Aldrack Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Hei, Pcen skal brukes hovedsaklig til standard windows programmer som Word/Excel/Powerpoint/lett internettsurfing. Det er derfor ønskelig at både windows og office er inkludert i prisen, som altså er maks 7000,- Ingen bestemt mening om AMD/Intel oppsett. Mest for pengene er selvsagt ønskelig. Skjerm er som nevnt ikke ønsket. En skriver som for det meste skal brukes til tekstutskrift, men som også kan gi gode fargeutskrifter, typisk bilder i forbindelse med skoleprosjekt, er ønsket. Skulle det være noen opplysninger dere trenger, bare spør Håper noen kan gi noen gode tips. Mvh, Mads Lenke til kommentar
Sluven Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Hei Her har jeg konfigurert en pc sånn at jeg tror den skal holde til ditt bruk. Der er pcen,en brukbar og billig skriver, windows og microsoft office. Ønsker du en annen med sikkert bedre kvalitet kan du og gjøre det. Samme gjelder pcen. Jeg tok ikke med mus, tastatur eller høytalere siden du ikke sa noe om det. Ellers ønsker jeg deg lykke til PS: Kan vere at den linken ikke funker skikkelig, med at konfigurasjonene mine er tilbakestillt. Si ifra viss de er det Mvh Sjurd Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) Ser ut til at jeg har litt trøbbel med den linken ja Endret 12. mai 2006 av Aldrack Lenke til kommentar
knaill Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Vet ikke hvor avhengig du er av å bruke akkurat MS sin office-pakke, men du kan iallefall spare mye på å bruke Open Office i stedet. Tilnærmet samme funksjonalitet og helt gratis. Beklager avsporingen. Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Har liten peiling på printer, men alle de jeg har hatt de siste 5 åra har gjort jobben bra(Canon i550, diverse HP og Brother). Resten av systemet har jeg laget et oppsett til deg her: Her s939, god og billig prosessor, 1024MB ram, greit skjermkort til kontorbruk, billig og greit hovedkort. XP og Office. Som nevnt over kan du spare mye penger ved å bruke Open Office 2, eller hvis du er student kan du få god rabatt på både XP og Office. Lenke til kommentar
Sluven Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) Her er delene jeg skifta på: Cpu: AMD Sempron 3100+ 1.8GHz Socket 754, 256KB, BOXED m/vifte Ram: Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 1024MB 128MX64,Non-ECC,400MHz,184-pin,CL3(3-3-3 skjermkort: Hadde skifta, men ser nå at det ikke er vits. Printer: HP Deskjet 5440, 22/21 spm 4800dpi, USB2.0 Mus, tastatur og høytalere følger oprinnelig med, men det kan du bare velge vekk. Office følger ikke med, men det kan du velge viss du vil ha. Men, ja, som folket sier...Open office er like bra og det er som sagt gratis. Har det selv. Funker helt fint. Kom bare ikke på det når jeg laget forrige innlegg. Mvh Sjurd Edit: Når den tid kommer når du får pc har du linken her Endret 12. mai 2006 av sjur166 Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 Vet ikke hvor avhengig du er av å bruke akkurat MS sin office-pakke, men du kan iallefall spare mye på å bruke Open Office i stedet. Tilnærmet samme funksjonalitet og helt gratis. Beklager avsporingen. 6087220[/snapback] Skal nevne det for min far. Det er han som maser om office, og han som skal ha pcen også Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 Som nevnt over kan du spare mye penger ved å bruke Open Office 2, eller hvis du er student kan du få god rabatt på både XP og Office. 6087501[/snapback] Takk for oppsett Kan jeg som er student kjøpe xp/office og la min far bruke det/registrere seg? Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 Takk for hjelpen til deg også Sjur Lenke til kommentar
Sluven Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Open office eller Microsoft Office? Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 MS Office. OpenOffice har vel ikke norsk språkstøtte? Lenke til kommentar
Sluven Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Jo. Det har det. Både Bokmål og Nynorsk. Det er sånn at lovlig kan du kun ha MS office på en pc. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 Det jeg tenkte på var at jeg kunne benytte meg av student prisene på xp/office, selv om det er min far som skal bruke programvaren på han sin pc. Lenke til kommentar
Sluven Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) Åja... Det vet jeg ikke... Edit: Mener du student "pakken" av office? Endret 12. mai 2006 av sjur166 Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 Hehe, var ikke lett dette her Tror vi bare lar det ligge Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Det er vel ikke helt lov, men ingen kommer til å kappe hodet av deg om du gjør det. Det er jo tross alt mye bedre at du betaler for det enn at du feks laster det ned. Når det gjelder MS Office vs OOo2, så er det nok tryggest å velge MS, siden faren din neppe er en pcfrelst og kjenner seg igjen i Office. Faren min liker sjeldent at jeg prøver å vise han åpne, gode og gratis alternativer(Firefox, opera, OOo2, ubuntu osv), han liker det kjent og trygt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå