det samme kan sies om ditt. Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Men Men, Syntes ikke det var noe medier og kommunikasjonskvalitet over det.... Det samme kan sies om ditt. 6094244[/snapback] Siden du mener det, kan du ikke gi meg noe eksempler på hva du mener er bra sider da... Men det skal jo sies at vi hadde en skole uke på å lage siden, i tillegg måtte jeg holde meg til fargeprofilen til medie avdelingen... Men hva er så galt med å bruke tabels? og noen eksempler på gode sider hadde vært fint Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Siden det er så arrogant og lite gjennomtenkt å bruke tabeller må det jo være en ulepme med å bruk det. Hva er ulempen? 6094204[/snapback] http://unrealized.org/les_artikkel/generelt/kast_tabellane/ Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 (endret) Siden det er så arrogant og lite gjennomtenkt å bruke tabeller må det jo være en ulepme med å bruk det. Hva er ulempen? 6094204[/snapback] http://unrealized.org/les_artikkel/generelt/kast_tabellane/ 6094274[/snapback] Syntes det var mange av de grunnen som var dårlig. Og når da siden bare skal lages, ikke brukes. Så er egentlig mye av poenget med css borte. I denne oppgaven skulle vi bare lage en side, den skulle ikke brukes til noe spesielt senere så oppdateringer og de tingene var ikke så nøye. Ikke det at det tar lenger tid å laste ned siden heller... Vi skal ikke lære koding, men vi skal lære design/komposisjonsprinsippene.. Endret 13. mai 2006 av joakim@hortensgutta Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 Vi skulle lære koding vi, det som var hovedpoenget med dette. Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Hmm... Det syntes jeg er litt rart da koding ikke er en delav pensum/lærerplanen. Men nå har jeg ikke sett på kodingen din da, men er jo ikke akuratt noe hokus pokus å kode i html Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Ligger vel på its-learning? Er et slikt "community" der lærere kan legge ut informasjon, karakterer, romoversikt, lekser og sende meldinger til elever. Alle elever får sitt lille webområde, hvor de kan legge ut ting i public og ting i privat. Ellers ville jeg nok forventet noe litt mer "profft" av en som har gått 1 år på MK, men hvis webdesign ikke er pensum er saken en annen. 6087868[/snapback] Webdesign er veldig viktig på MK. Jeg går 2året nå. MEN problemet er att lærene ikke kan en dritt.. (det er i hvertfall problemet her, aner ikke om han har samme problem...) Min lærer satt å leste opp fra ark når han skulle lære oss xD 6087903[/snapback] Jeg går GK, men er nesten blitt ansatt som lærer i Web, da jeg kan mer enn alle tre web-lærerne mine tilsammen. Jeg måtte fortelle den mest profesjonelle læreren (som driver skolehjemmesiden) at <center>-taggen var utdatert. Den andre aner ikke hva HTML er. Den tredje er helt besatt av tables og frames. I midten sitter jeg og bruker CSS og PHP med databaser og fullstendige CMS-systemer. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Dette er egentlig hvorfor jeg valgte almenne-fag i stedet for medier og kommunikasjon (hvis vi ser bort i fra mine heller labre karakterer ). På de 3-4 månedene jeg har drevet med web-design har jeg lært mer enn mange jeg kjenner som går på MK, og da på egenhånd. Til trådstarter: Å kode en side i tabeller "bare fordi den ikke skal brukes til noe" eller "bare for å øve" er jo totalt idiotisk. Hva lærer du av det? Greit at dere har fokus på design, men for å være helt ærlig så var ikke designet all verdens heller. Ikke vondt ment Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Når det gjelder design så har alle sin smak, og sånn vil det alltid være Lenke til kommentar
Even. Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Når det gjelder design så har alle sin smak, og sånn vil det alltid være 6098295[/snapback] Det er jeg fullstendig klar over, men det finnes allikevel noen "retningslinjer" det kan være greit å følge. Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Jepp. Og de retningslinjene lærer man da om på media (vi har iallfall det), så overrasker meg veldig at du bevisst velger å ha svarte linker mot mørkegrå bakgrunn... Ikke det at jeg syns det er noen stygg side (den er helt middelmådig), men argumentasjonen din er litt på jordet (til joakim@hortensgutta jeg skriver, hvis det var noen tvil). Lenke til kommentar
harrir Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Siden det er så arrogant og lite gjennomtenkt å bruke tabeller må det jo være en ulepme med å bruk det. Hva er ulempen? 6094204[/snapback] http://unrealized.org/les_artikkel/generelt/kast_tabellane/ 6094274[/snapback] Syntes det var mange av de grunnen som var dårlig. Og når da siden bare skal lages, ikke brukes. Så er egentlig mye av poenget med css borte. I denne oppgaven skulle vi bare lage en side, den skulle ikke brukes til noe spesielt senere så oppdateringer og de tingene var ikke så nøye. Ikke det at det tar lenger tid å laste ned siden heller... Vi skal ikke lære koding, men vi skal lære design/komposisjonsprinsippene.. 6094310[/snapback] Poenget med CSS borte?? Hvordan i all verden bli det borte?! Og oppgaven skal ikke brukers til noe så det er ikke noe farlig? Den skal du lenger inn i skauen med. Dere lærer det jo for å kunne lage sider som faktisk skal bruke senere. Mene skolen er jo så pass smarte hos oss at de leier inn gjestelærere, så han vi hadde driver et eget firma. Aeston Ganske kos det! Vi lærte bare å bruke frames, som egentlig er passe tragisk, menmen. Ikke at jeg brukte det...brukte tabbeler Mene nå har jeg sett lyset og gått over til div's. Lenge leve CSS! :!: Lenke til kommentar
-A-nders Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) . Endret 25. januar 2018 av -A-nders Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 Takker Tenkte faktisk på å kanskje lære meg CSS, for virker gøy å kunne lage sin egen side som faktisk ser ganske bra ut å Så dette blir nok ikke siste gang jeg skriver i denne delen av forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå