Gå til innhold

Feil på amentio.no?

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har nå kjøpt en del deler fra amentio. Jeg har vært utrolig dum, og ikke lest igjennom teksten på selve siden, ettersom jeg bare trykket på "Amentio" når den kom opp fra listen over de som hadde den typen prosessor jeg ville ha. Jeg skulle da ha en AMD64 x2 3800+ på 2.0 ghz. Men, noe som jeg har sett nå, er at det står AMD 64 3800+ bare! (Altså singlecore, men jeg er sikker på at det er denne siden prisguide.no linket til.)

Men det som er mystifiks er jo at en vanlig amd64 3800+ er på 2.4 ghz, mens på denne siden opplyser den at den er på 2.0 ghz. Hvis denne hadde vært en singlecore prosessor, skulle det vært modell 3200+. Og til og med dette opplyser de om PÅ selve siden til prosessoren.

Link til prosessoren jeg har kjøpt.

Og som dere ser, så står det 2.0 ghz oppe der og nede der står det at 3800+ skal ha 2.4 ghz.

Er det Amentio som har skrevet feil, og jeg kommer til å få en singlecore i posten? Eller får jeg en dualcore? :x

Link til prisguide, AMD64 x2 3800+

Jeg ble litt frustrert når jeg så dette, og håper noen kan hjelpe meg i dette tragiske øyeblikket! >_<

Takk :w00t:

Endret av l1ght
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå sendt en mail til dem, og får håpe får et godt nok svar. Uff, jeg bare håper at jeg ikke får en singlecore nå. Da er det ikke så vits i denne oppdateringen :x

Noen andre som har noen forslag til hva jeg kan gjøre/Hva jeg kan vente meg?

Lenke til kommentar

Har faktisk hat samme problemet selv på amento, jeg skulle skjøpe meg et PCI skjermkort til å ha en ekstra skjerm på. Det var viktig at det var PCI selvfølgelig.

Så jeg søkte opp i prisguiden etter et enkelt billig kort til PCI. Fant en "SAPPHIRE RADEON 7000 64MB DDR", leste spesifikasjonene og bestemte meg for å gå for den og klikket på "KJØP" ved siden av amento etc. (de hadde lavest pris på den da).

En snau uke senere hentet jeg kortet på posten men tror du ikke det var AGP. Jeg sendte mail til dem og forklarte saken, de var høflige og gikk med på et bytte, men poengterte at jeg hadde bestilt AGP versjonen. Så jeg måtte sjekke litt og riktig nokk, jeg hadde bestilt AGP. Testet linken og det viste seg at jeg nokk burde ha lest litt nøyere og ikke stolt blindt på linken fra prisguiden.

SAPPHIRE RADEON 7000 64MB DDR PCI TV-OUT *LITE RETAIL* (11003-06-20)

SAPPHIRE Radeon 7000 64MB DDR *LITE RETAIL* (11003-17-20)

Endret av Teater
Lenke til kommentar

Her ser det ut til at det er prisguide.no som får opp feil varer når du søker. Tror ikke det har noe med amentio og gjøre.

Det er bare å være nøye og skjekke på nettbutikken om det er riktig vare du kjøper. Nettbutikker er veldig greie med å hjelpe med sånn, iallefall hvis de tenker på ryktet sitt.

Lenke til kommentar
Her ser det ut til at det er prisguide.no som får opp feil varer når du søker. Tror ikke det har noe med amentio og gjøre.

Det er bare å være nøye og skjekke på nettbutikken om det er riktig vare du kjøper. Nettbutikker er veldig greie med å hjelpe med sånn, iallefall hvis de tenker på ryktet sitt.

6087561[/snapback]

Problemet er at amentio ofte har litt sparomt med info og bilder på sidene sine, det gjør slike ting vanskligere å oppdage.

AtW

Lenke til kommentar

I og med at du har 14 dagers angrerett på alt kjøp fra internett og over telefon(usikker på telefon, men tror det.) Så vil det nok være i butikkens interesse å få ordnet opp i dette på en så smidig måte som mulig, hvis de ikke går med på å hjelpe deg er det jo bare å si at man har angret seg og dermed kjøpe varen man egentlig ville ha et annet sted.

Lenke til kommentar

Jeg har nå fått en koselig mail fra folka fra Amentio!

Hei etoNic,

AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939 1MB, BOXED m/vifte

Dette er korrekt beskrivelse av produktet.

Da veldig mye av produktinformasjonen som ligger på vår side blir automatisk

lagt til kan det forekomme feil i spesifikasjonene.

Det er helt rett å sende e-post til denne adressen, helst før en bestilling

når du lurer på noe. Så vil vi besvare det så raskt som mulig.

Ha en fortsatt fin dag.

Hihi, tafsbart. Nå ble jeg glad ;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...