Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Oppstartsproblemer med windows/pc


Anbefalte innlegg

Etter at maskinen begynte å låse seg eller at jeg rett og slett fikk problemer med å starte den formaterte jeg maskinen og la inn windows på nytt (et av problemene var også at det pep i USB-inngangen hvor jeg hadde trådløs USB-plugg). Installasjonen var komplett og den fungerte greit i timene etter installsjon. Etter at jeg slo den av har den vært umulig å få startet.

 

Skjermen går enten i sort, eller hvis jeg får opp sort skjerm med windows-logoen, så vil den ikke gå lengre. Jeg får altså ikke startet opp windows på korrekt måte.

 

Hvis jeg starter maskinen med oppstartsdiskett begynner den å pipe og mus og tastatur er uten funksjon.

 

Hva kan være galt? Er det noen feilinnstillinger i bios, bør jeg formatere og legge inn windows på nytt, eller er det noe galt med prosessor/hardisc? Noen ideer eller forslag? Maskinen er noen år gammel men har som regel vært feilfri.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde et lignende problem, fikk ikke startet opp og under windows loggin så bl skjermen bare svart. når jeg tok ut cd-rommen så funka alt fett igjen putta cd rommen tilbake og alt funka fortsatt. er mange uforklarelige ting som kan skje en maskin. :p

 

hadde også et problem en gang at ikke maskinen ville loade agp driverne måtte formatere osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...