Gå til innhold

5V på 2.5 IDE HD "løst"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, en molex-kabel kan kun kobles sammen en vei, men jeg mener å huske at rød og svart er korrekt.

Men det er ikke det du spør etter, er det vel ? Dersom du mener pinnene på harddisken; sjekk nøye på ide-pluggen som skal inn i disken, den skal ha en pinne-port der det ikke er hull. Denne vil hindre at du kan sette på pluggen feil.

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar
Vel, en molex-kabel kan kun kobles sammen en vei, men jeg mener å huske at rød og svart er korrekt.

Men det er ikke det du spør etter, er det vel ?  Dersom du mener pinnene på harddisken; sjekk nøye på ide-pluggen som skal inn i disken, den skal ha en pinne-port der det ikke er hull. Denne vil hindre at du kan sette på pluggen feil.

6082697[/snapback]

Problemet er at kabelen har alle hulla.

Men jeg vet hvor pin1 er,det står på HDen

Lenke til kommentar

Hvis du kobler den inn på en standard strømtilkobling så ser du at de to midterste pinnene har sorte ledninger. Dette er jord. Den gule på den ene siden er 12V, og den røde på den andre siden er 5V.

Den pinnen som er nærmest midten av pluggen skal altså kobles til jord og den som er lengst ut på siden skal kobles til 5V.

Edit: Noen bilder ..

hd-molex.jpgmolex.jpg

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Hvis du kobler den inn på en standard strømtilkobling så ser du at de to midterste pinnene har sorte ledninger. Dette er jord. Den gule på den ene siden er 12V, og den røde på den andre siden er 5V.

Den pinnen som er nærmest midten av pluggen skal altså kobles til jord og den som er lengst ut på siden skal kobles til 5V.

Edit: Noen bilder ..

hd-molex.jpgmolex.jpg

6083053[/snapback]

Lol......

Heisann jeg tror han mener 44pins P-ata kontakten !! hvor pin en er osv

se på denne linken :!

http://pinouts.ru/data/Ata44Internal_pinout.shtml

En annen ting det pleier å være mellomrom fra pin 40 og utover slik at du ser hva som er gnd og + 5v pinner !!!

Håper dette hjalp.

cya

Endret av abedin
Lenke til kommentar

Var hvor 5v inn på HDen skulle jeg lurte på.

Fant svaret i linken abedin posta

Burde self. ha skrevet at det var hvor 5v på HDen er,jeg tenkte rett men skrev litt feil.... :cry:

Takker :thumbup:

Endret av taz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...