Arve Systad Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Han har ei skrullete kjerring som ikke lar dem bruke css, og da blir det ikke så lett. 6083928[/snapback] Den grafiske utforminga har ingenting med CSS/ikkje CSS å gjere. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Et bakgrunnsbilde på 2560 x 1600 pixels og på nesten 1MB strider mot alt av uskrevne lover når det gjelder bra grensesnitt, for en modembruker ville det jo tatt en lengre evighet og lastet ned Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Selvom han ikke har mulighet til å bruke css så kan jo de meste deffineres på andre måter. Og når det gjelder selve bakgrunnen og linker så avhenger ikke den av css i det hele tatt... Så å legge skylde på det syntes jeg blir litt dumt. Men hvis det er det første han har laget innen web på medier så syntes jeg det er litt rart da det ikke er lenge igjen av skoleåret. Der hvor jeg går har vi lagd 3 websider, ikke bare 1. Men Men, Syntes ikke det var noe medier og kommunikasjonskvalitet over det.... Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 Her kan dere se linker til noen av de andre i klassen sine sider. Grunnen til at vi lager webside først nå, er at det faktisk ikke er pensum på vår skole eller no sånn. Vi lager mest film, tar bilder, lager grafiske produkter (avis, brosjyrer, reklame osv.) Så derfor er det ikke så rart vi ikke har lagd noe før nå. Er jo selvfølgelig rart at vi ikke har webdesign som pensum, men sånn er det nå bare da =/ Lenke til kommentar
nree Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Sitter på skolen nå og kan ikke bruke IE her.. Sitter på skolelinux. Hvorfor https!? Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 skjønner ikke helt det her med https, men vet at der den er lasta opp er sånn nettverksting som skolene bruker. Er ganske sikkert. Kan ha noe med det kanskje? Skal få lasta opp et anna sted siden. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Ligger vel på its-learning? Er et slikt "community" der lærere kan legge ut informasjon, karakterer, romoversikt, lekser og sende meldinger til elever. Alle elever får sitt lille webområde, hvor de kan legge ut ting i public og ting i privat. Ellers ville jeg nok forventet noe litt mer "profft" av en som har gått 1 år på MK, men hvis webdesign ikke er pensum er saken en annen. Lenke til kommentar
-A-nders Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) . Endret 25. januar 2018 av -A-nders Lenke til kommentar
Even. Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Ligger vel på its-learning? Er et slikt "community" der lærere kan legge ut informasjon, karakterer, romoversikt, lekser og sende meldinger til elever. Alle elever får sitt lille webområde, hvor de kan legge ut ting i public og ting i privat. Ellers ville jeg nok forventet noe litt mer "profft" av en som har gått 1 år på MK, men hvis webdesign ikke er pensum er saken en annen. 6087868[/snapback] Webdesign er veldig viktig på MK. Jeg går 2året nå. MEN problemet er att lærene ikke kan en dritt.. (det er i hvertfall problemet her, aner ikke om han har samme problem...) Min lærer satt å leste opp fra ark når han skulle lære oss xD 6087903[/snapback] Har noen kamerater som går på MK, uten å skryte, men jeg er faktisk bedre enn dem når det kommer til web-design. Læreren deres sier at frames gir økt brukervennlighet og at animerte gif 'er gir siden et seriøst og profesjonellt preg. Skulle vært skuddpremie på slike lærere. Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 Har noen kamerater som går på MK, uten å skryte, men jeg er faktisk bedre enn dem når det kommer til web-design. Læreren deres sier at frames gir økt brukervennlighet og at animerte gif 'er gir siden et seriøst og profesjonellt preg. Skulle vært skuddpremie på slike lærere. 6087928[/snapback] Haha..... ja, enig i den. Er ikke så ille her. Men vi har en i klassen som kan ganske mye mer enn læreren, så er ganske morsomt når de begynner å diskutere å han vinner Webdesign er ikke pensum hos oss i hvertfall, vi har det bare nå, for vi plutselig ikke hadde noe annet å fylle inn her ^^ Lenke til kommentar
-A-nders Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) . Endret 25. januar 2018 av -A-nders Lenke til kommentar
nree Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Hahahahahaha!! Iframes! Nei, men, jeg synst virkelig det er galt når en som ikke er ferdig på ungdomskolen enda kan lage bedre design og muligns og kodinger en en som snart er ferdig første år på M&K Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 MK er en vits når det kommer til web. Lurer på om det en noen som helst i hele landet som har en oppegående lærer når det kommer til web på MK. Alle jeg hører om syns wysiwyg og frames er kjempebra. Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 er det rart det finnes mange forferdelige nettsider i verden? Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Vår lærer i fjor sa at vi ikke fikk lov til å bruke css (jeg holdt akkurat da på å lære meg det på fritiden), og at det var helt riktig å bruke tabeller. Gikk om igjen i år, og da fikk jeg og en annen i klassen mast oss til å få lov til å bruke css... Til neste år skal vi lære om frames, som visstnok er en kjempefin ting Lenke til kommentar
Arne Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Hehe, mange sprøe lærarar no for tida... Lenke til kommentar
nree Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Hehe.. Nok et eksempel på at de følger ikke tiden vi lever i Lenke til kommentar
Akerbak Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Har noen kamerater som går på MK, uten å skryte, men jeg er faktisk bedre enn dem når det kommer til web-design. Læreren deres sier at frames gir økt brukervennlighet og at animerte gif 'er gir siden et seriøst og profesjonellt preg. Skulle vært skuddpremie på slike lærere. 6087928[/snapback] Hehe... Kjæresten min går også media, og når de hadde webdesignundervisning i fjor så jeg for morro skyld gjennom papirene som var utdelt ved denne anledningen... HTML 3.01 var disse om... FrontPage var anbefalt og bruke, viderekomne kunne bruke GoLive. Jeg har lært madammen litt om CSS og slikt, så hun spurte om hun kunne bruke dette, til svar fikk hun at det var på egen risk, da læreren ikke ante hva det var! Strålende... (PS: jeg brukte to dager på å lære henne så mye CSS og PHP hun trengte for å fullføre prosjektet, og læreren synes det var trist det ikke fantes noe høyere enn 6 som karakter... Sier sitt om webdesignundervisningen ) Lenke til kommentar
Arne Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Haha, er det lov å la slike folk "vranglære"? -_-' Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Vi har ganske oppe gående lærer når det gjelder Web. Og jeg går Medier og kommunikasjon. Men nå har vi egen lærer kun i web da, tror hun er ganske høyt utdannet innen web og design. Men webdesign er en del av læreplanen i Medier og Kommunikasjon, design er jo et eget fag. Selvfølgelig teller designet. Her er siden jeg lagde i den ene web perioden vi hadde Min web oppgave Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå