Vaffel89 Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Hei, har hatt en periode nå på skolen, hvor vi har skulle lage vår egen webside. Skal levere på mandag, men lurer på hva dere syntes om siden. Positive/negative ting? Noe som burde tas vekk / legges til? Alle forslag mottas med takk. På forhånd takk Siden! Ps: Går grunnkurs på medier & kommunikasjon Endret 11. mai 2006 av Kris_the_Ripper Lenke til kommentar
Sognemorr Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Får bare opp en fil jeg må laste ned når jeg trykker på linken Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 nettleser bruker du? har opera, å her funker det hvertfall fint. vet kusina mi så den før i dag, å ho bruker nok IE, så burde funke der å hvis ikke. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Funker ikke i FF... Men det er jo ikke html/css/xhtml/flash eller what so ever, det er en .exe/stream fil.. påstår ihvertfall windows. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 ifølge w3.org så er sida av typen "application/octet-stream", og ikke .html... Er vel noe feil hos hosten? dermed får jeg ikke validert https://its.isyd.no/data/223/19506/ hos w3c Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 qualbeen: Jeg fikk det samme, men jeg skrev bare .exe(application er vel vanligvis .exe), og jeg fikk octet-stream også, ikke det at jeg vet hva det er, så jeg skrev strem.. Noen som har peiling? Det er ihvertfall feil filtype fyren har lagd. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) men siden går jo fint å åpne i Opera.. og visstnok også i IE. Merkelig dette.. :/ Kan det være server-innstillinger, for https://its.isyd.no/data/223/19506/index.html er jo en html-fil.. :/ Hvorfor https forresten? Endret 11. mai 2006 av qualbeen Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Er vel feil med serveren? Den sender jo feil MIME-type! Skal sende text/html... EDIT: HTTPS er sikker kobling, dvs at alt blir kryptert... Skjønner ikke meningen med det på denne siden. Brukes når man skal sende sensitiv informasjon. Endret 11. mai 2006 av Judofyr Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Hva har du egentlig lagret filen som? Klarer ikke å finne noen filendelse jeg, og da sliter ihvertfall browseren med å lese sånne filer. Notepad åpner filen fint da. Endret 11. mai 2006 av BeFs Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 korrekt url til siden hans: https://its.isyd.no/data/223/19506/index.html som du ser er det html-fil, og den blir "servert" over https.. om judofyr har rett i at filen sendes med feil mime-type (noe jeg også tror), så burde Kris_the_Ripper enten i) Fikset opp mime-type, og revurdert behovet for https eller ii) funnet seg en annen server (f.eks home.no, start.no, m.m) Lenke til kommentar
Arne Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Nei, dette funker ikkje i FF. I IE verker det. Hm... Kanskje litt mykje blått? Du burde få ein hover-funksjon på menyen, og bakgrunnsbiletet til menyene passa ikkje. Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) har sia lasta opp på sånn skole nettsted, heavy med sikkerhet der. Sikkert det som har noe å si. Vi har ikke lov til å bruke noen styles/css/scripts eller noe sånn, bare skrive koder/tager i notepad på dette prosjektet. Enig i at det kansje blir litt mye blått, men det er ikke akkurat det som er det viktikgste. Det som karakteren går på er litt mer oppsettet og sånn. Endret 11. mai 2006 av Kris_the_Ripper Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 styles/css/scripts hører jo till html, det er jo det som skal brukes, du skal jo ikke designe i html. For en tullete lærer dere har. --- Ellers var siden veldig pen. Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Takker Ho er litt snål ja, men kan ikke så mye av noen av de tingene uansett. En annen i klassen kan dette ganske bra, så han har krangla en del med ho om hvorfor vi ikke kan gjøre det på sånn litt mer pro måte men men. Lenke til kommentar
nree Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Nja... Funker i IE men ikke i FF Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Hvis du nå har gått på media ett år så syntes jeg du burde kunne bedre en dette. Jeg går på medier og kommunikasjon selv og jeg tror jeg hadde fått stryk hvis jeg hadde levert den siden der. Og jeg går Grunnkurs. Jeg liker best design når det gjelder medie fagene og har 6er i det, og mange av de som får 2-3 i klassen lager bedre enn det. Må desverre si det men tror ikke du har fått med deg alle komposisjons prinsippene. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Hvis du nå har gått på media ett år så syntes jeg du burde kunne bedre en dette.Jeg går på medier og kommunikasjon selv og jeg tror jeg hadde fått stryk hvis jeg hadde levert den siden der. Og jeg går Grunnkurs. Jeg liker best design når det gjelder medie fagene og har 6er i det, og mange av de som får 2-3 i klassen lager bedre enn det. Må desverre si det men tror ikke du har fått med deg alle komposisjons prinsippene. 6083871[/snapback] Kanskje du bør lese noen av de tidligere postene? Han har ei skrullete kjerring som ikke lar dem bruke css, og da blir det ikke så lett. Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Hehe.... takker for forsvaret Patrick.M Har fått med meg komposisjonsprinsippene jo, men når en aldri har lagd noe webgreier før, så må en jo prøve seg frem litt med det, og er jo ikke sikkert det er så lett å få det til slik man vil ha det da :/ Lenke til kommentar
nercix Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) APPLE!? Her er en del ting som kunne vært bedre. Merkelig at du ikke skal bruke CSS!? Det stemmer vell ikke helt med anbefalinene til w3? Hadde jeg hatt den lærern der, hadde der vært betydelig mye diskusjon ja. Du bør (alt etter hvordan siden blir vurdert) kanskje se over skrivefeil, og da spessielt orddeling. Endret 11. mai 2006 av Vid^r Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Ja, hehe.... men tror den skulle bli vurdert utifra koden, å ikke selve innholdet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå