Gå til innhold

Prisguide for bedriftsmarkedet?

Anbefalte innlegg

Med tanke på at mange firma har avtaler med flere leverandører, hvor vanskelig er det å implementere en underdel av søkemotoren som gjør det mulig å lagre bruker/passord (på sikker måte selvfølgelig) for flere av de leverandørene et firma bruker?

Om dette er en betaltjeneste så hadde sikkert ikke mange firma reagert på det. Tenk bare på tiden små/mellomstore firma (som presses utrolig på pris) bruker på å finne priser hos sine leverandører!

Vet ikke om dette er gjennomførbart, eller bare ønsketekning fra min side... :)

DrE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

noe slikt hadde vært veldig spennende. Her kunne helt klart mye av det vi har i prisguiden i dag fortsatt brukes, men det er nok nødvendig med en del tilpasning også.

Særlig blir det vel en utfordring å håndtere et bredt nok varespekter ettersom det for mange bedrifter er viktig med få, men gode, leverandører. Også er det vel vanlig å ha spesialpriser på hele eller deler av sortimentet i noen tilfeller også?

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar
Jeg vil tro at problemet her er jo at forskjellige butikker/kjeder har forskjellige priser hos leverandørene.

6082708[/snapback]

Ja, derfor jeg mener at det må være en slags meny der man kan legge inn sine leverandører med brukernavn/passord. Slik henter prisguiden info fra samme plass som den vanlige prisguiden, men tilpasser prisen i forhold til bruker.

Ser vel muligheten om at leverandørene vil reagere negativt på antall spørringer som blir gjort i databasen deres, i motsetning til den normale prisguiden der prisene vel blir hentet/registrert en eller flere ganger i døgnet?

Så har vi jo selvfølgelig også det mulige problemet med at mange leverandører ikke har butikk for sluttbruker, og dermed ikke er innlemmet i prisguiden slik den er i dag?

Som sagt, jeg har ikke tenkt gjennom alle problemstillingene i forhold til dette, men så bare for meg sluttresultatet et sekund eller to tidligere i dag og merket at jeg smilte av lykke på tanken, hehe.

DrE

Lenke til kommentar

DrErling: Vil ikke dette medføre at jeg som jobber i en butikk kan kanskje snappe opp en annet passord og sjekke prisene deres?

Og da må jo noen personer som ikke har noen med leverandørene og kjedene ha tilgang til alt... noen som vil gi fra seg slike ting da?

Lenke til kommentar
DrErling: Vil ikke dette medføre at jeg som jobber i en butikk kan kanskje snappe opp et annet passord og sjekke prisene deres?

6083352[/snapback]

Det er selvfølgelig et ikke-bra scenario og en utfordring å hindre. Sier det igjen; har ikke tenkt over alle problemstillinger :)

DrE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...